E-Daily

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν απίθανα χρώματα, γιατί τώρα κολλήσαμε στα βαρετά;

Τι έγινε και έχουμε κολλήσει στην παλέτα με τα αδιάφορα χρώματα;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ

11/11/2021 | 00:34

Photo by Valeria Boltneva from Pexels

Είναι τόσο σημαντικό το χρώμα ενός αυτοκινήτου; Πότε η παλέτα άλλαξε και κολλήσαμε στα κλασικά, μουντά χρώματα;

Η βαφή είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου - η σωστή βαφή μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ενός πολυτελούς και ενός σπορ στυλ, μπορεί να αλλάξει για πάντα ένα αυτοκίνητο!

Οταν κοιτάζετε γύρω σας στο δρόμο πάντως, δεν θυμίζει με τίποτα την παλέτα της Pantone. Πέρυσι, για παράδειγμα, το πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου στη Βόρεια Αμερική ήταν το λευκό, αναφέρει το Forbes, ακολουθούμενο από το μαύρο, το γκρι και το ασημί.

Aκολουθούν αμέτρητες αποχρώσεις του κόκκινου, του πράσινου, του μπλε, του γκρι, του υπόλευκου, του ανθρακί, του μαύρου, του χρυσού και του ασημί. Και πάνω κάτω, όλα είναι παρόμοια στα χρώματα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 όμως τα αυτοκίνητα ζούσαν μεγάλες στιγμές σε λαμπρές αποχρώσεις - τα χρώματα της εποχής ήταν εξωτικά, εξηγεί ο Gundula Tutt, ιστορικός, με δύο, τρία ή ακόμη και τέσσερα χρώματα στο ίδιο αυτοκίνητο (!) καθώς και ζωγραφισμένα πουλιά και πεταλούδες σε ορισμένα μοντέλα Lincoln!

«Στη δεκαετία του 1970 υπήρξε η κρίση φυσικού αερίου, οπότε νομίζω ότι υπήρχε μια πιο οικολογική νοοτροπία μεταξύ των Αμερικανών και αρχίσαμε να βλέπουμε πολλούς γήινους τόνους εκεί έξω, ειδικά το καφέ», λέει ο Chris Wardlaw που εργαζόταν στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Προσθέτει ότι η μόνη εξαίρεση ήταν το 1976, η χρονιά του Bicentennial, η χρονιά της δεκαετίας που τα πιο δημοφιλή χρώματα ήταν το κόκκινο, το λευκό και το μπλε (από τα χρώματα της αμερικανικής σημαίας). Η General Motors και η Dupont συνεργάστηκαν για τη Duco, μια νέα βαφή που διευκόλυνε την εφαρμογή πολύχρωμων χρωμάτων που στέγνωναν ακόμα πιο γρήγορα από πριν. Ο Henry Ford επίσης, λάνσαρε αυτοκίνητα σε μαύρo σμάλτο επειδή αυτό το χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα και ήταν πιο ανθεκτικό από τα χρώματα με βάση το λάδι, τα οποία έγιναν περιζήτητα. 

Ο Barb Whalen, designer manager στη Ford εξηγεί πώς τελικά τα βαρετά χρώματα επικράτησαν στον πλανήτη - η ύφεση μείωσε την όρεξη των αγοραστών αυτοκινήτων για φωτεινά χρώματα, λέγοντας ότι οι καταναλωτές ήταν αρκετά σκεπτικοί με την αγορά έντονων χρωμάτων, οδηγώντας στην άνοδο των ουδέτερων χρωμάτων. Φυσικά δεν παύουμε να ελπίζουμε σε πιο πολύχρωμες μέρες!

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Όταν οι Έλληνες κοιμήθηκαν στις 15 Φεβρουαρίου και ξύπνησαν στη… 1 Μαρτίου!

Ιστορικά 12.03.2025
Η «χαμένη» περίοδος των 13 ημερών στην ελληνική ιστορία

Γιατί ο Περικλής φορούσε συνέχεια την περικεφαλαία του;

Ιστορικά 12.03.2025
Tι λέγανε οι κακές γλώσσες

Για ποιον λόγο ο Έλον Μασκ κάνει χρήση κεταμίνης

Stories 12.03.2025
Η αυτοκρατορική συμπεριφορά ενός δισεκατομμυριούχου

Μαρτυρίες γυναικών από το Αφγανιστάν: «Εδώ και τρία χρόνια δεν έχω καταφέρει να μάθω τίποτα καινούριο»

Stories Χτες
Το BBC δίνει τον λόγο σε όσες ζουν υπό το καθεστώς των Ταλιμπάν, οι οποίες φυσικά μιλούν ανώνυμα.

Καίτη Κωνσταντίνου: Η αξεπέραστη Σωσώ δεν είναι πια μαζί μας – Οι ρόλοι και η ζωή της

Πρόσωπα Χτες
Η άγνωστη προσωπική ζωή και ο θάνατος που την στιγμάτισε

Το πασίγνωστο ζευγάρι της Ελλάδας που πέρασε από το μίσος στο θυελλώδη έρωτα

Stories Χτες
Η σχέση που συγκλόνισε το θέατρο και τον κινηματογράφο: Από το μίσος στον θυελλώδη έρωτα και τον χωρισμό

Όταν η τέχνη... εξοργίζει: Από την εικονομαχία του τότε, στην επίθεση του βουλευτή τώρα

Ιστορικά Χτες
Από τις εικονομαχίες μέχρι την Ελλάδα του 2025 – Γιατί κάποιοι καταστρέφουν την τέχνη;

Η «αποχριστιανοποίηση» της Συρίας: Ένας συνεχιζόμενος διωγμός

Stories Χτες
Οι χριστιανοί στη Συρία όλο και λιγοστεύουν

5 άγνωστες χώρες της Ευρώπης

Stories Χτες
Τις ξέρατε όλες;

Όταν οι οπαδοί της Λέγκια την «έφεραν» κανονικά στην UEFA

Αθλητισμός Χτες
Με εξυπνάδα και χιούμορ