E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Μητσοτάκης: Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού

Δημοσίευση 22/10/2019 | 19:38

Μητσοτάκης: Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023

Σύσκεψη με τους επικεφαλής των οργανισμών που υπάγονται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στη σύσκεψη έγινε αποτίμηση της προόδου των έργων που εξαγγέλθηκαν στη ΔΕΘ, η πορεία του ΟΑΣΘ και του μετρό Θεσσαλονίκης και τα θέματα αιχμής για την πόλη.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωσης της σύσκεψης ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε:

«Μου δόθηκε η ευκαιρία με τους φορείς της πόλης να κάνουμε μια αποτίμηση της προόδου για όλα τα σημαντικά έργα για πρωτοβουλίες που είχα την ευκαιρία να εξαγγείλω στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Χαίρομαι, διότι τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει. Θα υπάρχει και μια αναλυτική ενημέρωση από την Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για τα ακριβή χρονοδιαγράμματα και για τις δεσμεύσεις οι οποίες ανελήφθησαν.

Να σταθώ πολύ σύντομα σε τρία θέματα αιχμής για την πόλη: Το πρώτο είναι το ζήτημα του Μετρό. Εξακολουθεί να ισχύει η δέσμευσή μας. Το μετρό θα λειτουργήσει εξ ολοκλήρου, θα παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023 με το σταθμό στην Βενιζέλου να αναδεικνύει με τον σωστό τρόπο την πλούσια πολιτιστική παράδοση της πόλης. Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του έτους το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα έχει δώσει την έγκρισή του για να προχωρήσουμε στην κατεύθυνση την οποία έχω ήδη δρομολογήσει.

Στο ζήτημα του ΟΑΣΘ, ήδη έχουν ενταχθεί στον στόλο του ΟΑΣΘ αρκετά λεωφορεία ώστε κάπως να ανακουφιστεί η κατάσταση. Σημαντική πρόοδο, όμως, θα δούμε από τις αρχές του έτους όταν θα συναφθεί και θα ξεκινήσει η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ. Τότε θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά το πρόβλημα των Αστικών Συγκοινωνιών στην πόλη.

Και τρίτο σχετικά με το ζήτημα του Fly Over της Περιφερειακής, θα υπάρχουν συγκεκριμένες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Υποδομών, έργο το οποίο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι θα μπορεί να δημοπρατηθεί εντός ενός έτους. Τονίζω ότι είναι ένα έργο απολύτως κρίσιμο και καθοριστικό για να ανακουφιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος το οποίο επωμίζεται η Περιφερειακή.

Συζητήσαμε και μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, θα υπάρχει αναλυτική ενημέρωση από τους αρμόδιους Υπουργούς, καθώς και από τους φορείς της πόλης».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης), Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Γιώργος Καραγιάννης και η Διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.

Στη διάρκεια της σύσκεψης επιβεβαιώθηκε πλήρως η δέσμευση της κυβέρνησης για την παράδοση στην πόλη ενός πλήρους και λειτουργικού μετρό για τον Απρίλιο του 2023. «Η εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση, ότι δήθεν το μετρό θα λειτουργούσε το 2020, διαψεύδεται από την αλήθεια. Η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει ένα σύγχρονο μετρό που ταυτόχρονα θα αναδεικνύει την αρχαία της κληρονομιά. Άλλωστε, η καθημερινότητα των πολιτών αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα», αναφέρει το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού και σημειώνει:

«Μόλις σε διάστημα τριών μηνών αποδείχθηκε ότι οι συζητήσεις περί ιδιοκτησίας είναι ξεπερασμένες και ότι το στρατηγικό επιτελικό κράτος μπορεί να οργανώσει τις δημόσιες συγκοινωνίες με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα έτσι ώστε να γίνουν και καλύτερες και ταυτόχρονα φθηνότερες.

Η κυβέρνηση παρέλαβε τον ΟΑΣΘ με 215 λεωφορεία να λειτουργούν σε μια πόλη που χρειάζεται 500. Το σύστημα συντήρησης ήταν σε κατάρρευση και τα έσοδα από τους χρήστες ήταν στο 50% από τα αντίστοιχα έσοδα που είχε αφήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ, το 2014. Σε όλα αυτά προστέθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η κρατικοποίηση που άφησε τη Θεσσαλονίκη με συγκοινωνία τριτοκοσμικού χαρακτήρα.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ενέταξε στο σύστημα μέσα σε δύο μήνες πάνω από 100 οχήματα και η εξυπηρέτηση βελτιώθηκε αισθητά. Επιπλέον οργανώθηκε μια βαθιά θεσμική και επιχειρησιακή αλλαγή, υπογράφοντας με τα ΚΤΕΛ μια συμφωνία που από Ιανουάριο του 2020 θα προσθέσει ακόμη 120 λεωφορεία στην πόλη και το νομό. Συνολικά από 215 τον Αύγουστο, ο στόλος θα περιλαμβάνει περίπου 440, σε λιγότερο από έξι μήνες».

