Φαίνεται οτι ένα νέο μέσω επικοινωνίας έρχεται να αλλάξει τα πράγματα και αυτό είναι το Tik Tok, το οποίο καθημερινά κερδίζει όλο και περισσότερους χρήστες και σιγά σιγά ανεβαίνει στην κορυφή των social media, φτάνοντας μεγάλες εφαρμογές όπως το Instagram.
Το Tik Tok θα καταφέρει να περάσει το Istagram;
Η συγκεκριμένη εφαρμογή για iOS και Android, ζητάει λίγο από τον χρόνο των χρηστών για την κοινοποίηση δημοσιεύσεων, μικρών αστείων ή και όχι βίντεο και την αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες, ενώ είναι πολύ εντυπωσιακό το πώς λειτουργεί σε χώρες όπου η μουσική βιομηχανία είναι σε ακμή, όπως οι Η.Π.Α και η Αγγλία, με τα νέα μουσικά ταλέντα να αναδεικνύονται μέσα από το Tik Tok και να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους.
Τι χρειάζεσαι για να γίνεις famous σε μια ημέρα
Αν έχεις μικρή ηλικία, ωραία φωνή, εμφάνιση και εκατομμύρια followers, τότε μπορείς να γίνεις απόλυτα διάσημος μέσα σε μια μέρα. Οι εταιρείες αναλαμβάνουν την προώθησή σου, τις διαφημίσεις, τους χορηγούς και τις συναυλίες σου, και αυτόματα δημιουργούνται οι νέοι TikTok influencer της μετα-Instagram εποχής.
Η απήχηση του TikTok μέχρι στιγμής
Το νέο αυτό μέσο έχει ήδη εγκατασταθεί από 1.000.000.000 χρήστες παγκοσμίως από τον Φεβρουάριο του 2019, ξεπερνώντας σε downloads το Instagram, ενώ το 2018, ήταν η 4η πιο δημοφιλής εφαρμογή μετά τις WhatsApp, Facebook και Facebook Messenger.
Σύμφωνα με την Sensor Tower, το TikTok χρησιμοποιείται από 80.000.000 χρήστες στις ΗΠΑ και από περίπου 800.000.000 χρήστες σε διεθνές επίπεδο. Αυτά τα δεδομένα δεν συμπεριλαμβάνουν τους χρήστες του Android στην Κίνα. Το τεράστιο κοινό της εφαρμογής περιλαμβάνει και διασημότητες, όπως ο Τζίμι Φάλον και ο Τόνι Χωκ.
Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι από το 2018, το TikTok διατίθεται σε περισσότερες από 150 αγορές και σε 75 γλώσσες.
Πότε βγήκε στην αγορά
Το TikTok δημιουργήθηκε και λανσαρίστηκε το 2017 από την Κινέζικη εταιρεία ByteDance για αγορές εκτός της Κίνας, ενώ το 2018, επεκτάθηκε στην παγκόσμια αγορά.
Ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2016, η ByteDance έχει ήδη ξεκινήσει την εφαρμογή Douyin για τους χρήστες στην Κίνα. Το TikTok και το Douyin είναι «αδελφές εφαρμογές», αλλά τρέχουν σε διαφορετικούς διακομιστές, προκειμένου η δεύτερη να είναι συμβατή με τους κανονισμούς λογοκρισίας στην Κίνα.
Η εφαρμογή Douyin χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες στην Ασία, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες του κόσμου, ενώ οι διακομιστές της εφαρμογής TikTok είναι εγκατεστημένοι σε χώρες όπου η εφαρμογή είναι διαθέσιμη.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια εφαρμογή δημιουργίας και ανταλλαγής σύντομων βίντεο, η οποία επιτρέπει στους χρήστες της να φτιάχνουν μικρά μουσικά βιντεάκια, που διαρκούν από 3 έως 15 δευτερόλεπτα, αλλά και σύντομα βίντεο από 3 έως 60 δευτερόλεπτα.
Instagram VS TikTok
Συγκριτικά με το Instagram, στο TikTok η εναλλαγή στα βίντεο γίνεται με ένα σκρολάρισμα πάνω και κάτω και όχι προς τα αριστερά και δεξιά, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα στα social media που χρησιμοποιούμε.
Στην Ελλάδα, οι πρώτοι fans της εφαρμογής αναρτούν κυρίως βίντεο έως 60 δευτερόλεπτα με viral ελληνικά κομμάτια, καθώς και αγαπημένες ατάκες από σειρές, όπως, για παράδειγμα, το «Παρά Πέντε».
Εκτός από το TikTok, τα βίντεο αυτά μπορούν να κοινοποιηθούν και σε όλα τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Instagram).
Η νέα εφαρμογή ενθαρρύνει πλέον τους χρήστες της να βρίσκονται σε ένα ατελείωτο engagement που, από τη μια θυμίζει Instagram (τσέκαρε το lay out και θα καταλάβεις τι εννοώ), από την άλλη θυμίζει Snapchat: Ένα σωρό νέα φίλτρα, αυτοκόλλητα και animations έρχονται να προστεθούν και να δημιουργήσουν fun περιεχόμενο στο interaction ανάμεσα στους χρήστες.