Ταινίες της εβδομάδας: Μια οσκαρική ταινία και ο τελευταίος χορός του Magic Mike
Tár - Magic Mike: Ο Τελευταίος του Χορός - Τόρι και Λοκίτα - Peter Von Kant - Μπλε Φεγγάρι - 1341 Καρέ Έρωτα και Πολέμου - Θόδωρος Αγγελόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος: Ο Καθένας και η Μουσική του
Γράφει ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΣ Δημοσίευση 8/2/2023 | 19:31
Tár
του Τοντ Φιλντ. Με τους Κέιτ Μπλάνσετ, Νοεμί Μερλάντ, Νίνα Χος.
Δραματική 2022, ΗΠΑ - Γερμανία 158’
Η Λύδια Ταρ είναι η πρώτη γυναίκα επικεφαλής μαέστρος της συμφωνικής ορχήστρας του Βερολίνου. Βρίσκεται πλέον στο ζενίθ της καριέρας της, καθώς ετοιμάζει να προωθήσει ένα βιβλίο, αλλά και να διευθύνει την περίφημη 5η Συμφωνία του Μάλερ. Δύο είναι οι γυναίκες στις οποίες βασίζεται για να φέρει το δύσκολο έργο της εις πέρας: η επιμελής προσωπική της βοηθός Φρανσέσκα, και η φιλάσθενη σύζυγος της, η Σάρον, που είναι και το πρώτο βιολί της ορχήστρας.
Magic Mike: Ο Τελευταίος του Χορός (Μagic Mike's Last Dance)
του Στίβεν Σόντερμπεργκ. Με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Σάλμα Χάγιεκ Πινό, Αγιούμπ Καν Ντιν, Βίκι Πέπερντιν.
Δραματική κομεντί 2023, ΗΠΑ 112’
Ο “Magic” Μάικ Λέιν (Τέιτουμ) ανεβαίνει ξανά στη σκηνή μετά από μια μακρά παύση, ακολουθώντας μια επιχειρηματική συμφωνία που κατέρρευσε και τον αφήνει χρεωκοπημένο να κάνει τον μπάρμαν στη Φλόριντα. Ελπίζοντας σε μια τελευταία καλή ευκαιρία, ο Μάικ ταξιδεύει στο Λονδίνο με μια πλούσια κοσμική (Χάγιεκ Πινό) που τον δελεάζει με μια προσφορά που δεν μπορεί να αρνηθεί… και τη δική της ατζέντα. Έχοντας ρισκάρει τα πάντα, μόλις ο Μάικ ανακαλύψει τι έχει πραγματικά στο μυαλό της, θα μπορέσει να καταφέρει αυτός –και η ομάδα των καυτών νέων χορευτών που πρέπει να φέρει σε φόρμα – να τα καταφέρει;
Τόρι και Λοκίτα (Tori et Lokita)
των Ζαν-Πιερ Νταρντέν και Λικ Νταρντέν. Με τους Πάμπλο Σιλς, Τζοελί Μπούντου, Αλμπάν Ουκάι.
Δραματική 2022, Βέλγιο - Γαλλία 88’
Στο Βέλγιο, σήμερα, δύο ασυνόδευτα ανήλικα, ένα νεαρό αγόρι και μια έφηβη που ταξίδεψαν ολομόναχα από την Αφρική, βάζουν την ανεκτίμητη φιλία τους πάνω από τις δύσκολες συνθήκες της εξορίας τους.
Peter Von Kant
του Φρανσουά Όζον. Με τους Ντενίς Μενοσέ, Ιζαμπέλ Ατζανί, Χάνα Σιγκούλα.
Αισθηματική 2022, Γαλλία - Γερμανία 85'
Ο Πίτερ Φον Καντ ένας πετυχημένος, φημισμένος σκηνοθέτης ζει με τον βοηθό του Καρλ στον οποίο συμπεριφέρεται άσχημα και συχνά ταπεινώνει. Μέσω της σπουδαίας ηθοποιού Σιντονί, γνωρίζει και ερωτεύεται τον Αμίρ, έναν όμορφο νεαρό, με περιορισμένα μέσα, στον οποίο προτείνει να μοιραστεί το διαμέρισμα του και να τον βοηθήσει να μπει στον κόσμο του κινηματογράφου…
Μπλε Φεγγάρι (Blue Moon)
της Αλίνα Γκρίγκορε. Με τους Ιοάνα Τσίτου, Ιοάνα Φλόρα, Μιρσέα Σιλάγκι, Μιρσέα Ποστελνίκου.
