E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι διαφημίσεις της Coca Cola: Από τον εμβληματικό Αγιο Βασίλη έως την εποχή του ΑΙ

Xmas 22.11.2024
Με αφορμή τις πρόσφατες αντιδράσεις στο νέο διαφημιστικό σποτ, κάνουμε μια αναδρομή

Φωτίζοντας την πόλη με παιδικά σχέδια: Η χριστουγεννιάτικη παράδοση του Newburgh

Xmas Χτες
Η μαγεία των Χριστουγέννων από τα χέρια των παιδιών

Πόσο πλούσιος είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη πραγματικότητα;

Νέα Εποχή Χτες
Προσπέρασε τον Μπέζος στη λίστα με τους πλουσιότερους στον κόσμο

Ο τυφλός μαθητής λυκείου που παίζει American Football

Stories Χτες
Και ελπίζει να συνεχίσει να παίζει...

Βόρεια Κορέα: Ο μυστηριώδης στρατηγός του Κιμ Γιονγκ Ουν που ελέγχει το μέτωπο στην Ουκρανία

Νέα Εποχή Χτες
Η πορεία του Κιμ, από την αφάνεια στην ηγεσία, δεν είναι τυχαία.

Η σκοτεινή ιστορία της Βίλας Καζούλη: Από τα μυστικά των SS στα γυρίσματα πασίγνωστης ταινίας

Stories Προχτές
Η ιστορία της Βίλας Καζούλη είναι μία από αυτές που συνδυάζει την πολυτέλεια, την τραγωδία και τον μύθο, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό ιστορίας, πολιτισμού και αστικού θρύλου

Η άγνωστη συνοικία των Αθηνών που ... εξαφανίστηκε

Ιστορικά Προχτές
Η εξαφάνιση της συνοικίας Βρυσάκι και η ανακάλυψη της Αρχαίας Αγοράς

Γιατί η Ιταλία ξεπουλάει σπίτια και ολόκληρα χωριά

Stories Προχτές
Το πρόβλημα της αστικοποίησης και της μείωσης του πληθυσμού

Η σοκαριστική πρόταση πολιτικού για τις γυναίκες που δεν έχουν τεκνοποιήσει

Νέα Εποχή Προχτές
Η κατακραυγή που τον ανάγκασε να ζητήσει συγγνώμη