E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Ξεκινούν τα έργα στην πλατεία Συντάγματος: Το σχέδιο ανάπλασης

Δείτε εικόνες από το σχέδιο ανάπλασης

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 20/7/2021 | 12:12

Ξεκινούν τα έργα στην πλατεία Συντάγματος: Το σχέδιο ανάπλασης

Ξεκινούν στις αρχές Αυγούστου οι εργασίες ανάπλασης - ενοποίησης και πράσινης αναβάθμισης της πλατείας Συντάγματος, αφού το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη των έργων.

Το έργο περιλαμβάνει, σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, την ριζική ανάπλαση του κάτω τμήματος της Πλατείας με γενναία διαπλάτυνση των πεζοδρομίων μπροστά στον πεζόδρομο της Ερμού, δημιουργία νέου και ποιοτικού δημοσίου χώρου που θα λειτουργήσει ως πύλη στον εμπορικό και ιστορικό πυρήνα, φύτευση συνολικά 28 ψηλών δέντρων, μονιμοποίηση των λωρίδων κυκλοφορίας σε τέσσερις όπως είναι σήμερα διατηρώντας την χαρακτηριστική καμπύλη της οδικής χάραξης, δημιουργία έξυπνης, ασφαλούς και ορατής διάβασης πεζών, φροντίδα για ΑμεΑ σε όλο το φάσμα και τις λεπτομέρειες του έργου, εξοπλισμός με πέργκολες για πυκνή σκίαση και μορφολογική οργάνωση του νέου χώρου, σύγχρονο φωτισμό, και κατάλληλα υλικά επίστρωσης μαρμάρινων πλακών σε απόλυτη μορφολογική συνάφεια με τον πεζόδρομο της Ερμού και το κυρίως σώμα της πλατείας.

Το έργο υλοποιεί τη λύση του 1ου βραβείου του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού της ΕΑΧΑ του 1999 (ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων), του διεθνούς φήμης καθηγητή κ. Δημήτρη Μανίκα, επικαιροποιημένη στα σημερινά δεδομένα, σε συνεργασία με την ομάδα μελέτης και τις υπηρεσίες του Δήμου, αλλά χωρίς αποκλίσεις από τις αρχικές προθέσεις του σχεδιασμού.

Η βιώσιμη φιλοσοφία του σχεδιασμού

Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός λαμβάνει υπόψιν την ιστορική εξέλιξη της σημαντικότερης πλατείας της χώρας, και χειρίζεται με αφαιρετικότητα και λειτουργικότητα την αποκατάσταση συνέχειας της πλατείας Συντάγματος, μέχρι το αντιληπτικό όριο των κτιριακών μετώπων στην κορυφή του πεζόδρομου της Ερμού.

Εντάσσει την πλατεία στα ιστορικά συμφραζόμενα, ως κρίκο διασύνδεσης της παλιάς και σύγχρονης πόλης. Λαμβάνει υπόψιν τον εμβληματικό χαρακτήρα, την κομβική οδική σύγκλιση, την εμπορική κινητικότητα, φέρνει σε μεγαλύτερη επαφή τις ροές πεζών με την Ερμού, δημιουργώντας μία νέα και ενιαία αισθητική γλώσσα.

Η γεωμετρική ανασύνθεση της πλατείας συνομιλεί με το βάθος της ιστορίας, τον πρώτο σχεδιασμό της νέα πρωτεύουσας (Κλεάνθης & Schaubert, 1833), το σύμβολο της Δημοκρατίας, τους μνημειακούς άξονες, αλλά και τη σύγχρονη ζωή και προοπτική.

Διασυνδέει τη σύγχρονη και παλιά πόλη, ακουμπάει διαλεκτικά μέσω της Λεωφόρου Αμαλίας με τον Εθνικό Κήπο, το Ζάππειο, την Πύλη του Αδριανού και τους Στύλους του Ολυμπίου Διός, και μέσω της οδού Πανεπιστημίου και Σταδίου με την άλλη κορυφή του Τριγώνου, με την πλατεία Ομονοίας και ενδιάμεσα με τις πλατείες Κλαυθμώνος, Κοραή καθώς και με την περίφημη τριλογία της Βιβλιοθήκης, του Πανεπιστημίου και της Ακαδημίας.

Τα 10 οφέλη με αριθμούς συνοψίζονται στα παρακάτω:

1. Από τη μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας σε 4 απο 6, όπως υλοποιήθηκε πέρσι, μειώνονται τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θορύβου και αναβαθμίζεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας.

2. Στο τμήμα μεταξύ Καραγεώργη Σερβίας και Ερμού το μέσο πλάτος επέκτασης του πεζόδρομου ανέρχεται σε 7,80 μέτρα, ενώ στο τμήμα Ερμού - Μητροπολεως σε 5,20 και άρα δημιουργούνται περίπου 1000 τετραγωνικά μέτρα νέου ζωτικού δημοσίου χώρου.

3. Η ανάπλαση προβλέπει 28 νέα μεγάλα δέντρα που θα συμβάλουν στο μικροκλίμα της πλατείας, τη σκίαση, την ελκυστικότητά της νέας πλατείας, την φιλικότητα προς τους επισκέπτες.