Δραματική 2021, Ρουμανία 85’
Η Ιρίνα προσπαθεί να περάσει στο Πανεπιστήμιο για να ξεφύγει από τις βίαιες συνθήκες που επικρατούν στην οικογένειά της. Μία αμφιλεγόμενη σeξουαλική εμπειρία με έναν καλλιτέχνη θα πυροδοτήσει την επιθυμία της να ανταποδώσει τη βία που εισπράττει από το περιβάλλον της.
1341 Καρέ Ερωτα και Πολέμου (1341 Frames of Love and War)
του Ραν Ταλ.
Ντοκιμαντέρ 2022, Ισραήλ - ΗΠΑ, Ην. Βασίλειο 89’
Για ενάμιση χρόνο, ο καταξιωμένος φωτορεπόρτερ Μίχα Μπάρ-Αμ επέτρεψε την πρόσβαση στον σκηνοθέτη Ραν Ταλ στο τεράστιο αρχείο αρνητικών του. Αποτελούμενη εξ ολοκλήρου από εικόνες που ο Μπάρ-Αμ τράβηξε για περισσότερα από πενήντα χρόνια, η ταινία αποκαλύπτει το τεράστιο τίμημα που συνοδεύει την καταγραφή φρικαλεοτήτων και πολέμων. Αυτό είναι το οικείο πορτρέτο ενός καλλιτέχνη καθώς κι ένας στοχασμός για τη μνήμη, τη βία και την ταυτότητα. Πέρα από αυτό το αφηγηματικό αφιέρωμα, η ταινία προσφέρει μια μοναδική κινηματογραφική, οπτική και αισθητηριακή εμπειρία που διερευνά πώς να εμποτίσει τη φωτογραφία με κίνηση από τη μια πλευρά, ενώ παγώνει την κινηματογραφική κίνηση για να αποστάξει νόημα και συναίσθημα από την άλλη. Είναι ένα σύνθετο γράμμα αγάπης για τη δύναμη, την ομορφιά και τον τρόμο των φωτογραφικών εικόνων.
Θόδωρος Αγγελόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος: Ο Καθένας και η Μουσική του
των Αντώνη Κόκκινου και Γιάννη Σολδάτου.
Ντοκιμαντέρ 2022, Ελλάδα 76’
Στα μέσα της δεκαετίας το ’80 οι εκδόσεις Αιγόκερως σχεδίαζαν ένα περιοδικό για τον κινηματογράφο και το θέατρο (το οποίο τελικά δεν ευδόκησε), όπου βασικό θέμα θα ήταν μια συζήτηση, με μορφή αμοιβαίας συνέντευξης, ανάμεσα σε δύο προσωπικότητες του αντίστοιχου χώρου. Για το πρώτο τεύχος επιλέχθηκαν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, αδιαμφισβήτητα οι κορυφαίες προσωπικότητες του τότε κινηματογράφου μας, από τους βασικούς πρωτεργάτες και στυλοβάτες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου. Έτσι, ένα καλοκαιρινό βράδυ, ο Αντώνης Κόκκινος και ο Γιάννης Σολδάτος κάθισαν με τους δυο τους στο σπίτι του Αγγελόπουλου στο Μάτι και μαγνητοφώνησαν μια τρίωρη συζήτηση των δύο, μέσα στο πλαίσιο που τους τέθηκε, για να ενταχθεί αυτή στο περιοδικό. Ξετυλίχθηκε εκεί η κοινή και από κάποιο σημείο και μετά εντελώς αντιθετική τους πορεία, που ξεκίνησε από τα χρόνια του Παρισιού και συνεχίστηκε με εκείνη την θεαματικά ναυαγισμένη ιστορία να στήσει ο Αγγελόπουλος την πρώτη του ταινία, αυτή για τους Forminx, με βοηθό τον Παναγιωτόπουλο, για να καταλήξει ο καθένας στο δικό του, ιστορικό πια, έργο. Η ξεχασμένη για τριάντα πέντε χρόνια συζήτηση βρέθηκε, τόσο οι κασέτες, όσο και το απομαγνητοφωνημένο κείμενο, τώρα που οι δύο κορυφαίοι δημιουργοί έχουν φύγει από τη ζωή. Αυτή η συζήτηση είναι ένα πολύτιμο ντοκουμέντο και για την έως τότε στάση και πορεία των δύο δημιουργών, για το σχεδιασμό του μελλοντικού τους έργου, για την οντότητα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, αλλά και του κινηματογράφου γενικότερα. Ο λόγος των δύο δημιουργών αποτελεί και τον βασικό πυρήνα γύρω από τον οποίο στρέφεται η ταινία.