E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Shirley Temple: Η τραγική αλήθεια για το «παιδί ‑ θαύμα» της Αμερικής που δεν ειπώθηκε ποτέ

Η κλεμμένη αθωότητα της μικρής σταρ που δεν έζησε ποτέ παιδικά χρόνια

Γράφει η ΔΑΦΝΗ ΤΣΑΡΤΣΑΡΟΥ Δημοσίευση 8/12/2022 | 01:18

Shirley Temple: Η τραγική αλήθεια για το «παιδί ‑ θαύμα» της Αμερικής που δεν ειπώθηκε ποτέ
E-Daily Illustration

Η Shirley Temple Black ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός, τραγουδίστρια, χορεύτρια και διπλωμάτης που ήταν η νούμερο ένα στο box office του Χόλιγουντ ως παιδί ηθοποιός από το 1934 έως το 1938.

Αργότερα, έγινε πρέσβειρα των Ηνωμένων Πολιτειών στην Γκάνα και την Τσεχοσλοβακία και επίσης υπηρέτησε ως επικεφαλής του Πρωτοκόλλου των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ποια είναι όμως η τραγική ιστορία του κοριτσιού που βρέθηκε στο προσκήνιο από την ηλικία των τριών ετών;

Τα πρώτα χρόνια

Όταν η Shirley Temple εμφανίστηκε στο War Babies του 1932 - ο πρώτος της ρόλος - ήταν μόλις τριών ετών. Η Shirley ήταν ένα από τα Baby Burlesks, μια σειρά οκτώ επεισοδίων μικρού μήκους, που σατίριζε μεγάλες κινηματογραφικές ταινίες, αστέρες του κινηματογράφου, διασημότητες και τρέχοντα γεγονότα. Σε αυτά τα φίλμ με συχνά sexουαλικά υπονοούμενα, τα παιδιά μιμούνταν τους ενήλικες. Ντύνονταν με κοστούμια ενηλίκων, αλλά φορούσαν πάνες στερεωμένες με μεγάλες παραμάνες. Για το συγκεκριμένο σύντομο χρονικό διάστημα, η μικρή Shirley, έπαιξε το ρόλο μιας εργάτριας του sex, ονόματι Charmaine.

Στην αυτοβιογραφία της, η Temple θυμάται τη σειρά ταινιών ως «μια κυνική εκμετάλλευση της παιδικής μας αθωότητας». Αν κάποιο από τις δύο ντουζίνες παιδιών στο Baby Burlesks συμπεριφερόταν άσχημα, τα κλείδωναν σε ένα θάλαμο ήχου χωρίς παράθυρα που ονομαζόταν «κουτί τιμωρίας», όπου θα αναγκάζονταν να καθίσουν σε ένα κομμάτι πάγου. Η Temple στάλθηκε στο κουτί αρκετές φορές, αλλά λέει,

"Από όσο μπορώ να πω, το μαύρο κουτί δεν προκάλεσε μεγάλη ζημιά στην ψυχή μου. Το μάθημα ζωής του, ωστόσο, ήταν βαθύ και αξέχαστο. Ο χρόνος είναι χρήμα. Χαμένος χρόνος σημαίνει πεταμένα χρήματα, σημαίνει πρόβλημα».

Δυστυχώς, φαίνεται ότι οι δημιουργοί των Baby Burlesks είχαν την ίδια άποψη για τη σχέση χρόνου και χρήματος. Η νεαρή σταρ κάποτε αναγκάστηκε να δουλέψει την επόμενη μέρα αφότου υποβλήθηκε σε εγχείρηση αφού είχε τρυπήσει το τύμπανο του αυτιού της και σε άλλη περίπτωση την έβαλαν να χορέψει σε ένα σοβαρά τραυματισμένο πόδι.

Η Shirley Temple απέκτησε διεθνές αστέρι με την κυκλοφορία του Bright Eyes το 1934. Μεταξύ 1935 και 1938, ήταν η κορυφαία σταρ του box office στον κόσμο, αφήνοντας τον Clark Gable στη δεύτερη θέση. Μέχρι το 1940, ωστόσο, οι καλύτερες ταινίες της με την 20th Century Fox ήταν πίσω της. Μετά από δύο αποτυχίες στο box-office, η Fox εγκατέλειψε το συμβόλαιό της.

Την ίδια χρονιά, και σε ηλικία 12 ετών, υπέγραψε με την Metro-Goldwyn-Mayer. Εκείνη την εποχή, η MGM φέρεται να κυνηγούσε τα νεαρά αστέρια, αναγκάζοντάς τα να γυρίσουν τη μία ταινία μετά την άλλη, ώστε το στούντιο να μπορέσει να αξιοποιήσει το νεανικό τους ταλέντο. Δυστυχώς, αυτός δεν ήταν ο μόνος τρόπος με τον οποίο βασικοί υπάλληλοι της MGM εκμεταλλεύτηκαν τη Shirley.

Η Temple έγραψε στην αυτοβιογραφία της ότι στην πρώτη της επίσκεψη στο MGM, συνάντησε έναν από τους παραγωγούς του στούντιο, τον Arthur Freed. Κατά τη διάρκεια μιας ιδιωτικής συνάντησης, ο Freed κατέβασε το φερμουάρ του παντελονιού του και αποκάλυψε στη 12χρονη Shirley το περιεχόμενό του, λέγοντάς της: «Έχω κάτι φτιαγμένο μόνο για σένα». Εκείνη απάντησε γελώντας νευρικά και εκείνος την πέταξε έξω από το γραφείο του. Ο Freed συνέχισε την παραγωγή ταινιών όπως η Annie Get Your Gun (1950) και το Singin' In The Rain (1953).

Η Anita Colby ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια του παραγωγού David O.Selznick του Gone with the Wind. Προειδοποίησε την Temple να είναι προσεκτική αν «τον βρει με κάλτσες». Η Temple γράφει στην αυτοβιογραφία της Child Star ότι αυτό της έδωσε «την εντύπωση ότι το περιστασιακό sex θα μπορούσε να είναι προϋπόθεση για την απασχόληση» με τον Selznick. Πράγματι, φαίνεται ότι ήταν, όπως αποδεικνύεται από μια συνάντηση που είχε η Temple μαζί του όταν ήταν 17:

"Περνώντας από το γραφείο μου, έβαλε το χέρι μου στο δικό του. Ρίχνοντας μια ματιά προς τα κάτω, είδα το σημάδι ....τις κάλτσες. Τράπηκα σε φυγή, έστριψα για την πόρτα, αλλά ακόμα πιο γρήγορα έφτασε πίσω μου και πάτησε έναν διακόπτη που είχα μάθει από την Colby ότι ήταν μια συσκευή κλειδώματος πόρτας από απόσταση. Παγιδεύτηκα. Κάναμε κύκλους γύρω από τα έπιπλα. Λόγω της ευκινησίας ως χορεύτρια και αντιμέτωπη με έναν ερωτικό αλλά υπέρβαρο παραγωγό, δυσκολεύτηκα ελάχιστα να αποφύγω την παθιασμένη του αδεξιότητα..."

