Όταν η Volvo εφηύρε τη ζώνη ασφαλείας έκανε κάτι σπουδαίο
Μια απόφαση που έσωσε άμεσα χιλιάδες ζωές
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/8/2022 | 00:29
Στις 13 Αυγούστου του 1959, ο μηχανικός της Volvo Nils Bohlin, εφηύρε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Τη δεκαετία του 1950, οι πιλότοι και οδηγοί αγώνων φορούσαν ιμάντες. Αλλά οι ζώνες ασφαλείας που τοποθετούνταν στα αυτοκίνητα, είχαν μια υποτυπώδη συγκράτηση σε δυο σημεία. Και αρκετές φορές, αυτό προκαλούσε περισσότερο κακό, αντί για καλό.
Όταν η Volvo λοιπόν είχε στα χέρια της αυτή την πατέντα, επέλεξε να μην κερδίσει χρήματα από αυτό, αλλά να τη δώσει δωρεάν και στους υπόλοιπους κατασκευαστές αυτοκινήτων, γιατί πίστευαν ότι είχε περισσότερη αξία ως ένα δωρεάν εργαλείο που σώζει ζωές και όχι ως ένα εμπορικό προϊόν.
Ο διευθυντής της εταιρείας Alan Dessel είχε πει πως «η απόφαση να απελευθερώσουμε την πατέντα της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων ήταν ένα όραμα σύμφωνο με την κατευθυντήρια γραμμή της εταιρείας για την ασφάλεια».
Ο Nils Bohlin
@arnoldclark.com
Ο Nils Bohlin έλαβε ένα χρυσό μετάλλιο από τη Σουηδική Βασιλική Ακαδημία Μηχανικής επιστήμης το 1995. Ο ίδιος ήταν πρώην μηχανικός αεροσκαφών στη Saab και γνώριζε ότι μια αποτελεσματική ζώνη θα έπρεπε μα απορροφά τη δύναμη από όλο το σώμα και ταυτόχρονα, να είναι τόσο εύκολη στη χρήση της, που ακόμα και ένα παιδί να μπορούσε να την κουμπώσει.
Η έξυπνη λύση που βρήκε ήταν ο συνδυασμός μιας ζώνης στην περιοχή της κοιλιάς και μιας διαγώνιας στο στήθος. Τη σχεδίασε έτσι ώστε οι ιμάντες να κουμπώνουν χαμηλά δίπλα στο κάθισμα, ώστε να σχηματίζεται ένα «V». Με αυτόν τον συνδυασμό, ο ιμάντας θα παρέμενε στη θέση του και δεν θα μετατοπιζόταν κάτω από φορτίο.
Μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη ζώνη έχει σώσει εκατομμύρια ζωές και εδώ και πολλά χρόνια τοποθετείται υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα. Και αυτό έγινε άμεσα, λόγω της απόφασης μιας εταιρείας να μην κοιτάξει το κέρδος αλλά την ασφάλεια των ανθρώπων.