Παράλληλα, ο ΟΑΣΘ θα συγκεντρωθεί στην μητροπολιτική ζώνη αυξάνοντας ακόμα περαιτέρω τις συχνότητες και την εξυπηρέτηση. Στη πράξη αποδείξαμε επίσης ότι η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στις συγκοινωνίες μπορεί να λύσει γρήγορα προβλήματα που φαίνονται αξεπέραστα.

Αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη - όπου περίπου το 1/3 του περιφερειακού έργου θα περάσει στα ΚΤΕΛ - θα εκτελεστεί με ένα κόστος 1.46 ευρώ το χιλιόμετρο αντί για περίπου 4 από τον ΟΑΣΘ.

Επίσης αρχές του 2020 σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για πρόσληψη λειτουργού με εμπειρία σε συστήματα χωρίς οδηγό. Έτσι ώστε η έναρξη της λειτουργίας να είναι ταυτόχρονη με την παράδοση του έργου.

Προτεραιότητα, επίσης, αποτελεί η αναβάθμιση της Περιφερειακής οδού της πόλης, με κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου από την περιοχή του Νοσοκομείο Παπαγεωργίου ως το ύψος των Κωνσταντινοπολίτικων καθώς και με τη βελτίωση της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού πραγματοποιείται παρέμβαση για την αποφόρτιση της εσωτερικής κυκλοφορίας της πόλης και δημοπράτηση τον Ιούλιο του 2020, όπως και δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης του λιμανιού (6ος προβλήτας) με τους αυτοκινητόδρομους ΠΑΘΕ και Εγνατία.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ασύλληπτη τραγωδία – τουλάχιστον 9 νεκροί: Ξενοδοχείο κατέρρευσε ξαφνικά, ψάχνουν ανθρώπους στα συντρίμμια

Κόσμος Χτες
Το θύμα πιστεύεται ότι ήταν ένας 80χρονος άνδρας που ζούσε στο κτίριο δίπλα στο ξενοδοχείο που κατέρρευσε

Πέθανε η ηθοποιός Τέρι Γκαρ

Κόσμος Χτες
Η βετεράνος ηθοποιός απεβίωσε στο Λος Αντζελες την Τρίτη μετά από μακρά μάχη με την σκλήρυνση κατά πλάκας

Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»: Συνελήφθη καταζητούμενη από Interpol για λαθρεμπόριο χρυσού

Ελλάδα Χτες
H 64χρονη μετέφερε λαθραία ράβδους χρυσού από την Καμπότζη στο Βιετνάμ και αντίστροφα

Κίνα: Η «δυστοπική» πολυκατοικία όπου οι 10.000 κάτοικοι της δεν χρειάζεται ποτέ να φύγουν

Κόσμος Χτες
Όταν το κτίριο σχεδιάστηκε από την Alicia Loo, την επικεφαλής σχεδιάστρια του δεύτερου ξενοδοχείου επτά αστέρων στον κόσμο, του Singapore Sands Hotel, προοριζόταν για ξενοδοχείο έξι αστέρων

Πέθανε ο συγγραφέας Antonio Skármeta

Κόσμος Χτες
Φτωχότερος ο κόσμος της λογοτεχνίας

Αγρια συμπλοκή και μαχαιρώματα στη Γλυφάδα ‑ 5 τραυματίες και 4 προσαγωγές

Ελλάδα Χτες
Αγριο επεισόδιο με μαζική συμπλοκή, στην οποία χρησιμοποιήθηκαν και μαχαίρια

Ο ιδρυτής της TikTok γίνεται ο πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας

Κόσμος Χτες
Το TikTok έχει γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, παρά τις έντονες ανησυχίες δυτικών χωρών για δεσμούς του με το κινεζικό κράτος

Τραγωδία στην Τρίπολη: Νεκρός εργάτης σε ασανσέρ

Ελλάδα Χτες
Ο άτυχος άνδρας εγκλωβίστηκε μέσα στο ασανσέρ και εντοπίστηκε νεκρός

Κλαμπ στη Βουλιαγμένης: Πώς τα μπουκάλια με αλκοόλ φτάνουν στους ανήλικους

Ελλάδα Χτες
Τι καταγγέλλει εργαζόμενος σε νυχτερινό κέντρο

Ξεκινά το πρόγραμμα σχολικών γευμάτων – Αυξημένο το κονδύλι κατά 13 εκατομμύρια ευρώ

Ελλάδα Χτες
Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 345 εκατομμύρια ευρώ

Αμαλιάδα: Οι ιατροδικαστικές για το δεύτερο νεκρό βρέφος

Ελλάδα Χτες
Τι αναφέρουν οι ιατροδικαστικές εκθέσεις και το φύλλο νοσηλείας για το δεύτερο βρέφος της μητέρας από την Αχαΐα.