E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Sapoon: Η επιχειρηματική ιδέα τεσσάρων φίλων που πέτυχε

Η εταιρεία Sapoon δίνει μαθήματα εμπορικής εξωστρέφειας

Δημοσίευση 8/11/2018 | 00:50

Sapoon: Η επιχειρηματική ιδέα τεσσάρων φίλων που πέτυχε

Η εταιρεία Sapoon είναι ένα success story. Η εταιρεία ιδρύθηκε πριν από δυόμιση χρόνια, άνοιξη του 2015 από τέσσερις φίλους: το Σταμάτη Σουεντίε (Δρ. Χημικός Μηχανικός), τη Μαρία Τσιμητάκη (Χημικός Μηχανικός, το Σεραφείμ  Σεραφειμίδη (Καλλιτέχνης) και τον Alberto Lozano (Χημικός Μηχανικός). 

Ύστερα από χρόνια προσωπικής ενασχόλησης με την παραγωγή φυσικών σαπουνιών σε συνδυασμό με την αγάπη για τα φυσικά προϊόντα ιδιαιτέρως της Ελληνικής παραγωγής, ιδρύθηκε η εταιρεία Sapoon.

Tι ιδιαίτερο έχει η δική σας παραγωγή έναντι των άλλων αντίστοιχων προϊόντων; Ήρθε να καλύψει κάποια ανάγκη;

Η χρήση της στερεάς μορφής καλλυντικής μπάρας σαπουνιού γίνετε ένα πολύ χρήσιμο προϊόν καθημερινής φροντίδας. Θα υποστηρίξουμε ότι συνδυάζει πολλές χρήσεις ως καθαριστικό και ενυδατικό και με την απαραίτητη προσοχή και επιλογή μπορεί να αντικαταστήσει από μόνο του πολλά προϊόντα που χρησιμοποιούμε, αμφιβόλου προέλευσης και σύστασης. Από ιστορικής πλευράς είναι ένα προϊόν καθημερινής ανάγκης.

H διαφορά σε σχέση με τα άλλα προϊόντα της ίδιας μορφής, μπάρας, βασίζεται στη σύγχρονη και επιστημονικά πρωτοπόρα, διεργασία παραγωγής της ψυχρής σαπωνοποίησης. Καταλήξαμε ότι μόνο η μέθοδος αυτής της παραγωγής καλλυντικών, ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό και γνωστή ως “Cold Process”, μπορεί να εγγυηθεί το απολύτως φυσικό καλλυντικό αποτέλεσμα. Η μέθοδος απαιτεί αργή φυσική ωρίμανση του προϊόντος καθώς και κατάλληλη επιλογή φυσικών πρώτων υλών από πιστοποιημένους παραγωγούς.

Πώς φτιάχνεται ένα σαπούνι;

Η διαδικασία λαμβάνει χώρο εξ’ ολοκλήρου στο αδειοδοτημένο από τον ΕΟΦ εργαστήριό μας, με Κανόνες Ορθής Παραγωγής καλλυντικών προϊόντων, λειτουργώντας με ελέγχους σε όλη την αλυσίδα παραγωγής αλλά και δερματολογικούς και μικροβιολογικούς ελέγχους στα προϊόντα.
Η φύση της ψυχρής μεθόδου σαπωνοποίησης εξασφαλίζει την μη-αλλοίωση των θρεπτικών υλών που επιλέγουμε και περιέχονται στις φυσικές-ποιοτικές πρώτες ύλες.

Η σαπωνοποίηση γίνεται σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ανάμειξης των συστατικών (σχεδόν θερμοκρασίες περιβάλλοντος), ώστε να μην επηρεάζονται οι ιδιότητες τους. Παράγεται εξ’ ολοκλήρου από εμάς, με βάση το βιολογικό παρθένο ελαιόλαδο, και ένα ισορροπημένο συνδυασμό φυτικών και φυσικών καλλυντικών ελαίων. Φυσικές πρώτες ύλες, φυσικός τρόπος παρασκευής, χωρίς χημικά πρόσθετα. Στη συνέχεια, τα σαπούνια αφήνονται στη διαδικασία της φυσικής ωρίμανσης, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό για το τελικό προϊόν (4-6 εβδομάδες) έως ότου είναι έτοιμα, και πάλι έπειτα από ελέγχους, να διατεθούν. Το αποτέλεσμα είναι ένα απολύτως αγνό φυσικό καλλυντικό.

