Γιατί το Clubhouse έγινε δημοφιλές με την ταχύτητα του... ήχου
Το νέο social media που γίνεσαι μέλος μόνο μετά από πρόσκληση
Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 8/2/2021 | 00:42
Δεν είναι ακριβώς νέο, αλλά πρόσφατο. Στην Ελλάδα ακόμα περισσότερο. Έχει μια ιδιαιτερότητα. Ή μάλλον δυο. Η πρώτη είναι πως εστίασε στον ήχο και σε αντίθεση με το TikTok όπου κοινοποιούνται σύντομα βίντεο, εδώ χρησιμοποιείται ο ήχος. Η δεύτερη ιδιαιτερότητα είναι πως για να γίνεις μέλος χρειάζεσαι πρόσκληση.
Τα social media ξεπετιούνται το ένα μετά το άλλο. Μόνο από την επίθεση στο Καπιτώλιο μάθαμε άλλα τρία εναλλακτικά Twitter, ενώ υπάρχουν κι άλλα πολλά που δεν είναι το ίδιο διαδεδομένα με την «Αγία Τριάδα». Facebook, Twitter, Instagram. Το TikTok έχει μπει σφήνα. Το ίδιο και το Snapchat, ενώ υπάρχει διψήφιος αριθμός πλατφορμών που χρησιμοποιούνται από εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους στην Κίνα και στην Ασία.
Το Clubhouse αποφάσισε να βάλει στο επίκεντρο τον ήχο. Πως; Χρησιμοποιώντας Chatrooms, δηλαδή δωμάτια συνομιλιών ήχου. Οι χρήστες μπορούν να μοιραστούν clips ήχου αντί για γραπτές δημοσιεύσεις. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν σε διαφορετικά «εικονικά δωμάτια» και να μπουν μέσα σε αυτό. Ο ήχος ενεργοποιείται αυτόματα με την είσοδο, ενώ για το ποιος θα μιλήσει αποφασίζει ο δημιουργός της «αίθουσας». Όσοι θέλουν, κάνουν αυτό που έκαναν πάντα. Σηκώνουν το χέρι. Και έτσι παίρνουν μέρος στην εκάστοτε συζήτηση. Είναι, όπως αναφέρει το CNBC, σαν να βρίσκεσαι σε μια αίθουσα, όπου λαμβάνει χώρα ένα Q&A.
With each major app update, we change our icon to spotlight one of the many incredible members of the community.
— Clubhouse (@joinClubhouse) December 11, 2020
Today we celebrate the inimitable @IamBomaniX, host of the #CottonClub! On behalf of the Clubhouse community, thank you for all that you do! (📷: @TheArtHype) pic.twitter.com/k9P6gQUuNQ
Έκανε ντεμπούτο τον Απρίλιο του 2020 και μέχρι τον Δεκέμβριο είχε αξία που άγγιζε τα 100 εκατομμύρια δολάρια. Δημιουργοί του είναι οι Paul Davison και Rohan Seth. Η πανδημία φαίνεται πως το βοήθησε να κερδίσει άμεσα δημοφιλία. Η εταιρεία περιγράφει το προϊόν της ως «έναν νέο τύπο κοινωνικού μέσου που βασίζεται στη φωνή όπου άνθρωποι από κάθε μέρος μπορούν να μιλούν, να λένε ιστορίες, να αναπτύσσουν ιδέες, να εμβαθύνουν τις φιλίες και να συναντούν ενδιαφέροντα νέα άτομα».
Ο χρήστης βέβαια εκτός από το να μπει σε ένα υπάρχον chatroom, μπορεί να φτιάξει κι ένα δικό του. Στο Clubhouse, υπάρχουν διάφορα θέματα συζήτησης, όπως η πολιτική, η ψυχαγωγία, η καθημερινή ζωή και διάφοροι τομείς εργασίας.
Βέβαια, αμέσως δημιουργείται μια απορία. Πως θα λάβετε πρόσκληση; Το Clubhouse περηφανεύεται για την «ιδιωτικότητα» την οποία προσφέρει. Η εφαρμογή πριν 2 μήνες είχε φτάσει τους 600 χιλιάδες χρήστες, με κάποιον από αυτούς να πρέπει να σας προσκαλέσει. Για να γίνετε μέλη, θα πρέπει να ψάξετε ενδελεχώς προσκλήσεις σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που θα σας επιτρέψουν να γίνετε πλήρες μέλος. Αλλιώς μπορείτε να γραφτείτε αλλά χωρίς να έχετε πρόσβαση στα chat rooms.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, όλοι στην εφαρμογή εργάζονται για να το καταστήσουν διαθέσιμο σε όλους όσο πιο σύντομα γίνεται. Αλλά είναι άγνωστο πότε θα συμβεί αυτό. Αν καταφέρετε να βρείτε πρόσκληση πάντως, θα διαπιστώσετε πως είναι πρόκειται για μια πλατφόρμα που μπορείς να έχεις ανοικτή και να ακούς, ενώ ταυτόχρονα κάνεις άλλα πράγματα. Και έτσι μπορείς να περνάς πολύ χρόνο κάθε μέρα, χωρίς να μιλάς, ακούγοντας για θέματα όπως η δουλειά σου ή τα προσωπικά σου.
Προς το παρόν, διατίθεται μόνο σε συσκευές Apple, και δεν γνωρίζουμε πότε θα είναι διαθέσιμη για συσκευές Android. Ο Elon Musk την χρησιμοποίησε και μάλλον τη λάτρεψε, σε αντίθεση με τους Κινέζους που σκέφτονται να την μπλοκάρουν, επειδή οι χρήστες συρρέουν στα chatrooms για να συζητήσουν θέματα που θεωρούνται ταμπού στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη.