Σαρακοστή: Οι τρεις πειρασμοί του Ιησού στην έρημο
Η Καθαρά Δευτέρα είναι η εναρκτήρια ημέρα της Μεγάλης Σαρακοστής
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 15/3/2021 | 00:04
Η Καθαρά Δευτέρα είναι ουσιαστικά η έναρξη της Σαρακοστής. Η Σαρακοστή προετοιμάζει τους πιστούς για τη μεγαλύτερη γιορτή της χριστιανοσύνης, το Πάσχα. Οι 40 περίπου ημέρες νηστείας συμβολίζουν τη νηστεία του Ιησού στην έρημο αλλά και τους πειρασμούς τους οποίους αντιμετώπισε.
Οι πειρασμοί που αντιμετώπισε ο Ιησούς στην έρημο ήταν τρεις. Ο πρώτος ήταν ο βιολογικός πειρασμός της πείνας και της δίψας. Ο διάβολος μετά από μετά από 40 ημέρες νηστείας και άσκησης του είπε πως αν είναι ο υιός του θεού, να κάνει τις πέτρες ψωμί για να χορτάσει ο ίδιος αλλά και ο πεινασμένος κόσμος. Με πονηριά ήθελε να κάνει τον Ιησού να λυγίσει και να πέσει στην παγίδα να ικανοποιήσει την πείνα του και την πείνα του κόσμου πριν τον οδηγήσει στην πνευματική ζωή.
Ο Ιησούς αρνήθηκε λέγοντας πως «Ο άνθρωπος δε ζει μόνο με το ψωμί, τα υλικά αγαθά, αλλά με τον λόγο του Θεού που δίδει περιεχόμενο στη ζωή του», θέλοντας να τονίσει πως η πίστη και η πνευματική ζωή δεν υποτάσσονται στις καθημερινές ανάγκες.
Ο δεύτερος πειρασμός, ήταν ο πειρασμός της πνευματικής επάρκειας και πνευματικής ανεξαρτησίας από τη Χάρη και την παρουσία του Θεού. Ο διάβολος οδηγεί τον Χριστό στον ναό του Θεού και του λέει πως αν είναι ο υιός του θεού, να πέσει κάτω από τη στέγη του ναού και δεν θα πάθει τίποτα, αφού ο θεός θα δώσει εντολή στους αγγέλους να τον σηκώσουν στα χέρια τους. Τον προκαλεί λοιπόν να κάνει ένα θαύμα για να αποδείξει ποιος είναι.
Ο πειρασμός αυτός θα μπορούσε να κάνει τον Χριστό να αμφιβάλλει και να δοκιμάσει τη σχέση που έχει με τον θεό πατέρα του αλλά και τις δυνατότητές του. Θα ήταν όμως άτοπο να χρειάζεται κάποιος ένα θαύμα για να πιστέψει, αφού η πίστη βασίζεται στην αυτογνωσία. Ο Ιησούς δεν ενέδωσε αφού γνώριζε πως η αληθινή πίστη δεν στηρίζεται σε θαύματα ή εξωτερικά ερεθίσματα. Η πίστη είναι ελεύθερη και τρέφεται μόνο από το εσωτερικό μας.
Ο τρίτος πειρασμός ήταν εκείνος της δύναμης και της εξουσίας. Ο διάβολος του είπε πως αν τον προσκυνούσε θα του χάριζε όλα τα βασίλεια του κόσμου. Να γίνει δηλαδή ο δικός του Μεσσίας. Ο τρίτος αυτός πειρασμός δείχνει την αδύναμη φύση του ανθρώπου μπροστά στη δύναμη και την εξουσία, την οποία σπάνια αρνείται και είναι πρόθυμος ακόμα και να σκοτώσει γι’ αυτή.
Η εξουσία όμως σύμφωνα με τον Ιησού δεν συνδέεται με την καταδυνάστευση αλλά με την προσφορά. «Ξέρετε ότι οι άρχοντες καταδυναστεύουν τα έθνη και οι μεγάλοι τα καταπιέζουν. Αυτό δε θα γίνεται σ’ εσάς, αλλά εκείνος που θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας θα είναι διάκονός σας, και εκείνος που θέλει να είναι πρώτος, αυτός θα είναι δούλος σας, όπως ακριβώς ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήλθε να υπηρετηθεί, αλλά να διακονήσει και να δώσει τη ζωή του λύτρο αντί πολλών».
Μετά από τους τρεις αυτούς πειρασμούς, ο Χριστός ξεκινά το τρίχρονο έργο του, καλώντας τον κόσμο στη μετάνοια μέσα από τη Θεία Διδασκαλία του.
Πληροφορίες: labelnews.gr