Κατά τη διάρκεια της σύντομης κινηματογραφικής της καριέρας, η Temple αναγκάστηκε να πολεμήσει τους sexουαλικούς θηρευτές, καθώς άντρες την εκβίαζαν τακτικά, την απειλούσαν και την τρομοκρατούσαν. Αφού επέπληξε έναν παραγωγό του Χόλιγουντ για τις τακτικές του, εκείνος απάντησε: «Κοίτα, θα γίνω μεγάλο στέλεχος. Θα πρέπει να συνεννοηθούμε... Αυτό που είχα στο μυαλό μου ήταν απλώς μια τυπικότητα στο χώρο εργασίας». «Μπορεί να είναι στο συμβόλαιό σου, αλλά όχι στο δικό μου», απάντησε. «Το sex είναι σαν ένα ποτήρι νερό», συνέχισε ο άντρας στον οποίο αναφέρεται απλώς ως «Μάγος». «Διψάς, πίνεις. Θέλεις sex, το έχεις». Μετά ήταν ο αγαπημένος κωμικός George Jessel, ο οποίος την κάλεσε κάποτε στο γραφείο του για να «συζητήσει έναν βασικό ρόλο» στην επερχόμενη ταινία του: "Ήμασταν σε μικρή απόσταση μεταξύ μας. Με μια γρήγορη κίνηση άνοιξε το παντελόνι του και, με ένα ξαφνικό άγγιγμα, με περικύκλωσε με το ένα χέρι… Ένιωσα το άλλο του χέρι να ψηλαφίζει για να μου σηκώσει το πουκάμισο. Αυτή η νέα επίθεση φαινόταν εξωπραγματική, αλλά δεν μπορούσα να κάνω παρά να ρίξω το δεξί μου γόνατο προς τα πάνω, στη βουβωνική χώρα του... Ο πόνος, η αηδία και το μίσος τρεμόπαιζαν στο πρόσωπό του, αλλά δεν ένιωσα κανένα έλεος..."

Η Temple συγχώρεσε τον πατέρα της που της άδειασε τους λογαριασμούς

Στην αρχή της καριέρας της Temple με την 20th Century Fox, το στούντιο ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Χάρη στη δημοτικότητα της όμως, στο αμερικανικό κοινό, όλα άλλαξαν. Μετά από μια μακρά δικαστική διαμάχη, ο μισθός της Temple στο Φοξ αυξήθηκε περισσότερο από έξι φορές και η μητέρα της λάμβανε επιπλέον 250 $ την εβδομάδα. Για κάθε ολοκληρωμένη ταινία, ένα μπόνους 15.000 δολαρίων τοποθετούνταν σε ένα καταπιστευματικό ταμείο για αυτήν και το ποσό αργότερα αυξήθηκε στα 35.000 δολάρια. Ωστόσο, το παιδί με τα υψηλότερα εισοδήματα στον κόσμο είχε πρόσβαση μόνο σε περίπου 13 $ το μήνα σε χαρτζιλίκι.

Στο απόγειό της, η Temple διέταξε 10.000 $ την εβδομάδα. Μπορεί κανείς να φανταστεί την έκπληξή της όταν, ως ενήλικη, ανακάλυψε ότι παρά το γεγονός ότι είχε κερδίσει 3,2 εκατομμύρια δολάρια, είχε μόνο 44.000 δολάρια στους τραπεζικούς της λογαριασμούς. Ο πατέρας της φέρεται να πήρε το ποσό που είχε συγκεντρωθεί στο ταμείο. Στην αυτοβιογραφία της, η Shirley περιγράφει την οικονομική ανικανότητα του σπάταλου πατέρα της με απόλυτη απάθεια.

«Για λόγους που κάποιοι μπορεί να βρουν ανεξήγητους, δεν ένιωσα ούτε απογοήτευση ούτε θυμό».

Μια γυναίκα ισχυρίστηκε ότι η Temple έκλεψε την ψυχή της κόρης της

Μία από τις πιο περίεργες κατηγορίες που επιβλήθηκαν στην Temple ήρθε το 1939. Η κατήγορος πίστευε ότι η Temple είχε κλέψει την ψυχή της κόρης της και έφτασε στο σημείο να προσπαθήσει να δολοφονήσει τη μικρή, κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής ραδιοφωνικής εκπομπής  "Silent Night".

Η γυναίκα πίστευε ότι το να πυροβολήσει την Temple θα απελευθέρωνε την ψυχή της κόρης της από την αιχμαλωσία, αλλά ευτυχώς, δεν είχε επιτυχία.