Σας ενδιαφέρει η Sapoon να εδραιωθεί ως μια Ελληνική εταιρεία στο εξωτερικό. Έχετε κάνει απαραίτητες κινήσεις στην κατεύθυνση αυτή;

Τα προϊόντα της Sapoon χαρακτηρίζονται από το υψηλό status ποιότητας που προσφέρουν σε συνδυασμό με τον τρόπο παραγωγής και τις πρώτες ύλες που έχουν ως βάση το βιολογικό παρθένο ελαιόλαδο. Ανήκουν στα προϊόντα ελεγχόμενης παραγωγής, μακριά από τη βιομηχανική λογική, που ενδιαφέρουν την ξένη αγορά. Το business plan της Sapοon για τα ερχόμενα 3 έως 5 χρόνια περιλαμβάνει την αναγνωσιμότητα του brand name στον χώρο των φυσικών καλλυντικών υψηλής ποιότητας και την ανάπτυξη του δικτύου της στην εγχώρια αλλά και την Ευρωπαϊκή αγορά.

Ο ανταγωνισμός για τη Sapoon δεν βρίσκεται στις λίγες ελληνικές εταιρείες που ακολουθούν τις προδιαγραφές παραγωγής αυτού του ειδικού προϊόντος, αργής φυσικής ωρίμανσης, αλλά οι μεγάλες εταιρείες που εδρεύουν στο εξωτερικό και παράγουν μαζικά σε βιομηχανική κλίμακα διαφορετικού τύπου προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Επίσης, πρέπει να αντιμετωπίσει και τις μεγάλες προσαυξήσεις της εμπορικής αλυσίδας, κάτι που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Παρόλα αυτά υπάρχει ένα κοινό διαρκώς αυξανόμενο που μετρά την «αξία» σε όρους ποιότητας. Η Sapoon επιδιώκοντας το άνοιγμά της σε αγορές που την ενδιαφέρουν έχει πάρει μέρος στοχευμένα σε μερικές εκθέσεις στο εξωτερικό, για παράδειγμα στη Σκανδιναβία, όπου προσέλκυσε τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο των φυσικών καλλυντικών.

Θα θέλατε να πείτε τη γνώμη σας, ως συμβουλή για κάποιες εγχώριες εταιρείες, σχετικά με τα πρώτα βήματα εξωστρέφειας;

Αν μπορεί να βοηθήσει η γνώμη μας και η κατάθεση της σχετικά μικρής εμπειρίας μας, ευχαρίστως. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε δεχτεί επικοινωνία με 3-4 εταιρείες που ζητούσαν τη γνώμη μας για κάποια θέματα κοινής αντίληψης. Η Sapoon είναι μια εταιρεία που δημιουργήθηκε από την επιθυμία να δημιουργήσει κάτι δικό της, με όλη τη ψυχή της κατατεθειμένη σε αυτό, να συνεχίσει σε μια κατεύθυνση που είχε είδη ακολουθήσει στα μικρά πρώτα βήματά της. Δεν βρήκαμε έτοιμα πράγματα, ούτε πρότερες δημόσιες σχέσεις ώστε να λειτουργήσουν ως στέρεη επενδυτική βάση. Θα πρέπει να διαφέρεις από τους άλλους, βάζοντας το αίσθημα να πορεύεται παράλληλα με τη στρατηγική.

Η απάντηση μας σε αυτή την ερώτηση πηγάζει από το τι θες να κάνεις πραγματικά, και όχι σαν μια ευκαιρία κέρδους. Θα πρέπει να το κάνεις όσο πιο ποιοτικά και φερέγγυα γίνεται. Εάν δραστηριοποιήστε στην παραγωγή ενός ιδιαίτερου προϊόντος για αρχή δημιουργήστε το πλαίσιο της εμπορικής σας δραστηριότητας και τα βήματα που θεωρείτε κατάλληλα για την πρόοδος της εταιρείας. Κάθε επενδυτικό βήμα θα πρέπει να μελετάται κατά το μέγιστο δυνατό, είτε αφορά σε συμφωνίες ανάμεσα σε εταιρείες, είτε για εμπορικές εκθέσεις.

