Η ακατάλληλη ταινία που έγινε θρύλος
Ο Αστερισμός της Παρθένου κέρδισε το στοίχημα με το ελληνικό κοινό
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 12/12/2019 | 00:26
Ο Γιώργος Τζαβέλας έχει γραψει ένα καταπληκτικό σενάριο, έχει επιλέξει για πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη, η πρωταγωνίστρια έχει πει το ναι, και όλα είναι έτοιμα για να γυριστεί μια ταινία που θα ταράξει τα νερά της ελληνικής κοινωνίας. Πριν καν ξεκινήσουν τα γυρίσματα οι δημοσιογράφοι γεμίζουν με πρωτοσέλιδα τον τύπο. Η Αλίκη εκφράζει τους πρώτους δισταγμούς της και η ταινία παγώνει. Μένει στα συρτάρια και ξεχνιέται.
Ο Γιώργος Τζαβέλας υπέστη ένα βαρύ εγκεφαλικό, που καθιστά αδύνατο να σκηνοθετήσει την ταινία. Ο Φίνος ανακαλύπτει το σενάριο, το βρίσκει αριστούργημα, και αναθέτει την σκηνοθεσία στο Γιάννη Δαλιανίδη. Νέα πρωταγωνίστρια επιλέγεται η Ζωή Λάσκαρη. Ήδη η ηθοποιός έχει κερδίσει το κοινό με την ομορφιά της και τους ρόλους της σε ταινίες που είχαν θεαματικά εισπρακτικά αποτελέσματα.
Το σενάριο τρεις σπονδυλωτές ιστορίες με κεντρική ηρωίδα μια κοπέλα του πεζοδρομίου. Με εικόνες που περιέχουν γuμνή σάρκα, που δείχνουν ωμά το κόσμο της νύχτας, της παρανομίας, την αγρίοτητας και τη διαφθορά της κοινωνίας. Η Ζωή Λάσκαρη αποδίδει τον ρόλο με τρομέρη ρεαλιστικότητα, και καταφέρνει και κάνει τον θεατή να μπει σε ένα κόσμο που δεν ήξερε.
120.000 εισιτήρια στην Ελλάδα, δεκάδες αναφορές στο τύπο, διαμαρτυρίες έξω από τους κινηματογράφους της εποχής, και διακρίσεις στο εξωτερικό, για μια ταινία που δίχασε πριν ακόμα βγει στους κινηματογράφους. Ο τίτλος «Ο Αστερισμός της Παρθένου», ήταν αρκετός για να προκαλέσει την συντηρητική ελληνική κοινωνία, που όμως διεγείρετει και συρρέει στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η ταινία τους δικαιώνει, καμία χυδαίοτητα, ρεαλισμός ναι, αλλά σε καμία περίπτωση η ταινία δεν προκαλεί άνευ λόγου.
Η Ζωή Λάσκαρη κερδίζει ένα μεγάλο στοίχημα, τόλμησε ένα πρωτότυπο σενάριο και κατάφερε να μιλούν για τη ταινία και όχι για τις γuμνές σκηνές της.
Η ταινία στην Ελλάδα κρίθηκε ακατάλληλη ακόμα και όταν παίχτηκε στην τηλεόραση. Η ταινία πλέον θεωρείται κλασική. Μια ιστορία που δείχνει την φρενίτιδα με την ταινία, είναι ότι οι αφίσες της ταινίας γινόταν αντικείμενο κλοπής.