Η απίστευτη ιστορία του δημιουργού των Starbucks
Πως από πάμφτωχο παιδί δημιούργησε μια αυτοκρατορία
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 27/7/2022 | 00:07
Στο χώρο του καφέ είναι η πιο αναγνωρίσιμη εταιρεία σε όλο τον κόσμο. Τα Starbucks έχουν καταφέρει να εδραιωθούν σε κάθε γωνιά του πλανήτη, κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο της πίτας από εγχώριους παίκτες σε όλες τις ηπείρους. Η αξία της εταιρείας υπολογίζεται σε μερικά τρις δολάρια και πίσω από το τιμόνι της βρίσκεται ο Χάουαρντ Σουλτς.
Όμως τα πράγματα δεν ήταν πάντα ονειρικά για τον ζάμπλουτο επιχειρηματία. Γεννήθηκε σε μια πολύ φτωχή οικογένεια, με τις εισπρακτικές εταιρείες να έχουν μετατρέψει τη ζωή του πατέρα του σε εφιάλτη.
Ο μικρός τότε Χάουαρντ υποσχέθηκε ένα μόνο πράγμα. Να μην ξαναχρειαστεί να κρυφτεί από κανένα και να μην μεγαλώσει η δική του οικογένεια σε τετοιες συνθήκες.
Ξεκίνησε να εργάζεται σε μια εταιρεία στο Σιάτλ, που πουλούσε χύμα καφέ. Η εταιρεία λεγόταν Starbucks. Ξεκίνησε από οδηγός, έγινε πωλητής, έκανε ότι δουλειά υπήρχε. Σκοπός του ήταν να μάθει την λειτουργεία της εταιρείας, σε κάθε της κομμάτι.
Σε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι πάνω στο καφέ βρέθηκε στο Μιλάνο. Εκεί μαγεύτηκε από την ιεροτελεστία των Ιταλών και το πως μετέτρεπαν μία κούπα καφέ σε μαγική στιγμή.
Γυρίζοντας πίσω, πρότεινε στους ιδιοκτήτες της εταιρείας να ανοίξουν καταστήματα, όπου θα φτιάχνουν τον καφέ και θα μπορούν οι πελάτες να κάθονται και να συναντιούνται με φίλους. Βρισκόμαστε πίσω στο μακρινό 1980.
Οι ιδιοκτήτες της Starbucks τον χλεύασαν και τον απέλυσαν. Εκείνος πείσμωσε και έφτιαξε το πρώτο του καφέ με δανεικά από φίλους και ανθρώπους πίστεψαν στο όραμά του. Είχε το όνομα «Il Giornale».
Το καφέ είχε τέτοια επιτυχία που σε λίγα χρόνια εξαγόρασε την εταιρεία από τους προηγούμενους εργοδότες του. Πήρε την Starbucks και κατάφερε να την κάνει συνώνυμο του ποιοτικού καφέ, δίνοντας σημασία στη άψογη και τυποποιημένη, χωρίς λάθη εξυπηρέτηση.
Σήμερα μετράει 28.000 καταστήματα σε 80 χώρες, με το brand name αξίζει περισσότερα από ΑΕΠ πολλών χωρών.
Κάτι για το οποίο πολλοί τον επαινούν, είναι ότι έβαλε το οικολογικό πρόβλημα μέσα στα καταστήματά του, αφού επένδυσε από νωρίς στην κατάργηση του πλαστικού, και στη δημιουργία συνείδησης του πελάτη να παίρνει τον καφέ του σε δική του κούπα, ώστε να μειωθούν οι ανάγκες σε πλαστικό.