Αντιμετωπίζετε φιλικό εμπορικό περιβάλλον εντός Ελλάδας, υπάρχει το αναμενόμενο ενδιαφέρον, για εταιρεία που είναι 100% ελληνική; Υπάρχουν νέοι τομείς εμπορικής δραστηριότητας που ερευνάτε;

Βασική προτεραιότητα μας σε αυτά τα 3.5 χρόνια παρουσίας είναι η αφοσίωση στους στόχους που έχουμε ως Sapoon και η προσήλωση στο δρόμο που έχει χαραχθεί, χωρίς επηρεασμούς από τα δεδομένα των εμπορικών συναναστροφών. Πολλές εταιρείες-επωνυμίες που έχουν θέση στο ράφι για τέτοιου είδους προϊόντα, ενστερνίζονται μια λογική που βασίζεται καθαρά στο οικονομικό σκέλος. Αυτό ήταν κάτι στο οποίο ήμασταν αντίθετοι από την αρχή. Το προϊόν μας ανήκει στην κατηγορία της ιδιαίτερης/εξειδικευμένης εγχώριας παραγωγής και με αυτό ως οδηγό δεν κάνουμε εκπτώσεις στις πρώτες ύλες και στο τελικό προϊόν, όσο κι αν αυτό έχει αντίκτυπο στο τελικό κόστος του προϊόντος. Στη πραγματικότητα το κόστος σε σχέση με τη τιμή είναι σε πολύ προσιτή αναλογία και αυτό που θα πρέπει να εξετάζεται κάθε φορά είναι το μέτρο και τα περιεχόμενα της σύγκρισης.

Έχουμε γνώση της γενικής ύφεσης που υπάρχει στην Ελλάδα, αλλά διαπιστώνουμε και μια τάση για μεγάλα κέρδη. Αυτού του είδους τα προϊόντα δε στηρίζουν τη λογική του μεγάλου κέρδους, αλλά αντιθέτως την ευκαιρία και τη δυνατότητα να βελτιώσεις την ποιότητα, κρατώντας παράλληλα ενημερωμένο το αγοραστικό σου κοινό για όλες τις επιλογές που μπορεί να έχει σε σχέση με την προσωπική υγιεινή και φροντίδα. Υπάρχει κοινό που στηρίζει αυτά τα προϊόντα για την μοναδική τους ποιότητα. Έχουμε σταθερούς πελάτες που μένουν ευχαριστημένοι με την πρώτη κιόλας χρήση. Τα προϊόντα μας στηρίζουν ακόμα και τις πιο απαιτητικές επιλογές των πελατών, λόγω των χαρακτηριστικών που συνδυάζουν. Τέλος, όπως αναφέρατε διαφορετικοί τομείς, όπως ο τουρισμός, που αναπτύσσεται σταδιακά και με μέθοδο στην Ελλάδα, είναι κάτι που μας ενδιαφέρει.

Ακολουθείτε πολιτικές υπευθυνότητας και κοινωνικού αντίκτυπου;

Η φιλοσοφία μας αντλείται εξ’ ολοκλήρου σε αυτή την παραγωγική ενασχόληση από θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, προσπαθώντας να αξιοποιήσουμε με αγνό φυσικό τρόπο τις δυνατότητες που μας παρέχει η μέθοδος σαπωνοποίησης που χρησιμοποιούμε. Για εμάς ως εκ τούτου δεν ανάγεται σε “πολιτική” και ακολούθως σε marketing, αλλά αποτελεί δομικό στοιχείο και υποχρέωση.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειάς μας δεχτήκαμε με ενθουσιασμό και ενδιαφέρον μια πρόταση στα πλαίσια του προγράμματος ”Join the club, go for your future”, με εκπρόσωπους από την Ινδία, το Νεπάλ και το Βιετνάμ της οργάνωσης Disha International Foundation Trust και του σχολείου IndigentTots της οργάνωσης YESD που αναζητούν κοινωνικές επιχειρήσεις παγκοσμίως.

Στις επαφές τους αναζητούν την επαφή με νέους ανθρώπους που με το κοινωνικό επιχειρείν και τις ιδέες τους προσπαθούν να απαντήσουν σε κοινωνικά προβλήματα των χωρών και κοινοτήτων τους. Με προορισμό αυτή τη φορά την Αθήνα επισκέφθηκαν την εταιρεία μας “Sapoon Natural Cosmetics”, ενημερώθηκαν περί της παραγωγικής δραστηριότητάς μας που χαρακτηρίζεται από χαμηλή ενεργειακή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

https://www.sapoonstore.com/