Οι περισσότεροι γνωρίζουν το όνομά της. Αλλά το πιο πιθανό είναι να μην γνωρίζουν τίποτα γι’ αυτήν εκτός από το λογότυπο της με το σήμα των πειρατών. Η St. Pauli δεν ήταν ποτέ μεγάλη μέσα στο γήπεδο. Έξω όμως από αυτό, είναι μια από τις μεγαλύτερες ομάδες της Γερμανίας αλλά και της Ευρώπης.
@specialonesfootballclubs.com
Η ιστορία της ξεκίνησε επίσημα το 1910, αν και ιδρύθηκε τρία χρόνια νωρίτερα. Η δεύτερη ομάδα του Αμβούργου δεν πήρε το εισιτήριο για να αγωνιστεί στην πρώτη διοργάνωση της Bundesliga το 1963, γιατί τότε δεν επιτρεπόταν να αγωνιστούν στην κορυφαία κατηγορία ομάδες από την ίδια πόλη. Από τότε είναι μια ομάδα «ασανσέρ», έχοντας μόλις 8 παρουσίες στην 1η κατηγορία. Η καλύτερη θέση που πήρε ήταν η 10η, την περίοδο 1988/89. Φέτος, αγωνίζεται στην δεύτερη κατηγορία και προσπαθεί να αποφύγει τον υποβιβασμό.
Κι όμως το γήπεδο των 29.546 θέσεων είναι μονίμως γεμάτο. Τα μισά από τα αυτά, είναι εισιτήρια διαρκείας, για τα οποία βρίσκονται στην αναμονή χιλιάδες άνθρωποι. Η St. Pauli σύμφωνα με μια μέτρηση έχει 11 εκατομμύρια υποστηρικτές στην Γερμανία και περίπου 500 συνδέσμους φιλάθλων σε όλον τον κόσμο. Πως μια τέτοια ομάδα έχει καταφέρει κάτι τέτοιο;
@robmilnesport.wordpress.com
Όλα ξεκίνησαν την δεκαετία του ’80. Το 1981, η ομάδα μετά βιας είχε 2.000 κόσμο σε κάθε ματς. Όμως λίγα χρόνια αργότερα, η ομάδα της κακόφημης συνοικίας, του λιμανιού και των διασημότερων οίκων ανοχής στην Γερμανία, έγινε το σπίτι για πολλούς αναρχικούς της «Black Bloc» που μαζεύτηκαν εκεί. Το γήπεδο άρχισε να γεμίζει και να γίνεται τόπος έκφρασης μιας αναρχικής και επαναστατικής ιδεολογίας, σε αντίθεση με την άνοδο τού ακροδεξιού χουλιγκανισμού στην Ευρώπη.
Η underground σκηνή της περιοχής προσέλκυσε πολλούς λάτρεις της punk, καταληψίες και ακτιβιστές που έφτασαν στην πόλη για να τους υπερασπιστούν. Ένας από αυτούς ήταν και ο «Doc Mabuse», που πήρε το όνομά του τον μετρ της μεταμφίεσης και κακούργο χαρακτήρα του Norbert Jacques, o πρώτος που έφερε στο γήπεδο το σήμα των πειρατών. Αμέσως το σήμα υιοθετήθηκε από τους φιλάθλους, όχι όμως και από την ομάδα. Οι οπαδοί άνοιξαν μαγαζί με αναμνηστικά και η εμπορική του επιτυχία έπεισε την ομάδα να ακολουθήσει. Όχι μόνο σε αυτόν τον τομέα…
Η ομάδα έγινε και η ίδια ότι και οι φίλαθλοί της. Ήταν η πρώτη ομάδα που απαγόρευσε φασιστικά και ρατσιστικά σύμβολα και συνθήματα στο γήπεδο της, σε μια δύσκολη εποχή. Στόχος της πλέον ήταν η κοινωνική ευθύνη και ο ακτιβισμός. Η St. Pauli είχε γίνει ήδη κάτι παραπάνω από μια ποδοσφαιρική ομάδα.
@footballparadise.com
Παρόλο που η εικόνα της έξω από το γήπεδο δεν βελτιώθηκε σημαντικά, κέρδισε φιλάθλους σε όλον τον κόσμο, από την Νέα Υόρκη μέχρι την Βραζιλία και από την Γλασκόβη μέχρι την Αθήνα. Όχι για τους τίτλους της, ούτε για τις νίκες της, αλλά γι’ αυτό που εκπροσωπεί. Πλέον είναι η τέταρτη πιο εμπορική ομάδα στην Γερμανία όσον αφορά στο merchandise, πίσω μόνο από την Bayern Munich, την Borussia Dortmund και την Schalke.
Πολλοί από τους φιλάθλους δεν επιθυμούν απαραίτητα να ανέβει η ομάδα στην Bundesliga. Κι αυτό γιατί φοβούνται μην διαφθαρεί η μοναδική ταυτότητά της. Μια ταυτότητα αντιφασιστική, αντιπολεμική, αντιομοφοβική και ανθρωπιστική.
@fussballtransfers.com
Πρόσφατα, ο Τούρκος ποδοσφαιριστής της Τσενκ Σαχίν, με ανάρτηση του υποστήριξε την εισβολή των τουρκικών στρατευμάτων στη Συρία. Οι οπαδοί ζήτησαν να φύγει και η ομάδα τον έδιωξε χωρίς να το πολυσκεφτεί, με την ανακοίνωση της να κλείνει με τη φράση «Ποτέ ξανά πόλεμος». Για όλους αυτούς τους λόγους, η St. Pauli είναι ουσιαστικά μια μεγάλη ομάδα. Μια ομάδα με ιδεολογία, με όραμα σημαντικότερο από το ποδόσφαιρο, που δεν έχει ως αυτοσκοπό την νίκη, αλλά την ισότητα και την αξιοπρέπεια.