Ένα ATM στο Πακιστάν έχει το πιο παράξενο παγκόσμιο ρεκόρ
Από το 2017
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 11/9/2022 | 02:02
Τα ρεκόρ υπάρχουν παντού. Σε κάθε κατηγορία υπάρχει και ένα παγκόσμιο για το καθετί. Μπορεί να είναι σε κάποιο άθλημα, στη μεγαλύτερη πίτα η ψωμί, στη μεγαλύτερη αγκαλιά και πολλά ακόμα. Δεν είναι όμως μόνο ανθρώπινα τα ρεκόρ αλλά και σε... ATM, που βρίσκονται στο βιβλίο Γκίνες.
Το ATM που κατέχει ένα παγκόσμιο ρεκόρ, ανήκει στην Εθνική Τράπεζα του Πακιστάν και βρίσκεται κοντά στα σύνορα με την Κίνα. Το ρεκόρ είναι εξαιρετικά παράξενο.
Το 2017 η Εθνική Τράπεζα του Πακιστάν εγκατέστησε ένα ATM, που βρίσκεται 4.880 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Έτσι είναι με έναν τρόπο το υψηλότερο ATM στον κόσμο. Επίσημα το βιβλίο Γκίνες έχει καταγράψει ότι βρίσκεται στα 4.692 μέτρα.
Ο πρόεδρος της τράπεζας στα εγκαίνια του ATM ανακοίνωσε σχετικά: «Είμαστε πολύ υπερήφανοι που κερδίσαμε αυτόν τον αναγνωρισμένο διεθνή τίτλο για την εγκατάσταση του ΑΤΜ με το μεγαλύτερο υψόμετρο στον κόσμο. Ο τίτλος αυτός επιβεβαιώνει τη δύναμη και τη μοναδικότητα των τεχνολογιών που έχουν καταστήσει την NBP ως τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη στα ΑΤΜ σε όλη τη χώρα».
Αλλά δεν είναι το μοναδικό παγκόσμιο ρεκόρ που έχει αποδοθεί στην Εθνική Τράπεζα του Πακιστάν. Το 2009 είχε φυτέψει 500.000 δενδρύλλια μαγκρόβιων φυτών μέσα σε μια ημέρα κάνοντας τότε ρεκόρ, το οποίο όμως καταρρίφθηκε λίγα χρόνια αργότερα, όπου ο κυβερνήτης μιας επαρχίας μαζί με τους κατοίκους φύτεψαν 1 εκατομμύριο μαγκρόβιων φυτών μέσα σε μια ώρα.
Το ATM πάντως βρίσκεται σε έναν εντυπωσιακό δρόμο, στο πέρασμα Khunjerab, το υψηλότερο σημείο διέλευσης συνόρων στον κόσμο, 4.705 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Παραμένει κλειστό από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι τις αρχές Μαΐου λόγω της μεγάλης ποσότητας χιονιού που πέφτει στην περιοχή τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο κάθε χρόνο.
@commons.wikimedia.org
Το πέρασμα βρίσκεται πάνω στον δρόμο Karakoram, που έχει μήκος 810 μίλια και ολοκληρώθηκε το 1979. Ονομάζεται και αυτοκινητόδρομος «φιλίας», αφού για την κατασκευή του συνεργάστηκαν το Πακιστάν και η Κίνα, από το 1959 και για 20 χρόνια.
Κατά τη διάρκεια κατασκευής του σκοτώθηκαν συνολικά πάνω από 800 άνθρωποι, ενώ άλλοι 980 τραυματίστηκαν. Το υψόμετρο του δρόμου αλλά και οι πολλές στροφές τον κατατάσσουν σε έναν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους για τους ταξιδιώτες.