E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε

Η στρατηγική της χαμηλής τιμής: Πώς οι τιμές μένουν τόσο χαμηλές ενώ υπάρχει ακρίβεια;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 14/1/2025 | 00:30

Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε
Φωτογραφία από Oğuzhan KARACA

Πολλές μεγάλες εταιρείες όπως η Shein ή το Temu είναι αδιαμφισβήτητα από τους πιο επιτυχημένους παίκτες στον κόσμο της μόδας σήμερα, αλλά η επιτυχία ήρθε με μια τιμή —και αυτή η τιμή συνεχίζει να αποκαλύπτεται καθώς οι καταναλωτές καλούνται να αντιμετωπίσουν τα ηθικά διλήμματα πίσω από τις φθηνές αγορές τους.

Με τις υπερβολικά χαμηλές τιμές, τις μοντέρνες τάσεις και τους γρήγορους χρόνους παράδοσης, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί εκατομμύρια καταναλωτές καταφεύγουν στην πλατφόρμα για μια ευκαιρία. Ωστόσο, έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς μια μάρκα μπορεί να πουλάει ένα φόρεμα μόλις 12 δολαρίων και να παραμένει κερδοφόρα; Η απάντηση βρίσκεται στο σύνθετο και συχνά αδιαφανές δίκτυο κινεζικών εργοστασίων που τροφοδοτούν την τεράστια επιτυχία της Shein.

Η αλματώδης άνοδος των καταστημάτων αυτών είναι άνευ προηγουμένου στη βιομηχανία της μόδας. Το μυστικό της επιτυχίας δεν είναι μόνο οι αξεπέραστες τιμές της, αλλά και η στρατηγική πίσω από την παραγωγή των προϊόντων της.

Κάθε εταιρεία έχει τα μυστικά της. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του BBC η SHEIN για παράδειγμα δεν ακολουθεί το παραδοσιακό μοντέλο της μόδας, όπου η παραγωγή γίνεται σε μεγάλα εργοστάσια που παράγουν εντυπωσιακές ποσότητες κάθε φορά και για πολλές σεζόν. Αντιθέτως, η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα μοντέλο "on-demand" και εξαιρετικά ευέλικτο, βασισμένο σε μικρά εργοστάσια στην Κίνα. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν γρήγορα και σε πολύ μικρές ποσότητες, πράγμα που επιτρέπει στη Shein να έχει άμεση αντίδραση στις τάσεις της μόδας και να προσφέρει νέα προϊόντα σε καθημερινή βάση.

Η επιτυχία της Shein βασίζεται στη δυνατότητά της να συνδυάζει την τεχνολογία με την παραγωγή, χρησιμοποιώντας αλγορίθμους για να εντοπίζει τις τελευταίες τάσεις και να δημιουργεί προϊόντα που σχεδιάζονται και παράγονται σε λιγότερο από δύο εβδομάδες. 

Παρά τη φαινομενική επιτυχία και τις χαμηλές τιμές, η παραγωγή τέτοιων ρούχων έχει συχνά επικριθεί για τις συνθήκες εργασίας στα κινεζικά εργοστάσια. Οι εργαζόμενοι σε αυτά τα εργοστάσια συχνά δουλεύουν σε αμφιλεγόμενες συνθήκες, με χαμηλούς μισθούς και χωρίς επαρκή δικαιώματα, ενώ η ταχύτητα της παραγωγής αφήνει λίγους χώρους για βελτίωση της ποιότητας. 

Η στρατηγική των 12 δολαρίων για ένα φόρεμα γίνεται εφικτή λόγω του εξαιρετικά φθηνού εργατικού δυναμικού στην Κίνα, των ελάχιστων εξόδων μεταφοράς λόγω των παραγωγικών μονάδων κοντά στα λιμάνια, και των σημαντικών εκπτώσεων που παρέχει η εταιρεία στις πρώτες παραγγελίες. Όλες αυτές οι πρακτικές συνδυάζονται με το γεγονός ότι η Shein επενδύει σε εξαιρετικά αποδοτικά δίκτυα διανομής που μειώνουν τις αποθήκες και τα διαχειριστικά κόστη.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τι σκεφτόταν η Lily Phillips, το μοντέλο του Only Fans που κοιμήθηκε με 1000 άντρες;

Πρόσωπα 15.01.2025
Τι μπορεί να συμβαίνει στο μυαλό της;

Το καλλυντικό που τύφλωσε εκατοντάδες γυναίκες πριν γίνει απαραίτητο

Stories 15.01.2025
Η σκοτεινή ιστορία του Lash Lure και πώς οδήγησε στη ρύθμιση της βιομηχανίας καλλυντικών

Το διαμάντι αμύθητης αξίας που σκοτώνει όποιον το αποκτά

Stories 15.01.2025
Η μυστηριώδης κατάρα του Hope Diamond που στοιχειώνει αιώνες ιστορίας

Στέφανος Τζίμας: Το παιδί ‑ θαύμα του ΠΑΟΚ που καλοβλέπει η Λίβερπουλ

Αθλητισμός 15.01.2025
Στα 19 του έχει μπει στα ευρωπαϊκά ρανταρ

5 πράγματα που ίσως δεν ήξερες για τον Στέλιο Καζαντζίδη

Πρόσωπα 15.01.2025
Ο δικός μας Στέλιος, και ιστορίες που ίσως δεν γνωρίζεις

Οliviero Toscani: Πέθανε ο εμβληματικός φωτογράφος – Η Benetton, η μαφία, το Aids

Πρόσωπα Χτες
Ποιος ήταν ο φωτογράφος πίσω από τις σοκαριστικές διαφημίσεις της Benetton που πέθανε σε ηλικία 82 ετών

Τι έτρωγαν καθημερινά οι Αρχαίοι Έλληνες;

Ιστορικά Χτες
Πώς η λιτότητα κυριαρχούσε στην κουζίνα της αρχαιότητας

Η χώρα όπου οι γυναίκες εξαφανίζονται και κανείς δεν λογοδοτεί

Stories Χτες
Όσο το κράτος συνεχίζει να αδιαφορεί, οι οικογένειες των θυμάτων και οι φεμινιστικές οργανώσεις θα συνεχίσουν να αγωνίζονται

Η αλήθεια που δεν θέλουμε να μάθουμε, πίσω από τα φτηνά ρούχα που αγοράζουμε

Stories Χτες
Η στρατηγική της χαμηλής τιμής: Πώς οι τιμές μένουν τόσο χαμηλές ενώ υπάρχει ακρίβεια;

Το ΑΙ είναι εδώ: Το πρώτο περιοδικό τεχνητής νοημοσύνης αποκαλύπτει το μέλλον της τέχνης

Νέα Εποχή Προχτές
Οι δημιουργοί έχουν πλέον έναν νέο τρόπο να προβάλλουν τα ψηφιακά, έργα τους: την έντυπη έκδοση...