E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ο Θεσσαλονικιός με τα 8 εστιατόρια στη Κίνα

Το παράξενο πρόβλημα που συνάντησε

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 2/10/2020 | 10:43

Ο Θεσσαλονικιός με τα 8 εστιατόρια στη Κίνα

Ο Βασίλης Μπαμπαόλους το 2012 ξεκίνησε την επιχειρηματική του περιπέτεια στη Κίνα και συγκεκριμένα στη περιοχή Χουλί στη Σιαμέν. Το εστιατόριο με την επωνυμία Golden Olives ήταν έτοιμο να κατακτήσει την Κίνα αλλά αντιμετώπισε ένα πρόβλημα που στην Ευρώπη μοιάζει παράδοξο.

Δεν έβρισκε εργαζόμενους. Και όμως ενώ η ανεργία στην Ευρώπη καλπάζει, στη Κίνα ο ανταγωνισμός για να βρεις εργαζόμενους μοιάζει κυνήγι χαμένου θησαυρού. Η χαμηλή ανεργία αναγκάζει τις επιχειρήσεις να δίνουν περισσότερα προνόμια στους εργαζόμενους ώστε να τους κλέψουν από άλλες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

Η αγορά της Κίνας είναι εντελώς διαφορετική όπως περιγράφει ο Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας, μοιάζει με μπάμπουσκα, πολλές μικρές αγορές μέσα σε μία. Οι εργαζόμενοι επιλέγουν αφεντικά ανάλογα με τις αναφορές που έχουν γίνει για αυτούς από άλλους εργαζόμενους. Σίγουρα κάτι που δεν θα βλέπαμε στην Ευρώπη.

Οι "μισθοί Κίνας" είναι παρελθόν, αφού τα ημερομίσθια έχουν ανέβει. Στα μεγάλα αστικά κέντρα ο μισθός ξεπερνάει το μέσο μισθό του Έλληνα, ενώ και τα εργασιακά δικαιώματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο για τους εργαζόμενους.

 Η αλυσίδα αριθμεί οκτώ ελληνικά εστιατόρια στις περιοχές Σιαμέν, Φουζού και Σούζου, ενώ για να κάνει ο Βασίλης Μπαμπαόλους έναρξη επιχείρησης στην Κίνα χρειάστηκαν ενάμιση-δύο μήνες. Η γραφειοκρατία υπάρχει και στη Κίνα, αλλά το μεγάλο πρόβλημα είναι η γλώσσα, για αυτό και όλοι οι ξένοι επενδυτές έχουν και ένα ντόπιο συνεργάτη.

Οι τροφικές προτιμήσεις των Κινέζων διαφέρουν από τις δικές μας, αφού δεν τρώνε ζάχαρη, αποφεύγουν το αλάτι, όταν πρωτοδοκιμάσουν φέτα την μισούν, αλλά μέσα σε συνταγές τη δέχονται. Γενικά όμως είναι ανοιχτοί σε νέες γεύσεις.

Η πανδημία χτύπησε την αγορά, άλλαξε πολύ την κατάσταση όπως αυτή είχε διαμορφωθεί πριν, αλλά μετά το lockdown τα πράγματα φαίνονται να επανέρχονται στη φυσιολογική κατάσταση πριν τον ιό. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η πελατεία έχει επιστρέψει στα επίπεδα πριν την πανδημία, αλλά υπάρχει αισιοδοξία για το μέλλον.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι διαφημίσεις της Coca Cola: Από τον εμβληματικό Αγιο Βασίλη έως την εποχή του ΑΙ

Xmas 22.11.2024
Με αφορμή τις πρόσφατες αντιδράσεις στο νέο διαφημιστικό σποτ, κάνουμε μια αναδρομή

Φωτίζοντας την πόλη με παιδικά σχέδια: Η χριστουγεννιάτικη παράδοση του Newburgh

Xmas Χτες
Η μαγεία των Χριστουγέννων από τα χέρια των παιδιών

Πόσο πλούσιος είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη πραγματικότητα;

Νέα Εποχή Χτες
Προσπέρασε τον Μπέζος στη λίστα με τους πλουσιότερους στον κόσμο

Ο τυφλός μαθητής λυκείου που παίζει American Football

Stories Χτες
Και ελπίζει να συνεχίσει να παίζει...

Βόρεια Κορέα: Ο μυστηριώδης στρατηγός του Κιμ Γιονγκ Ουν που ελέγχει το μέτωπο στην Ουκρανία

Νέα Εποχή Χτες
Η πορεία του Κιμ, από την αφάνεια στην ηγεσία, δεν είναι τυχαία.

Η σκοτεινή ιστορία της Βίλας Καζούλη: Από τα μυστικά των SS στα γυρίσματα πασίγνωστης ταινίας

Stories Προχτές
Η ιστορία της Βίλας Καζούλη είναι μία από αυτές που συνδυάζει την πολυτέλεια, την τραγωδία και τον μύθο, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό ιστορίας, πολιτισμού και αστικού θρύλου

Η άγνωστη συνοικία των Αθηνών που ... εξαφανίστηκε

Ιστορικά Προχτές
Η εξαφάνιση της συνοικίας Βρυσάκι και η ανακάλυψη της Αρχαίας Αγοράς

Γιατί η Ιταλία ξεπουλάει σπίτια και ολόκληρα χωριά

Stories Προχτές
Το πρόβλημα της αστικοποίησης και της μείωσης του πληθυσμού

Η σοκαριστική πρόταση πολιτικού για τις γυναίκες που δεν έχουν τεκνοποιήσει

Νέα Εποχή Προχτές
Η κατακραυγή που τον ανάγκασε να ζητήσει συγγνώμη