Τι είναι το Amazon Effect που επηρεάζει την οικονομία
Ο κύριος λόγος για την πτώση των πωλήσεων των φυσικών καταστημάτων
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 2/7/2020 | 00:57
Από τη μέρα που η Amazon άνοιξε τις "πόρτες" της άρχισε μια μεγάλη αλλαγή
Το "Amazon Effect" αναφέρεται στον αντίκτυπο που δημιουργείται από το διαδικτυακό, ηλεκτρονικό εμπόριο στο παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο των φυσικών καταστημάτων λόγω της αλλαγής στα πρότυπα αγορών, στις προσδοκίες των πελατών και σε ένα νέο ανταγωνιστικό τοπίο.
Είναι με λίγα λόγια η τάση των ανθρώπων να ψωνίζουν ηλεκτρονικά αντί για να επισκέπτονται στην πραγματικότητα ένα κατάστημα.
Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο στρέφονται σε διαδικτυακές αγορές, το τοπίο λιανικής συνεχίζει να αλλάζει ραγδαία. Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου έρχονται σε βάρος των καταστημάτων λιανικής πώλησης, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός αγοραστών κατευθύνεται προς τις οθόνες τους αντί για καταστήματα.
Η Amazon.com Inc., η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 1994, διατήρησε από την πρώτη μέρα ως τώρα το προβάδισμα στις παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις και έγινε ουσιαστικά το σημείο αναφοράς για αυτή την αλλαγή, εξ'ού και το "Amazon Effect".
Μεταξύ άλλων παραγόντων, το "Amazon Effect" είναι ο κύριος λόγος για την πτώση των πωλήσεων των φυσικών καταστημάτων, πτώση που συχνά είχε προκαλέσει το κλείσιμο των καταστημάτων. Μια έκθεση του WWD ανέφερε περισσότερα από 9.400 κλεισίματα καταστημάτων το 2017 στην Αμερική, αύξηση 53% ακόμη και μετά την Μεγάλη Ύφεση το 2008.