Σήμερα έμαθα: Αρχικά ο κόσμος δεν κατάλαβε πως λειτουργεί το καροτσάκι του σουπερ μάρκετ
Το μάρκετινγκ βοήθησε και εδώ
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/2/2023 | 00:54
Κάθε χρόνο περισσότερα από ένα εκατομμύριο καροτσάκια του σουπερ μάρκετ και άλλων πολυκαταστημάτων κατασκευάζονται και φτάνουν στα μαγαζιά. Το καροτσάκι αυτό είναι παντού και είναι τόσο συγκεκριμένη η χρήση του που μας είναι δύσκολο να σκεφτούμε ότι δεν υπήρχαν πάντα. Η αλήθεια είναι πως από τότε που εφευρέθηκαν έχει αλλάξει ο τρόπος που κάνουμε τα ψώνια μας.
Το καροτσάκι για τα ψώνια λοιπόν, μπήκε στη ζωή μας το 1937, λίγα χρόνια αργότερα από την έκρηξη της δημοφιλίας των σούπερ μάρκετ τη δεκαετία του 1920. Ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος ψώνιζε το φαγητό του είχε αλλάξει και οι πολλές στάσεις σε μαγαζιά, αντικαταστάθηκαν από μια στάση σε ένα μαγαζί που τα είχε σχεδόν όλα. Οι πελάτες χρειάζονταν έναν διαφορετικό τρόπο να κουβαλούν τα προϊόντα που αγόραζαν.
Ο ιδιοκτήτης σουπερ μάρκετ Sylvan Goldman, σκέφτηκε μια ιδέα ώστε οι πελάτες να μπορούν να αγοράζουν περισσότερο φαγητό από αυτό που μπορούν να κουβαλήσουν με τα χέρια τους. Το πρώτο καρότσι ήταν ένα πλαίσιο με την απίθανη έμπνευση μιας πτυσσόμενης καρέκλας και δύο αφαιρούμενα καλάθια αγορών στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο.
Οι πελάτες δεν κατάλαβαν αμέσως πως να τα χρησιμοποιήσουν, ενώ συγχρόνως τα θεωρούσαν θηλυπρεπή μικρά καροτσάκια. Για να τα κάνει πιο ελκυστικά για όλους, ο Goldman προσέλαβε μοντέλα, γυναίκες και άντρες που τα έσπρωχναν μέσα στο μαγαζί, μια κλασσική σκέψη στο μάρκετινγκ πως «όλα τα ωραία και άνετα παιδιά το κάνουν», η οποία δούλεψε. Τα μοντέλα εκτός από το ότι έδειξαν ότι είναι για όλους, έμαθαν και στο κοινό, πως να τα χρησιμοποιεί.
Το καλάθι αγορών όπως το ξέρουμε σήμερα, με το πίσω μέρος να λειτουργεί σαν πορτάκι, κάτι που διευκολύνει την αποθήκευσή τους το ένα μέσα στο άλλο, εφευρέθηκε το 1946 από τον Orla Watson, έναν μηχανικό στο Κάνσας Σίτι, και έγινε η πιο σημαντική εφεύρεση της καριέρας του. Το σχέδιο δεν έχει αλλάξει και πολύ τις σχεδόν οκτώ δεκαετίες της ύπαρξης του, εκτός από το αναδιπλούμενο κάθισμα που προστέθηκε το 1954, για να κάθονται τα παιδιά.
Καθώς τα σούπερ μάρκετ και τα εμπορεύματα μεγάλωναν, το ίδιο έκαναν και τα καροτσάκια. Ενώ τα μικρότερα καλάθια και οι τσάντες ενθαρρύνουν τους αγοραστές να είναι δεσμευμένοι στις επιλογές τους, το συγκεκριμένο καλάθι σας προκαλεί να μαζέψετε όσα περισσότερα μπορείτε.