Η Shirley ήταν ένα ειδωλοποιημένο παιδί-θαύμα που γοήτευσε τον Πρόεδρο Roosevelt και τη σύζυγό του, μοιραζόταν τσίχλα με την Amelia Earhart και κάθισε στην αγκαλιά του J. Edgar Hoover. Το εστιατόριο Brown Derby στο Χόλιγουντ δημιούργησε το "Shirley Temple" - ένα μη αλκοολούχο ποτό που αρχικά ήταν φτιαγμένο από σόδα λεμονιού, γρεναδίνη και ένα κεράσι μαρασκίνο - για να την τιμήσει (αν και δεν την ένοιαζε).

Ωστόσο, μέχρι το 1945, τα χρυσά μαλλιά της 17χρονης πλέον, είχαν γίνει καστανά και περιγράφηκε ως «μια συνηθισμένη έφηβη» από τον ιστορικό κινηματογράφου David Thomson. Μετά από σχεδόν τέσσερις δωδεκάδες ταινίες και την αναγνώριση ως ένα από τα πιο διάσημα αστέρια του κόσμου, το κοινό προχωρούσε. Στα 22 της, η απήχησή της στην οθόνη είχε μειωθεί σχεδόν εντελώς και το διαζύγιό της με τον αλκοολικό και κακοποιητικό σύζυγό της Agar, αναμφίβολα συνέβαλε στη νέα της «ενήλικη» εικόνα.

Αποσύρθηκε από τον κινηματογράφο το 1950. Την ίδια χρονιά, παντρεύτηκε τον Charles Alden Black μετά από 12ήμερη παθιασμένη σχέση και ο γάμος τους κράτησε σχεδόν 55 χρόνια, μέχρι το θάνατο του το 2005.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συμμετείχε σε διοικητικά συμβούλια εταιρειών και οργανισμών, συμπεριλαμβανομένης της The Walt Disney Company και της Εθνικής Ομοσπονδίας Άγριας Ζωής. Οι τιμές και τα βραβεία της είναι αναρίθμητα και χρησιμεύουν ως απόδειξη της ικανότητάς της να ξεπερνά τα πολλά εμπόδια και τις προκλήσεις που μπορεί να είχαν καταστρέψει οποιονδήποτε.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ποιός σκότωσε τη Betty; 15 χρόνια αγωνίας ‑ Ολόγραμμα μιας κοπέλας αναζητά την αλήθεια

Stories 23.11.2024
Πώς ενα ολόγραμμα μπορεί να βοηθήσει στην εξιχνίαση της υπόθεσης Szabó

Πώς ο Τραμπ έπαιξε το παιχνίδι της διασημότητας φτιάχνοντας ένα δικό του reality show

Stories 23.11.2024
Πώς το show αυτό ενίσχυσε την επιρροή του στα media

Τι είναι η «μίνι Ρωσία» που μετρά ήδη 30.000 μέλη

Stories 23.11.2024
Πώς δημιουργήθηκε η κοινότητα

Η συγγραφέας παιδί ‑ θαύμα που όταν μεγάλωσε εξαφανίστηκε

Ιστορικά 23.11.2024
Το άλυτο μυστήριο της εξαφάνισής της

Τι είναι το Σύνδρομο Πικα και πόσο επικίνδυνο είναι

Stories 23.11.2024
Οι επιστήμονες εφιστούν την προσοχή των γονέων

10 σοφά αποφθέγματα του Επίκουρου για μια πιο ήρεμη ζωή

Πρόσωπα 23.11.2024
Η ευτυχία και μια πιο ήρεμη ζωή ήταν το επίκεντρο των σκέψεων του

Τι είναι το doxing και πως να προστατευτείτε

Stories 23.11.2024
1 στους 5 έχει πέσει θύμα doxing

Πόσο βαθύς είναι ο ωκεανός στην πραγματικότητα

FYI 23.11.2024
Αν νομίζετε ότι γνωρίζουμε τα πάντα για τη θάλασσα, τότε θα εκπλαγείτε