Τέρμα τα δωρεάν social media
Έρχεται η εποχή του «online επί πληρωμή»
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/2/2023 | 12:10
Ο κόσμος των social media αλλάζει άρδην καθώς οι εποχές που η πρόσβαση των χρηστών σε αυτά ήταν δωρεάν, φαίνεται πως παρέρχεται ανεπιστρεπτί. Οι «τρύπες» στους ισολογισμούς των τεχνολογικών κολοσσών και η μικρότερη «πίτα» από τα διαφημιστικά έσοδα οδηγούν τους ιδιοκτήτες δημοφιλών πλατφόρμων κοινωνικής δικτύωσης να δράσουν.
Έρχεται το Meta Verified για 11,99 δολάρια το μήνα - Τι αλλάζει σε Facebook και Instagram
Υπό αυτό το πρίσμα, την Κυριακή η Meta ανακοίνωσε πως λανσάρει μια νέα συνδρομητική υπηρεσία που ονομάζεται Meta Verified, η οποία θα περιλαμβάνει πρόσθετα προνόμια και λειτουργίες, ενώ θα επιτρέπει στους χρήστες πιστοποιούν την αυθεντικότητα των λογαριασμών τους επί πληρωμή.
Η νέα συνδρομή θα κοστίζει 11,99 δολάρια το μήνα (ή 14,99 δολάρια το μήνα στο σύστημα iOS της Apple και στο Android) και απευθύνεται κυρίως σε δημιουργούς περιεχομένου. Εκτός από το σήμα επαλήθευσης, η συνδρομή περιλαμβάνει «προληπτική προστασία λογαριασμού, ενισχυμένες υπηρεσίες υποστήριξης και για αυξημένη ορατότητα για περαιτέρω προσέγγιση χρηστών», δήλωσε εκπρόσωπος της Meta σε ένα email.
Ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ έκανε τη σχετική ανακοίνωση μέσω Instagram, τονίζοντας πως η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, αλλά θα περιέχει ξεχωριστές συνδρομές. Δεν είναι σαφές, ωστόσο, εάν οι χρήστες θα θέλουν να πληρώσουν για υπηρεσίες που ήταν πάντα δωρεάν. Ωστόσο, η αυξημένη ορατότητα θα φέρει σε «εξέχουσα θέση ορισμένους χρήστες της πλατφόρμας».
Το Meta Verified θα κυκλοφορήσει στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, ενώ θα ακολουθήσουν σταδιακά και άλλες χώρες. Ο Ντέιβιντ Γκέρτζοφ Ρίτσαρντ, Διευθύνων Σύμβουλος της BIGfish PR στη Βοστώνη πάντως δεν δίστασε να μοιράσει την άποψή του για το θέμα: «Αυτή η κίνηση δεν στοχεύει πραγματικά τον καθημερινό άνθρωπο. Απευθύνεται κυρίως σε ινφλουένσερς και σελέμπριτις». Σύμφωνα με τον ίδιο, το Meta Verified θα αποτελέσει μία νέα πηγή εισοδήματος για την εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, καθώς μέχρι στιγμής το πολυδιαφημιζόμενο Metaverse είναι κατώτερο των προσδοκιών.
«Το Metaverse δεν κυκλοφορεί όσο καλά θα έπρεπε και αναζητούν νέους τρόπους για να κερδίζουν χρήματα, οπότε αυτό (σσ: το Meta Verified) φαίνεται σαν ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσουν» ανέφερε και συμβουλεύει τους χρήστες του Facebook και του Instagram να μην βιαστούν να πληρώσουν και διατηρήσουν στάση αναμονής. «Περιμένετε και παρακολουθήστε τι συμβαίνει. Μην αισθάνεστε υποχρεωμένοι να πληρώνετε στο Facebook για ένα μπλε "τικ"» επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Νέες χρώσεις στην Twitter
Ταυτόχρονα, η Twitter θα χρεώνει τα SMS του ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων όπως έγινε γνωστό το βράδυ της Παρασκευής. Όσοι δεν πληρώσουν για το Twitter Blue ή δεν αλλάξουν τον λογαριασμό τους για να χρησιμοποιήσουν μια πολύ πιο αξιόπιστη εφαρμογή ελέγχου ταυτότητας ή ένα κλειδί ασφαλείας, η επιχείρησηr απλώς θα απενεργοποιήσει το 2FA («2-factor authentication») μετά τις 20 Μαρτίου. «Από τις 20 Μαρτίου μόνο οι συνδρομητές του Twitter Blue θα μπορούν να χρησιμοποιούν SMS ως μέθοδο ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων», ανέφερε η εταιρεία. Ο έλεγχος ταυτότητας δύο παραγόντων, που προορίζεται να κάνει τους λογαριασμούς πιο ασφαλείς, απαιτεί από έναν κάτοχο λογαριασμού να χρησιμοποιεί μια δεύτερη μέθοδο ελέγχου ταυτότητας εκτός από τον κωδικό πρόσβασης.
Ο ιδιοκτήτης του Twitter, Έλον Μασκ, απάντησε καταφατικά σε ένα tweet που ανέφερε ότι η εταιρεία αλλάζει την σχετική της πολιτική καθώς «έχανε 60 εκατομμύρια δολάρια ετησίως με απάτες από SMS». Υπενθυμίζεται πως το μπλε «τικ», που προηγουμένως ήταν δωρεάν για επαληθευμένους λογαριασμούς πολιτικών, διάσημων προσωπικοτήτων, δημοσιογράφων και άλλων, είναι πλέον διαθέσιμο μόνο σε όποιον είναι προτίθεται να πληρώσει.