Google: Τι ρώτανε οι χρήστες για την Ελλάδα
Αποκαλυπτικά τα ευρήματα της αυτόματης συμπλήρωσης
Δημοσίευση 30/1/2014 | 00:00
Όσο κι αν η εισβολή του Διαδικτύου στην καθημερινή μας ζωή μας τρομάζει κάποιες φορές, η αλήθεια είναι ότι το Ίντερνετ, και κατά κύριο λόγο η Google, ξέρει πολύ περισσότερα για εμάς από όσα πιστεύουμε.
Ερωτήματα που δεν τολμάμε να θέσουμε ούτε στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους τα... γράφουμε στη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης, η οποία, ωστόσο, κρατά στο τεράστιο αρχείο της τα... εσώψυχά μας.
«Γιατί η Ισπανία είναι άδεια, γιατί το Καζακστάν είναι τόσο μεγάλο;».
Οι δύο παραπάνω ερωτήσεις τίθενται συχνά προς απάντηση στην Google και έτσι η αυτόματη συμπλήρωση (auto–complete) λέξεων ή φράσεων, οι οποίες πληκτρολογούνται στην μηχανή αναζήτησης, αποκαλύπτει στερεότυπα που εκατομμύρια άνθρωποι έχουν για πολλές χώρες σε Ασία και Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, για την Ελλάδα οι περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου αναρωτιούνται γιατί είναι μια τόσο σημαντική χώρα. Το ίδιο όμως ρωτούν και για τα Σκόπια, ενώ από τις ερωτήσεις τους φαίνεται ότι πιστεύουν πως η Ιταλία είναι μια ρατσιστική χώρα.
Επίσης, θέλουν να μάθουν γιατί η Ισπανία είναι τόσο άδεια, η Πορτογαλία τόσο φτωχή, η Γαλλία τόσο... yκέι, η Βρετανία τόσο πλούσια, η Ιρλανδία τόσο πράσινη, το Βέλγιο τόσο βαρετό, αλλά και πλούσιο, η Ολλανδία τόσο φιλελεύθερη, η Γερμανία τόσο πλούσια.
Ακόμη, ρωτούν γιατί είναι πλούσιες η Αυστρία και η Ελβετία, γιατί οι Τσέχοι είναι άθεοι, γιατί η Πολωνία είναι μια τόσο αδύναμη χώρα, γιατί η Δανία είναι τόσο ευτυχισμένη, γιατί η Λιθουανία είναι τόσο... αυτοκτονική.
Tέλος, οι χρήστες ρωτούν την Google γιατί είναι τόσο όμορφη η Κροατία, γιατί είναι τόσο φτωχές οι Λετονία, Λιθουανία, Λευκορωσία, Ουκρανία, Ρουμανία, Βουλγαρία, αλλά και γιατί είναι φθηνή η Τουρκία.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα γερμανικό δικαστήριο αποφάνθηκε σήμερα ότι πρέπει να διασφαλίζεται ότι η αυτόματη συμπλήρωση λέξεων ή φράσεων, οι οποίες πληκτρολογούνται στη μηχανή αναζήτησης Google δεν περιέχει προσβλητικούς ή δυσφημιστικούς όρους. Η ετυμηγορία του δικαστηρίου αφορούσε Γερμανό επιχειρηματία, δίπλα στο όνομα του οποίου στο «Google.de» εμφανίζονταν οι λέξεις «σαϊεντολογία» και «απάτη».
Πηγή: Πρώτο Θέμα