FaceApp: Απειλούνται τα δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών;
Μετά την παγκόσμια φρενίτιδα, παγωμάρα
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 18/7/2019 | 14:00
Αν μπήκες έστω και για λίγο στο Facebook και στο Instagram τις τελευταίες δύο ημέρες, τότε σίγουρα παρατήρησες ότι ο τοίχος σου γέμισε με γερασμένες φάτσες από γνωστούς σου.
Το FaceApp διαδόθηκε σε χρόνο ρεκόρ και εκατομμύρια χρήστες μπήκαν στον πειρασμό να δουν πως θα είναι όταν τα χρόνια περάσουν.
Η εφαρμογή ανήκει στη Ρώσικη εταιρεία Wireless Labs.
Όμως από χθες επικρατεί παγκοσμίως μαι φήμη ότι τα δεδομένα των χρηστών είναι στα χέρια της εταιρείας που έφτιαξε την εφαρμογή. Τον πανικό πυροδότησε η δήλωση ένος Αμερικανού Γερουσιαστή του Τσακ Σούμερ, που ζήτησε να πραγματοποιηθεί έρευνα για το FaceApp, επισημαίνοντας ότι τον ανησυχεί τρομερά το γεγονός πως τα δεδομένα πολιτών των ΗΠΑ μπορεί να καταλήξουν στα χέρια μιας εχθρικής ξένης δύναμης.
BIG: Share if you used #FaceApp:
— Chuck Schumer (@SenSchumer) 18 Ιουλίου 2019
The @FBI & @FTC must look into the national security & privacy risks now
Because millions of Americans have used it
It’s owned by a Russia-based company
And users are required to provide full, irrevocable access to their personal photos & data pic.twitter.com/cejLLwBQcr
Τι ισχύει όμως πραγματικά σχετικά με τους «κινδύνους» που κρύβει η εν λόγω εφαρμογή;
Η εταιρεία έσπευσε να απαντήσει ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα συλλογής δεδομένων πέρα από τη φωτογραφία που χρησιμοποιήθηκε. Συγκεριμένα απάντησε:
"Mόνο η φωτογραφία που επιλέγει ο χρήστης στο τηλέφωνό του προς τροποποίηση αποστέλλεται στην εταιρεία και ότι η εφαρμογή δεν «κλέβει» όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο της συσκευής, όπως έγραψαν κάποιοι. Όπως επισημαίνει, τα δεδομένα δεν μεταβιβάζονται στη Ρωσία αλλά αποθηκεύονται σε υπηρεσίες cloud που παρέχει η Amazon και η Google και ελέγχονται, κατά συνέπεια, από τις ΗΠΑ. "
Σύμφωνα με τον Γκοντσάροφ, CEO της εταιρείας, η εταιρεία του δεν πουλά ούτε κοινοποιεί τα δεδομένα χρηστών σε τρίτα μέρη, ενώ οι περισσότερες δυνατότητες του app είναι διαθέσιμες χωρίς να απαιτείται σύνδεση, πράγμα που σημαίνει - κατά τον ίδιο - ότι το app δεν έχει ως στόχο να συλλέξει έναν τεράστιο όγκο δεδομένων για τους χρήστες με σκοπό να τα πουλήσει.