Γκρίνιες για τη νέα αλλαγή στην εμφάνιση του Facebook.
Ήδη στον αέρα η νέα εμφάνιση και δομή των σελίδων προφίλ
Δημοσίευση 13/12/2010 | 00:00
Σε νέα αλλαγή της εμφάνισης των σελίδων του προχώρησε το Facebook, κάνοντας ακόμη πιο εύκολο για τους χρήστες του να βλέπουν τις προσωπικές πληροφορίες των «φίλων» τους, αλλά και να δημιουργούν ένα «ιστορικό» με τις online σχέσεις τους. Σύμφωνα με την εταιρία: με το νέο τύπο «προφίλ» οι χρήστες να μπορούν να αναρτούν περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή τους και να κάνουν καλύτερη διαχείριση των προσωπικών τους πληροφοριών.
Ο 26χρονος ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκεμπεργκ, εμφανίστηκε τη βραδιά της ανακοίνωσης των αλλαγών στο δίκτυο CBS, όπου μίλησε για όλους και για όλα. Συγκεκριμένα για τις αλλαγές στη σχεδίαση, είπε πως οι νέες σελίδες του προφίλ των χρηστών αποκαλύπτουν περισσότερες προσωπικές πληροφορίες και φωτογραφίες στην κορυφή της σελίδας, σε μια προσπάθεια να γίνει «ακόμη πιο εύκολο να πείτε την ιστορία σας και να μάθετε πληροφορίες για τους φίλους σας».
Επίσης πλέον τα βιογραφικά στοιχεία των χρηστών είναι περισσότερο ευδιάκριτα, ενώ προστίθενται περισσότερα στοιχεία για την κοινωνική και επαγγελματική ζωή τους. Κάτω από αυτές τις πληροφορίες έχει δημιουργηθεί μια μπάρα με πρόσφατες φωτογραφίες που έχουν δημοσιευτεί από τους χρήστες ή τους «φίλους» τους. Στη νέα δομή του προφίλ οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να χωρίσουν τις επαφές τους ανάλογα με τη σπουδαιότητά τους, χαρακτηρίζοντας όσους θέλουν ως «featured friends». Οι στενοί αυτοί φίλοι θα έχουν πρόσβαση σε πολύ περισσότερα δεδομένα από τους υπόλοιπους (συνεργάτες και συναδέλφους).
Αμέσως μετά την εμφάνισή τους οι αλλαγές αυτές αποτέλεσαν αντικείμενο σχολιασμού από χρήστες του κοινωνικού δικτύου, πολλοί από τους οποίους είχαν «εξεγερθεί» πέρυσι, υποστηρίζοντας ότι το Facebook «αδιαφορεί» για την προστασία της ιδιωτικότητάς τους. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που εξειδικευμένο τεχνολογικό blog Mashable, (συμμετείχαν 2.400 άτομα), το 29% των χρηστών του Facebook συμφωνεί με τις νέες αλλαγές, το 16% διαφωνεί, το 15% δηλώνει ότι προτιμά την παλιά έκδοση και οι υπόλοιποι είτε εγκρίνουν μόνο κάποια από τα νέα χαρακτηριστικά, είτε αδιαφορούν για τις αλλαγές.
Επίσης μέσα από την έρευνα του Mashable αρκετοί χρήστες σημείωσαν ότι δεν αναφέρεται πουθενά αν το ανανεωμένο προφίλ τροποποιεί ή όχι τις ρυθμίσεις απορρήτου που ίσχυαν μέχρι τώρα. Όταν ρωτήθηκε από το CBS, ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ απάντησε λακωνικά ότι η εταιρεία του «δεν πουλά τις πληροφορίες των χρηστών».
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι αρκετές από τις εφαρμογές που παρέχονται από το Facebook (όπως για παράδειγμα το παιχνίδι Farmville) είχαν διαρρεύσει πληροφορίες για την ταυτότητα εκατομμυρίων χρηστών, παραβιάζοντας τους όρους που έχει θέσει το ίδιο το Facebook.