Τι είναι η «τρομοκρατία του σούσι» που αναστάτωσε την Ιαπωνία
Ακούγεται τρομακτικό, αλλά δεν είναι και τόσο
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 19/3/2023 | 00:54
Η αστυνομία στην Ιαπωνία προχώρησε σε αρκετές συλλήψεις αφού η βιομηχανία περιστρεφόμενης σούσι πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων συγκλονίστηκε από μια σειρά «τρομοκρατίας σούσι», συμπεριλαμβανομένης μιας υπόθεσης κατά την οποία ένας πελάτης έγλειφε τα πιάτα που προορίζονταν για άλλους πελάτες.
Η Ιαπωνία φημίζεται για τα αυστηρά πρότυπα καθαριότητας και τη μαγειρική εθιμοτυπία της. Αυτό όμως που έχει πάρει μορφή επιδημίας κλονίζει την ασφάλεια των εστιατορίων, αν και η λέξη τρομοκρατία είναι κάπως βαριά.
Το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo μετέδωσε την Πέμπτη ότι τρία άτομα – όλα μέλη της ίδιας ομάδας – συνελήφθησαν ως ύποπτα για βίαιη παρεμπόδιση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Οι συλλήψεις πιστεύεται ότι είναι οι πρώτες που αφορούν πελάτες που είναι ύποπτοι για «ανθυγιεινή και παρενοχλητική συμπεριφορά», είπε η Kyodo, και πραγματοποιούνται εν μέσω αναφορών για αυξανόμενο αριθμό εγκλημάτων που σχετίζονται με τα τρόφιμα στον οικονομικό τομέα της εστίασης της Ιαπωνίας.
Μεταξύ των συλληφθέντων είναι και ένας 21χρονος που φέρεται να είχε πιει από ένα... μπουκάλι σάλτσας σόγιας σε ένα εστιατόριο που διευθύνει η Kura Sushi στην κεντρική πόλη της Ναγκόγια στις αρχές του περασμένου μήνα.
Δύο άλλοι πελάτες, ένας 19χρονος άνδρας και ένα 15χρονο κορίτσι, συνελήφθησαν επίσης επειδή φέρεται να δημοσίευσαν βίντεο διάρκειας 10 δευτερολέπτων που τον έδειχνε να τοποθετεί ένα μπουκάλι σάλτσας σόγιας στο στόμα του και μετά να το αφήνει ξανά στο τραπέζι.
Η Kura Sushi είπε ότι εκτιμά την «ταχεία αντίδραση» της αστυνομίας, σύμφωνα με τον ιστότοπο SoraNews 24. Η εταιρεία ανέφερε σε ανακοίνωσή της: «Τέτοιες απερίσκεπτες ενέργειες… κλονίζουν τα θεμέλια της σχέσης εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει με τους πελάτες μας και ελπίζουμε ειλικρινά ότι η ευρεία γνώση ότι τέτοιες ενέργειες είναι έγκλημα θα αποτρέψει άλλους από το να εμπλακούν σε τέτοια συμπεριφορά».
Η σωρεία περιστατικών υγιεινής – συμπεριλαμβανομένου ενός έφηβου στο οποίο ένας έφηβος έγλειψε το χείλος ενός φλιτζανιού τσαγιού πριν το ξαναβάλει σε ένα ράφι και μετά σκούπισε το σάλιο σε ένα πιάτο με σούσι που περνούσε – ήρθε για πρώτη φορά στο φως νωρίτερα φέτος, αναγκάζοντας τις αλυσίδες εστιατορίων να κάνουν δραστικά μέτρα για να προσελκύσουν νευρικούς πελάτες πίσω από τις πόρτες τους.
Αυτή την εβδομάδα η Choshimaru, η οποία διαθέτει καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή του Τόκιο, δήλωσε ότι σταματά τις μεταφορικές της ταινίες, εβδομάδες αφότου η Sushiro, ηγέτης της αγοράς, είπε ότι το σούσι της θα παραδοθεί μόνο μέσω μιας «λωρίδας εξπρές» σε πελάτες που παραγγέλνουν μέσω οθόνης αφής. συσκευές, καθιστώντας πιο δύσκολο για άλλους πελάτες να παραβιάσουν τα τρόφιμα.
Η Kura Sushi είπε ότι σύντομα θα αρχίσει να χρησιμοποιεί κάμερες εξοπλισμένες με τεχνητή νοημοσύνη για να παρακολουθεί τα τραπέζια των πελατών, παρά τις καταγγελίες ότι έθετε ουσιαστικά την πελατεία της υπό επιτήρηση.
Η Kaitenzushi, η οποία έχει εξελιχθεί σε μια βιομηχανία 740 δισεκατομμυρίων ¥ (4,5 δισεκατομμύρια £/5,4 δισεκατομμύρια δολάρια) από το πρώτο εστιατόριο που άνοιξε στην Οσάκα το 1958, βρίσκεται στη μέση μιας προσπάθειας να χρησιμοποιήσει τεχνολογία αιχμής για να επιταχύνει την παράδοση φαγητού στους πελάτες και την αντιμετώπιση της χρόνιας έλλειψης εργατικού δυναμικού.