Το πρόβλημα του Facebook αποκάλυψε πολλά για τις φωτογραφίες σου
Τι αντιλήφθηκαν οι χρήστες για τα tags που της δημοφιλούς πλατφόρμας
Γράφει η ΝΕΛΗ ΣΤΑΘΑΚΙΔΟΥ Δημοσίευση 5/7/2019 | 12:48
Φαίνεται ότι το πρόσφατο πρόβλημα με την μη εμφάνιση των φωτογραφιών στο Facebook αλλά και το Messenger έδωσε πολλές πληροφορίες στους χρήστες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των tags που επιλέγει το σύστημα του διάσημου μέσου κοινωνικής δικτύωσης.
Έτσι λοιπόν, έγινε εμφανής ο τρόπος βλέπει τις δημοσιεύσεις των χρηστών η τεχνολογία «Machine vision (MV)» στην οποία βασίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να «διαβάζουν» τις εικόνες.
Βέβαια, δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός ο τρόπος που χρησιμοποιούνται αυτές οι πληροφορίες κι αν βοηθούν στη στόχευση διαφημίσεων. Το σίγουρο πάντως είναι ότι ο ορατός κόσμος έχει γίνει πλέον κατανοητός - τουλάχιστον κατά ένα σημαντικό ποσοστό - από την τεχνητή νοημοσύνη, σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το γραπτό λόγο.
Oh yeah! I forgot Facebook uses machine learning to tag our photos with what it sees in the picture.
— Zack Whittaker (@zackwhittaker) 3 Ιουλίου 2019
To be fair, "one person, beard" is pretty much a spot-on description of me. pic.twitter.com/fCpydUxtpz
Όπως γίνεται εμφανές από τις αντιδράσεις των χρηστών του Twitter, πρόκειται για μία πληροφορία που οι περισσότεροι δεν γνώριζαν.
One nice thing about Facebook being utterly borked right now is it gives you a chance to see what its (very nice!) accessibility feature auto-alting images does.https://t.co/a3w9PcOosR pic.twitter.com/dnTXOih8Hp
— Dieter Bohn (@backlon) 3 Ιουλίου 2019
Πολλοί χρήστες σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα αντιμετώπισαν προβλήματα τα οποία δεν είναι γνωστό ακόμα το πως ακριβώς προέκυψαν.
FB's broken AI photo recognition tool left one person out. It's either me or Judas pic.twitter.com/L7bB4uC7tZ
— Ruben Salvadori (@ruben_salvadori) 3 Ιουλίου 2019
Το Facebook από την πλευρά του δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια εργασιών ρουτίνας για τη συντήρηση του δικτύου του εμφανίστηκε ένα τεχνικό πρόβλημα, που προκάλεσε τα παραπάνω θέματα στους χρήστες. Παράλληλα όμως δεν θέλησε να σχολιάσει αν και πως θα αποζημιώσει τις επιχειρήσεις που διαφημίζονται σε συνεχή βάση μέσα από αυτό.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Downdetector.com., περισσότεροι από 14.000 χρήστες ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα με το Instagram, ενώ περισσότεροι από 7.500 και 1.600 χρήστες ανέφεραν ότι είχαν προβλήματα με το Facebook και το WhatsApp, αντίστοιχα.