Μετά από σχεδόν 2 χρόνια πανδημίας, η Black Friday θα φέρει ξανά τους καταναλωτές στα καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα οι περισσότεροι θα επιλέξουν τις φυσικές αγορές από τις διαδικτυακές φέτος.
Συγκεκριμένα, η πλειονότητα των αγορών για υπηρεσίες διασκέδασης (45%), ένδυσης (41%), ομορφιάς (43%), φαγητού και ποτού (69%) θα πραγματοποιηθεί με επίσκεψη σε κατάστημα, δείχνοντας μια στροφή των καταναλωτών στις φυσικές αγορές.
Ο κορονοϊός τα e-shop και οι εταιρείες ταχυμεταφορών
Την περσινή χρονιά, το e-shopping βρισκόταν στο επίκεντρο του καταναλωτών, λόγω των μέτρων που είχαν επιβληθεί για την αποφυγή του συνωστισμού.
Το 2020 η αξία των online αγορών παρουσίασε αύξηση κατά 154,9% στο διάστημα 21-27 Νοεμβρίου σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων της ίδιας χρονιάς (μέσα Σεπτέμβρη-μέσα Νοέμβρη 2020).
Το διάστημα 21-27 Νοεμβρίου, οπότε εκδηλώθηκαν και οι περισσότερες προσφορές, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 73,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020 η αύξηση τζίρου εκτιμήθηκε σε 43,6%.
Σύμφωνα με έρευνα, πέρυσι καταγράφηκε ιδιαίτερα υψηλή επισκεψιμότητα, αυξημένη κατά 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών, καθότι οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις.
Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι έλαβαν μέρος στις πωλήσεις της Black Friday, το 62% παραδέχθηκε ότι ήξερε τι θα αγοράσει. Είναι επίσης γνωστό ότι υπήρχε κατά μέσο όρο 3,9 προϊόντα ανά συμμετέχοντα στις πωλήσεις.
Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.
Οι Top 10 κατηγορίες προϊόντων σε πωλήσεις το 2019
- Κινητά τηλέφωνα
- Sneakers
- Θήκες Κινητών Τηλεφώνων
- Κρέμες προσώπου
- Αθλητικά παπούτσια
- Ειδικά συμπληρώματα
- Bluetooth - Handsfree
- Βιταμίνες
- Προστασία οθόνης κινητών
- Αφυγραντήρες
Τα κινητά τηλέφωνα συνεισέφεραν με αύξηση ρεκόρ στον παραγόμενο τζίρο με 5,91 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα Laptops και οι Τηλεοράσεις δημιούργησαν τζίρο ύψους 1,33 εκ. ευρώ και 1,26 εκ. ευρώ αντίστοιχα.
Τα προϊόντα που είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση το 2020
- Θήκες κινητών τηλεφώνων
- Κινητά τηλέφωνα
- Χριστουγεννιάτικα στολίδια δέντρου
- Sneakers
- Βιβλία
- Κρέμες προσώπου
- Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια
- Αθλητικά παπούτσια
- Βιταμίνες
Σημαντικές πωλήσεις είχαν επίσης οι κατηγορίες:
- Προστασία οθόνης κινητών
- Ανδρικά φούτερ
- Ανδρικές φόρμες
- Ειδικά συμπληρώματα
- Παιχνίδια Playmobil
- Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά
- Bluetooth handsfree
- Μάσκες προστασίας
- Επιτραπέζια παιχνίδια
- Ανδρικά μπουφάν
- Παιχνίδια Lego
- Σαμπουάν
- Προϊόντα καθαρισμού προσώπου
- Γυναικεία αρώματα
- Βαφές μαλλιών
Black Friday στις Ηνωμένες Πολιτείες
Φυσικά, στη «γεννέτειρα» της Black Friday, στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Τα νούμερα που καταγράφονται είναι ιλιγγιώδη, καθώς η προσφορά και η αγοραστική... μανία των καταναλωτών φτάνουν σε τεράστια μεγέθη.
- 23 δισεκατομμύρια δολάρια εκτίμηση πωλήσεων για τη Black Friday και τη Cyber Monday.
- 370.000 εποχιακοί εργαζόμενοι προσλαμβάνονται από την UPS την FedEx και το Amazon για την περίοδο των διακοπών.
- 1 τρισεκατομμύριο δολάρια το συνολικό ποσό των προβλεπόμενων λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ για Νοέμβριο και Δεκέμβριο.