E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Προχωρούν τα ηλεκτρονικά διόδια: Πώς θα γίνεται χρέωση με το χιλιόμετρο

Ποια είναι τα πρώτα συμπεράσματα από την εφαρμογή του συστήματος στην Ολυμπία οδό

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 9/4/2022 | 09:28

Προχωρούν τα ηλεκτρονικά διόδια: Πώς θα γίνεται χρέωση με το χιλιόμετρο

Πιο κοντά από ποτέ φαίνεται πως βρίσκεται το έργο της καθολικής εφαρμογής του συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων, το οποίο βρίσκεται "ψηλά" στην ατζέντα του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος είναι μέσα στην τρέχουσα χρονιά να έχει πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός, ενώ το μοντέλο που φαίνεται πως θα επιλεγεί θα είναι αυτό της σύμπραξης του Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα (ΣΔΙΤ).

Το έργο για τα ηλεκτρονικά διόδια με χρέωση ανά διανυθείσα απόσταση θα ανέρχεται στα 300 εκ. αφορά και την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, δηλαδή σε ταξίδια δίχως καθυστερήσεις, όπου τα οχήματα δεν χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων. Οι νεότερες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το νέο καθεστώς θα είναι έτοιμο για λειτουργία το 2024 ή στις αρχές του 2025.

Πώς θα λειτουργήσει το νέο σύστημα

Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο (οι οδηγοί πληρώνουν ένα προκαθορισμένο αντίτιμο) και οι χρήστες θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει, γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις θα εξασφαλίσει μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών συμπολιτών μας.

Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία, το καινούριο σύστημα θα έχει διττό τρόπο λειτουργίας: Τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.

Παράλληλα, τα οχήματα ιδιωτικής χρήσεως θα παρακολουθούνται από κάμερες και θα αναγνωρίζονται αυτόματα από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με τα όσα είχε ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε περίπτωση αδυναμίας αναγνώρισης πινακίδας κυκλοφορίας ΙΧ, το σύστημα θα επικοινωνεί αυτόματα με τις υπηρεσίες της Τροχαίας προκειμένου να επεμβαίνουν για την αναγνώριση του οχήματος. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος, οι οδηγοί θα πληρώνουν με ειδική κάρτα ή με εφαρμογή στο κινητό τους, κατά την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο.

Για το νέο σύστημα θα δημιουργηθούν δυο κέντρα διαχείρισης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα υπάρχουν πύλες διαχείρισης και ελέγχου στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων, στα λιμάνια και στα αεροδρόμια. Βάσει του σχεδιασμού, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχουν φορτίων και κυκλοφορίας.

Πού εφαρμόζεται σήμερα το σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης

Το σύστημα προσώρας εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2021 αποκλειστικά στην Ολυμπία Οδό, με τα στατιστικά στοιχεία να δείχνουν ότι οι χρήστες επωφελούνται από έως και 76% χαμηλότερες χρεώσεις.

Ο πομποδέκτης που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου. Το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.

Οι οδηγοί περνάνε από τις ηλεκτρονικές πύλες με κανονική ταχύτητα, χωρίς να πραγματοποιείται στάση, και ο πομποδέκτης της ΟΛΥΜΠΙΑ PASS διαβάζεται αυτόματα, παράγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο («μπιπ»).

Στην περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.

O εξοπλισμός εγκαταστάθηκε σε 13 ανισόπεδους κόμβους (26 είσοδοι & έξοδοι): Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου.

Το Υβριδικό Σύστημα διοδίων αφορά οχήματα όλων των κατηγοριών πλην των δίκυκλων, τα οποία για λόγους ασφάλειας δεν χρησιμοποιούν πομποδέκτη, αλλά Μoto-κάρτα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Κρεμλίνο: Αναληθή τα δημοσιεύματα ότι η Ασμα Ασαντ θέλει διαζύγιο

Κόσμος 23.12.2024
Τι απάντησε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ

Οι 8 πολιτικές προβλέψεις του Economist για το 2025

Κόσμος 23.12.2024
Μετά τις προβλέψεις των «superforecasters», που αναλύουν στατιστικα δεδομένα, ο αρχισυντάκτης της ψηφιακής έκδοσης του Εconomist βάζει τα δικά του στοιχήματα για το τι μέλλει γενέσθαι το 2025

Φορολοταρία: Η mega κλήρωση της ΑΑΔΕ ‑ Ποιοι κέρδισαν 100.000 ευρώ

Οικονομία 23.12.2024
Μάθε αν είσαι στους τυχερούς!

Ξεκινά πιλοτικά το νέο επίδομα ανεργίας – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Οικονομία 23.12.2024
Τι φέρνει το νέο πιλοτικό πρόγραμμα

Η σύζυγος του Μπασάρ Αλ Ασαντ καταθέτει αίτηση διαζυγίου – Θέλει να επιστρέψει στο Ηνωμένο Βασίλειο

Κόσμος 23.12.2024
Η Ασμα φέρεται να έχει υποβάλει αίτηση σε ρωσικό δικαστήριο

Nissan και Honda συγχωνεύονται – Mega deal στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Auto + Moto 23.12.2024
Δημιουργείται η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως τις 30.000 ευρώ

Οικονομία 23.12.2024
Τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί των οχημάτων για τα τέλη κυκλοφορίας

Ποιες ημέρες αμείβονται παραπάνω όσοι εργάζονται την εορταστική περίοδο

Οικονομία 23.12.2024
Παράνομος ο συμψηφισμός ρεπό με ημέρα υποχρεωτικής αργίας

ΗΠΑ: Σοκαριστικό έγκλημα στο μετρό της Νέας Υόρκης

Κόσμος 23.12.2024
Τα βίντεο είναι συγκλονιστικά

Έρχεται ο «φροντιστής της γειτονιάς»: Ποιος θα είναι ο ρόλος του

Ελλάδα 23.12.2024
Τι θα είναι ο φροντιστής της γειτονιάς, που έρχεται το 2025.

Επίδομα θέρμανσης: Η ώρα της πληρωμής σε χιλιάδες δικαιούχους – Τα ποσά

Οικονομία 23.12.2024
Οι παλαιοί δικαιούχοι θα λάβουν προκαταβολή ίση με το 60% του επιδόματος, ενώ οι νέοι δικαιούχοι θα λάβουν το 50%