E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Πρόστιμο ‑ «μαμούθ» 390 εκατ. ευρώ από την ΕΕ σε Facebook και Instagram

Βαριά «καμπάνα» για την πολιτική της Meta στις διαφημίσεις

Δημοσίευση 4/1/2023 | 17:53

Πρόστιμο ‑ «μαμούθ» 390 εκατ. ευρώ από την ΕΕ σε Facebook και Instagram

Με μια σημαντική νομική ήττα ήρθε αντιμέτωπος ο κολοσσός των κοινωνικών δικτύων Meta, την Τετάρτη, κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την πολιτική της διαφήμισης για Facebook και Instagram, αφότου διαπιστώθηκε από αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές ότι μέσα από ειδικές ρυθμίσεις, οι χρήστες των εν λόγω μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνονταν υποχρεωτικά αποδέκτες προσωποποιημένων διαφημίσεων.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, το πρόστιμο που επιβλήθηκε από την ΕΕ στην εταρεία Meta φτάνει τα 390 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, είναι πιθανό -όπως μεταδίδουν τα διεθνή δίκτυα- η Meta (Facebook και Instagram) να αναγκαστεί να προχωρήσει σε κοστοβόρες αλλαγές.

Η απόφαση θεωρείται μια από τις πιο καίριες, από τότε που το μπλοκ των 27 κρατών-μελών της Ευρώπης θέσπισε νομοθεσία, με στόχο να περιοριστεί η πρόασβαση του Facebook και άλλων εταιρειών στη συλλογή προσωπικών πληροφοριών. Ο νόμος τέθηκε σε εφαρμογή το 2018.

Το σκεπτικό της απόφασης πάνω στο οποίο βασίστηκε η επιβολή προστίμου αφορά στο κατά πόσο είναι νομικά επιτρεπτό να συλλέγονται από την κοινωνική πλατφόρμα πληροφορίες για προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας διεμήνυσε ότι οι ευρωπαϊκές αρχές δεσμεύονται για το νομικό πλαίσιο που θα καλύπτει τις προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, η εταιρεία Meta καλείται να συμμορφωθεί με ένα νομικό πλαίσιο, το οποίο δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, και θα ορίζει τη δυνατότητα επιλογής για εκείνους που επιθυμούν να δέχονται στοχευμένες διαφημίσεις.

Εάν ένας μεγάλος αριθμός επιλέξει να μην κοινοποιούνται τα προσωπικά του δεδομένα, τότε η Meta δεν θα μπορεί να προωθεί τις προσωποποιημένες διαφημίσεις.

Σημειώνεται ότι οι πληροφορίες για το ιστορικό των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, που αντλούνται από προηγούμενες αναρτήσεις τους ή από ορισμένες κινήσεις στις πλατφόρμες, χρησιμοποιούνται από διαφημιστές για να «πέφτουν» στους λογαριασμούς προϊόντα που είναι πιο πιθανό να αγοραστούν.

Οι συγκεκριμένες πρακτικές ενθαρρύνονται από τη Meta που είχε αντλήσει έσοδα ύψους 118 δισ. δολαρίων το 2021.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Υπόγεια πυρηνικά καταφύγια κατασκευάζονται στην Αττική

Ελλάδα 28.11.2024
Το σύστημα εξαερισμού είναι από τους πιο κρίσιμους μηχανισμούς ενός πυρηνικού καταφυγίου

Γιάννης Σαρακιώτης: Οριστική η απόφασή μου – Φεύγω από τον ΣΥΡΙΖΑ, κρατάω την έδρα

Πολιτική Χτες
Θα παραμείνει ανεξάρτητος, αλλά δεν απέκλεισε την επανένταξή του σε κάποιο κόμμα

Οι οπαδοί του Αρη σκέφτονται συλλαλητήριο στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης

Αθλητικά Νέα Χτες
Στις τάξεις του Αρη επικρατεί οργή

Βίντεο ντοκουμέντο αποκαλύπτει κακοποίηση παιδιών με αυτισμό σε ειδικό σχολείο στο Λονδίνο

Κόσμος Χτες
Οι γονείς των παιδιών δηλώνουν ότι συνεχίζουν να παλεύουν με τις συνέπειες του τραύματος

Λουκέτο για δύο χρόνια από την ΑΑΔΕ σε πέντε πρατήρια καυσίμων

Ελλάδα Χτες
Σε Ανοιξη, Ίλιον, Πικέρμι, Ξάνθη και Ημαθία

Ατάκα «φωτιά» του Κατερινόπουλου στην Ειρήνη Μουρτζούκου

Ελλάδα Χτες
«Καλά θα κάνεις από το βράδυ και μετά να προσέχεις ιδιαίτερα»

Τρομακτικά πλάνα: Η «εξέγερση των Μηχανών» ‑ Ρομπότ διατάζει άλλα να γυρίσουν σπίτι

Tech + Science Χτες
Ένα πείραμα που δεν εξελίχθηκε όπως θα περίμενε κανείς...

Μητέρας Κυριακής Γρίβα: «Πεθαίνω κάθε μέρα, δεν ήμουν εκεί να μπω μπροστά στο μαχαίρι»

Ελλάδα Χτες
«Πεθαίνω κάθε μέρα, δεν ήμουν εκεί να μπω μπροστά στο μαχαίρι» είπε σε έντονη συναισθηματική φόρτιση η μητέρας της νεαρής γυναίκας που δολοφονήθηκε από τον σύντροφό της