Πως ένα ανύπαρκτο εστιατόριο έγινε πρώτο στο Λονδίνο
Το καλό marketing λύνει όλα τα προβλήματα
Γράφει η ΝΕΛΗ ΣΤΑΘΑΚΙΔΟΥ Δημοσίευση 30/10/2020 | 00:20
Η ιστορία αυτή αποτελεί την απόδειξη ότι η σωστή προώθηση μπορεί να κάνει θαύματα και να φέρει στην κορυφή, ακόμα και ένα ανύπαρκτο εστιατόριο.
Ένας δημοσιογράφος από το Λονδίνο εν ονόματι Oobah Butler, αποφάσισε να δείξει πόσο εύκολο είναι το να χειργαγωγήσεις ιστοσελίδες κριτικής όπως είναι π.χ. το Trip Advisor, κάνοντας απλώς αναρτήσεις υποστήριξης για ενα εστιατόριο που υπότιθεται ότι βρίσκεται σε μια από τις πιο μοδάτες περιοχές της πόλης του, χωρίς όμως να υπάρχει πραγματικά.
Αφουδημιούργησε λοιπόν ένα φανταστικό εστιατόριο με το όνομα «The Shed at Dulwich», του οποίου οι εικόνες τραβήχτηκαν από την πίσω αυλή του σπιτιού του, έφτιαξε και μια ιστοσελίδα όπου ανέβασε κει ψεύτικες φωτογραφίες με gourmet πιάτα, ενώ έβαλε τους φίλους του να γράψουν μερικές εξαιρετικές κριτικές για αυτό στο Trip Advisor.
Μάλιστα, μην έχοντας αναφέρει καν διεύθυνση, με το πρόσχημα ότι πρόκειται ένα μέρος για λίγους και εκλεκτούς, το κοινό δε φάνηκε να καταλαβαίνει ότι πρόκειται για απάτη.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο που έκανε το παραπάνω πείραμα, τα πράγματα ξέφυγαν και το δήθεν εστιατόριο του ανέβηκε στη λίστα με τα καλύτερα του Λονδίνου. Άρχισε να δέχεται μέχρι και mail, αλλά και τηλέφωνα για κράτηση και κάπως έτσι, έφτασε να γίνει το νούμερο ένα στην κατηγορία του για δυο εβδομάδες, όπως και να είναι full booked για έξι ολόκληρες εβδομάδες.
Το θέμα προχώρησε ακόμα πιο πολύ και κόσμος άρχισε να στέλνει βιογραφικά για δουλειά εκεί, ενώ μέχρι και εταιρείες δημοσίων σχέσεων προσπάθησαν να το προσεγγίσουν, χωρίς καν να έχουν γευτεί τα πιάτα του. Αν δεν είναι success story αυτή η κίνηση, τότε ποια είναι; Εύγε στον πολυμήχανο δημοσιογράφο που την σκέφτηκε.