Πώς η Μύκονος έγινε τόσο διάσημη
Πάμε πίσω στο 1920 και φτάνουμε στο σήμερα
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 29/7/2022 | 14:37
Από τις βεράντες στη μικρή Βενετία μέχρι τα κοσμοπολίτικα μπαρ και τα γκουρμέ εστιατόρια με θέα στους εμβληματικούς ανεμόμυλους ή μέχρι τα πολυτελή νυχτερινά κέντρα και τα λαμπερά beach party, πολύ λίγα μέρη μπορούν να καυχηθούν για την ενέργεια που έχει το νησί της Μυκόνου.
Η Μύκονος είναι μια εξαιρετική περίπτωση, όχι μόνο για το Αιγαίο αλλά γενικότερα στη Μεσόγειο: ένα αρχετυπικό κοσμοπολίτικο νησί ονείρων, επιθυμιών και ηδονής και, ταυτόχρονα, τέλειο παράδειγμα τουριστικής ανάπτυξης, όπου η αγροτική οικονομία έχει εξελιχθεί σε μια οικονομία προσανατολισμένη στις υπηρεσίες, με γνώμονα τις καινοτόμες επιχειρηματικές πρακτικές.
Από τα αρχαία της Δήλου ως το nightlife της Μυκόνου
Η Μύκονος προσελκύει τουρίστες από τη δεκαετία του 1920, όταν αρχαιολόγοι και κυνηγοί αρχαιοτήτων την είχαν... ως ορμητήριο για να επισκεφθούν τα αρχαία ελληνικά ερείπια στη γειτονική Δήλο.
Η Μύκονος ήταν πάντα ανοιχτόμυαλη, όπως φαίνεται από τις πολλαπλές αναφορές στο νησί από τους πρώτους ταξιδιώτες από την ηπειρωτική Ευρώπη και ταξιδιώτες στο Grand Tour, από τον 11ο έως τον 20ο αιώνα. Πολύ πριν το νησί γίνει μέρος του παγκόσμιου τουριστικού δικτύου, ήταν ήδη μέρος των εκτεταμένων θαλάσσιων και εμπορικών δικτύων της Μεσογείου.
Ναι αλλά πώς έγινε τόσο γνωστή ήδη από το 1960;
Η Μύκονος είχε ήδη γίνει αυτό που οι ανθρωπολόγοι ονομάζουν οριακός χώρος, ένας τόπος ελευθερίας όπου αναστέλλονται οι κανόνες της καθημερινής ζωής, ένας παράδεισος για τους τουρίστες που αναζητούν ένα διάλειμμα από τις δυτικές, εργασιοκεντρικές ρουτίνες τους και για άλλους που ήθελαν απλώς να συνεχίσουν μποέμ, χίπι τρόπο ζωής στις διακοπές τους. Το νησί ανέχτηκε το αντισυμβατικό και αυτός είναι ένας από τους λόγους που έγινε γρήγορα πόλος έλξης για την ομοφυλοφιλική κοινότητα.
Η «αυθεντικότητα» του κυκλαδίτικου τοπίου του, η φιλοξενία των ντόπιων και ο γενικός θαυμασμός για την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του, όλα συνδυάστηκαν για να αποτελέσουν τον πυρήνα μιας ιδέας γύρω από την οποία αναπτύχθηκε η ταυτότητα του νησιού ως καυτός προορισμός.
Πήρε τα πάνω της τη δεκαετία του '60 όταν η πρώην πρώτη κυρία των ΗΠΑ Τζάκι Κένεντι Ωνάση επισκέφθηκε με τον δεύτερο σύζυγό της, τον μεγιστάνα της ναυτιλίας Αριστοτέλη Ωνάση. Ακολούθησαν το προβάδισμα της Grace Kelly, Brigitte Bardot και Sophia Loren.
Υπάρχουν μάλιστα, δύο μπαρ και ένα ξενοδοχείο αφιερωμένο στον Jackie O στο νησί. Πολλές καρτ ποστάλ από τις δεκαετίες του 1960 και του 1970 δείχνουν την φιλοσοφία του νησιού μέσα από στιγμιότυπα: διασημότητες, μεγιστάνες και πολιτικοί χέρι-χέρι με ψαράδες σε γιορτή, καλλιτέχνες που κάνουν παρέα με διάσημους συναδέλφους τους, καλλονές και μοντέλα κάνουν βόλτες στους δρόμους της Χώρας, τραγουδώντας δίπλα σε ντόπιους γλεντζέδες.
Οπου πάνε οι διάσημοι, ακολουθούν οι πλούσιοι
Το νησί έγινε προορισμός για γκέι επισκέπτες τη δεκαετία του '70, όταν ο Ιταλοαμερικανός ζωγράφος Pierro Aversa και ένας ντόπιος ψαράς, ο Ανδρέας Κουτσούκος, δημιούργησαν το Pierro’s, ένα μπαρ φιλικό προς την LGBT κοινότητα.
Όπως συμβαίνει συχνά, όπου πάνε οι διάσημοι, ακολουθούν οι πλούσιοι.
Ο κόλπος της Ψαρού, στον οποίο βρίσκεται το Nammos, αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλής επειδή είναι ένα φυσικό λιμάνι βαθέων υδάτων που προστατεύεται από τους περιβόητους βόρειους ανέμους, κοινώς τα μελτέμια.
Είναι επομένως ένα τέλειο μέρος για τους δισεκατομμυριούχους να δέσουν τα σούπερ γιοτ τους. Υπάρχουν 11 από αυτά αγκυροβολημένα σχεδόν πάντα το καλοκαίρι, συμπεριλαμβανομένου του Maltese Falcon, ενός υπεργιοτ τριών ιστών που κινείται με ιστιοπλοΐα που κατασκευάστηκε για τον επιχειρηματία κεφαλαιούχο της Silicon Valley, Tom Perkins.
Το γιοτ με τις έξι καμπίνες είναι διαθέσιμο για ναύλωση για 480.000 ευρώ την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων τζετ σκι και πακέτα με τζετ νερού. Φέρεται να έχει προσληφθεί από τον συνιδρυτή της Google Larry Page και τους ηθοποιούς Τom Hanks και Hugh Jackman.