E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Το αρχαίο ναυάγιο της Ελλάδας που θα γίνει το πρώτο υποθαλάσσιο μουσείο

Βρίσκεται στον βυθό από τον 5ο αιώνα π.Χ.

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/7/2020 | 01:25

Το αρχαίο ναυάγιο της Ελλάδας που θα γίνει το πρώτο υποθαλάσσιο μουσείο
@thevintagenews.com

Ένα αρχαίο ναυάγιο θα γίνει το πρώτο υποβρύχιο μουσείο στην Ελλάδα. Οι πύλες του μάλιστα θα ανοίξουν σύντομα και συγκεκριμένα στις 3 Αυγούστου. Το διάσημο ναυάγιο αμφορέων που βρίσκεται στην νήσο Περιστέρα της Αλοννήσου, θα παραμείνει ανοιχτό για τους δύτες μέχρι τις 2 Οκτωβρίου.

Βρίσκεται στο βυθό από τα μέσα του 5ου αιώνα π.Χ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα της αρχαιότητας. Ένας ψαράς το αντίκρυσε για πρώτη φορά το 1985 σε βάθος 28 μέτρων, κοντά στη βραχώδη ακτή της Περιστέρας. Πρόκειται για ένα εμπορικό πλοίο που ήταν φορτωμένο με χιλιάδες αμφορείς κρασιού από την αρχαία πόλη της Χαλκιδικής, Μένδη, αλλά και την Περάπηθο, δηλαδή την σημερινή Σκόπελο.

Οι αμφορείς επεκτείνονται σε μήκος 25 μέτρων, δείχνοντας και το μέγεθος του πλοίου που ναυάγησε στην περιοχή. Το Smithsonian magazine αναφέρει πως οι αμφορείς έφταναν τους 4.000 και υπολογίζεται ότι το πλοίο ζύγιζε 126 τόνους.

Οι ερασιτέχνες αυτοδύτες αλλά κι οι δύτες ελεύθερης κατάδυσης θα μπορούν σύντομα να το επισκεφθούν, φυσικά με τη συνοδεία καταδυτικών κέντρων του νησιού. Όσοι δεν είναι τόσο τολμηροί και δεν θέλουν να βραχούν, μπορούν να επισκεφθούν Κέντρο Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης Κοινού και να καταδυθούν εικονικά στο βυθό αι να μάθουν την ιστορία των αρχαίων ναυαγίων.

Γιατί είναι σημαντικό το ναυάγιο της Περιστέρας; Πρώτα απ’ όλα γιατί άλλαξε την αντίληψη των ειδικών για την κατασκευή των αρχαίων πλοίων. «Πριν από την ανακάλυψη του ναυαγίου, οι αρχαιολόγοι πίστευαν ότι τα μεγαλύτερα πλοία σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από τους Ρωμαίους τον 1o αιώνα π.Χ», αναφέρει στην ιστοσελίδα του το Alonissos Triton Dive Center. «Αυτά τα πλοία μετέφεραν περίπου 1.500 αμφορείς και ζύγιζαν έως 70 τόνους. Το ελληνικό πλοίο χτίστηκε περίπου τέσσερις αιώνες νωρίτερα, ζύγιζε 126 τόνους και μετέφερε περισσότερο από το διπλάσιο της ποσότητας αμφορέων».

Όσον αφορά στα αίτια του ναυαγίου, κανένας δεν είναι σίγουρος, αν και κάποια στοιχεία αναφέρουν πως οφειλόταν σε φωτιά. Μια άλλη εκδοχή θεωρεί υπεύθυνους τους πειρατές, που αν ισχύει, τότε δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους.

Μετά τον Οκτώβριο, το «υποβρύχιο μουσείο» θα κλείσει και πάλι και οι πηγές αναφέρουν πως θα ανοίξει ξανά το επόμενο καλοκαίρι. Όσοι λοιπόν θέλετε να το επισκεφθείτε, σας περιμένει από τις αρχές Αυγούστου.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ταινία που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες θεατές στην Αθήνα

Stories 26.11.2024
Ο κινηματογράφος που μετατράπηκε σε κόλαση

Κινδυνεύει η Black Friday: Χιλιάδες εργαζόμενοι διεκδικούν το δίκιο τους

Νέα Εποχή 26.11.2024
Χιλιάδες εργαζόμενοι απεργούν σε 20 χώρες την Black Friday

Ο Έλληνας επιθετικός που αν συνεχίσει έτσι θα κάνει τεράστια καριέρα

Αθλητισμός 26.11.2024
Η συνεχής εξέλιξή του είναι εμφανής

Η πρώτη φωτογραφία που «ανέβηκε» στο διαδίκτυο

Stories Χτες
Τι επίπτωση είχε στη ζωή του «δράστη»

Γιατί η Αμερική ξεμένει από... αυγά;

Stories Χτες
Οι επιπτώσεις στην αγορά και τις τιμές

Πότε μπήκε το πρώτο φανάρι στους ελληνικούς δρόμους;

Stories Χτες
Το χάος που επικρατούσε πριν την τοποθέτηση του φωτεινού σηματοδότη