Μουσείο στη Γαλλία «ανακάλυψε» ότι πάνω από τα μισά του εκθέματα είναι πλαστά
Εκτιμητής διαπίστωσε ότι τα κτίρια που υπήρχαν σε έναν πίνακα είχαν κατασκευαστεί μετά το θάνατο του ζωγράφου
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 28/4/2018 | 21:03
Δεν πίστευαν στα αυτιά τους οι υπεύθυνοι του μουσείου Τέχνης στην πόλη Elne της Γαλλίας, καθώς μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας, ανακαλύφθηκε ότι πάνω από τα μισά τους εκθέματα είναι εντελώς πλαστά. Και όχι μόνο αυτό αλλά έχουν αποδοθεί σε καλλιτέχνες που είχαν πεθάνοι όταν οι πίνακες δημιουργήθηκαν.
Όλα ξεκίνησαν όταν ένας εκτιμητής τέχνης αμφισβήτησε έναν πίνακα που είχε αποδοθεί στον ζωγράφο Etienne Terrus. Ο εκτιμητής εξέτασε τον πίνακα και με μεγάλη έκπληξη, διαπίστωσε ότι τα κτίρια που απεικονίζει, δεν υπήρχαν κατά την εποχή που έζησε ο ζωγράφος! «Τα κτίρια αυτά κατασκευάστηκαν μετά το 1922, τη χρονιά που απεβίωσε ο Etienne Terrus», δήλωσε στη διεύθυνση του μουσείου, ανοίγοντας τον Ασκό του Αιόλου.
Ο διευθυντής του μουσείου και οι συνεργάτες του, όντας εμβρόντητοι από την εκτίμηση σοκ, έδωσαν διαταγή να ελεγθούν όλοι οι πινακές. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι περισσότερο από σοκαριστικό. Από τα 140 εκθέματα, τα 82, δηλαδή πολύ περισσότερα από τα μισά, ήταν πλαστά.
Το μουσείο εκτιμά ότι για να αποκτηθούν αυτά τα 82 εκθέματα δαπανήθηκαν πάνω από 160.000 τις τελευταίες δεκαετίες, ενώ ένας μεγάλος αριθμός παραχωρήθηκε από δύο τοπικούς φορείς, οι οποίοι συγκέντρωναν χρήματα από εράνους για την αγορά τους. Κάποιοι άλλοι πίνακες, δόθηκαν από ιδιώτες συλλέκτες.
Ο δήμαρχος της πόλης Elne δήλωσε ότι «πρόκειται για καταστροφή. Βάζω τον εαυτό μου στη θέση εκείνων των ανθρώπων που ήρθαν απ' όλον τον κόσμο για να δουν τους πίνακές μας και είδαν ψεύτικα έργα τέχνης, ενώ πλήρωσαν είσοδο. Είναι απίστευτο και ελπίζω να βρεθούν οι υπεύθυνοι».
Πηγή μέσα από τη γαλλική αστυνομία, δήλωσε πως πίσω από τη συγκεκριμένη ιστορία κρύβεται ένα πολύ καλά οργανωμένο δίκτυο. Δεν αποκλείεται μάλιστα, μετά την αποκάλυψη στο μουσείο της Elne, να βγει στην επιφάνεια ένα παγκόσμιο σκάνδαλο, καθώς οι ειδικοί εκτιμητές δήλωσαν ότι κατά τις αξιολογήσεις τους, πιστεύουν ότι το 20% των έργων στο σύνολο των μουσείων του κόσμου, είναι πλαστά.