4. Οι 2 διαμήκεις πέργκολες, θα προσφέρουν πρόσθετη σκίαση αλλά κυρίως θα οργανώσουν αστικά και ενοποιητικά τον χώρο και κατά επέκταση τον εξοπλισμό και τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων, σε οριοθετημένες θέσεις.

5. Η σύγχρονη διάβαση πεζών, πιο φιλική πια και στενότερη, δημιουργεί συνθήκες πρόσθετης οδικής ασφάλειας, διασυνδέει λειτουργικά τις ροές πεζών. Φωτιστικά στο δάπεδο της ασφάλτου, συγχρονισμένα με τους σηματοδότες, δημιουργούν αίσθηση πρόσθετης ασφαλείας, κυρίως τις βραδινές ώρες.

6. Η αποκλειστική λεωφορειολωρίδα και η χωροθέτηση πέντε στάσεων του ΟΑΣΑ, προσδίδει τον χαρακτήρα της βιώσιμης κινητικότητας με δημόσια μέσα μεταφοράς στα σημεία ακριβώς που επιζητούνται αυθόρμητα από τους πολίτες είτε στην άφιξη είτε στην αναχώρηση.

7. Ο σχεδιασμός γίνεται με πλήρη πρόνοια, ώστε να εξασφαλίζεται η καθολική πρόσβαση των ΑμεΑ, ενώ τα επιμέρους στοιχεία, όπως ράμπες και λωρίδες επισήμανσης ΑμεΑ εντάσσονται αισθητικά διατηρώντας στο ακέραιο τη λειτουργική τους αξία.

8. Η δημιουργία του νέου δημόσιου χώρου διαμορφώνει μία φιλικότερη, λειτουργικότερη και ανάλογης αισθητικής απόληξη ή είσοδο στον πεζόδρομο της Ερμού. Το πιο πολυσύχναστο σημείο της πόλης με τους χιλιάδες πεζούς καθημερινά, πολλαπλασιάζει την προσφορά ενός βιώσιμου περιβάλλοντος στους πολίτες και επισκέπτες.

9. Το έργο συνδέεται άμεσα και θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με παρόμοιες παρεμβάσεις που σχεδιάζονται και ολοκληρώνονται ήδη όπως η διαπλάτυνση της Ερμού στο κάτω τμήμα της, η εμβληματική ανάπλαση της Πανεπιστημίου, οι πεζοδρομήσεις και οδικές αναπλάσεις στο οδικό δίκτυο του εμπορικού τριγώνου.

10. Το έργο της ανάπλασης της πλ. Συντάγματος περικλείει με μοναδικό τρόπο, σημειολογικά και συμβολικά τη νέα φιλοσοφία της διοίκησης του Δήμου Αθηναίων: Σεβασμός και οικονομία στην αξιοποίηση του σπουδαίου αρχιτεκτονικού έργου, μεγάλη έμφαση στην αναδιανομή του δημοσίου χώρου, προσαρμογή της βιώσιμης κινητικότητας και της κυκλοφορίας στα σύγχρονα δεδομένα, ανάδειξη της πράσινη και αειφόρας προοπτικής.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το ελληνικό χωριό που «εξαφανίστηκε» μετά από κατολίσθηση

Ιστορικά 02.04.2025
Η ανείπωτη τραγωδία που συγκλόνισε την Ελλάδα το 1963

P. Diddy: Πού βρίσκεται η υπόθεση και τι έρχεται στη συνέχεια;

Πρόσωπα 02.04.2025
P. Diddy στο εδώλιο: Οι τελευταίες εξελίξεις πριν τη δίκη του Μαΐου

Ζώντας σε μια τουαλέτα: Η ιστορία της 19χρονης που έγινε viral

Stories 02.04.2025
Όλοι προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από το ενοίκιο, αλλά πόσοι θα δεχόμασταν να ζούμε κυριολεκτικά σε μια τουαλέτα για να το πετύχουμε;

Το πάμφθηνο αυτοκίνητο των 80s που έκανε θραύση στην Ελλάδα ‑ Δε χαλούσε με τίποτα

Retro Χτες
Το αυτοκίνητο-θρύλος που δεν έλεγε να χαλάσει

Τι ακολουθεί για την Τουρκία: Αλλαγή ή περισσότερος απολυταρχισμός;

Stories Χτες
«Ο Ιμάμογλου έχει γίνει πολιτικό σύμβολο. Η κοινωνική αντίσταση είναι ισχυρή γιατί οι νέοι δεν έχουν τίποτα να χάσουν»

Οι μεγαλύτερες απατεωνιές και ψέματα που άφησαν ιστορία στις ειδήσεις

Stories Χτες
Περίεργες ιστορίες που δεν έληξαν καλά

Το ελληνικό νησί που δεν έχει καθόλου φίδια

Περιβάλλον Προχτές
Ένα μοναδικό μυστικό που κάνει ξεχωριστό αυτό το νησί!

Απολύθηκε από τη δουλειά της. 5 χρόνια μετά, πήρε Grammy

Stories Προχτές
Έχασε τη δουλειά της, κέρδισε τη μουσική. H ιστορία της Doechii!

Σαν να ήξερε ‑ Οι απίστευτες προβλέψεις του Στιβ Τζομπς που βγήκαν αληθινές

Stories Προχτές
Κάποιες από τις προβλέψεις του ήταν τόσο μπροστά από την εποχή τους που μοιάζουν σχεδόν μεταφυσικές