E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία

Η παράξενη έμπνευση και ο λόγος

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/4/2023 | 00:17

Όταν οι τελευταίες λέξεις ενός δολοφόνου ενέπνευσαν ένα από τα πιο γνώστα σλόγκαν στην ιστορία
Photo by AbsolutVision on Unsplash

Στις 17 Ιανουαρίου του 1977, ο θανατοποινίτης Γκάρι Γκίλμορ είναι έτοιμος να εκτελεστεί. Η εκτέλεσή του έχει αναβληθεί τρεις φορές και είχε καταδικαστεί σε θάνατο λόγω της δολοφονίας δυο ανθρώπων. Τον ρώτησαν ποια ήταν τα τελευταία λόγια του και εκείνος απάντησε: «Let’s do it» («Ας το κάνουμε»).

Από τότε πέρασαν 45 χρόνια και η τελευταία φράση του Γκίλμορ έχει ξεχαστεί σχεδόν απ’ όλους. Ωστόσο, όλοι μας ξέρουμε ένα δημοφιλές σλόγκαν που προέκυψε από αυτά. Το γνωστό «Just do it».

Πρόκειται για ένα σλόγκαν που χρησιμοποίησε η Nike και είναι ένα από τα πιο γνωστά στην ιστορία. Η εταιρεία το χρησιμοποιεί μάλιστα μέχρι σήμερα, για 4 περίπου δεκαετίες. Ωστόσο τα στελέχη της εταιρείας, δεν μιλάνε πολύ για τον τρόπο με τον οποίον προέκυψε.

Αυτός που το εμπνεύστηκε ήταν ο Νταν Γουίντεν, που ήταν επικεφαλής της εταιρείας Wieden & Kennedy, που το 1988 ανέλαβε να προτείνει μια διαφημιστική καμπάνια για τη Nike. O Γουίντεν ετοίμασε 5 τηλεοπτικά σποτ και ήταν έτοιμος να τα παρουσιάσει στον πελάτη του, αλλά ανησυχούσε ότι δεν είχαν συνοχή, ένα στοιχείο που θα τα ένωνε αρμονικά.

Σκέφτηκε λοιπόν πως αυτό που θα τα συνδέσει θα ήταν ένα καλό σλόγκαν. «Προσπαθούσα να γράψω κάτι που θα τα έδενε όλα, ώστε να μιλούν στις γυναίκες που είχαν μόλις αρχίσει να περπατούν για να βελτιώσουν τη φόρμα τους και στους ανθρώπους που ήταν παγκοσμίου επιπέδου αθλητές», είχε δηλώσει σε συνέντευξη.

Κατέγραψε κάποιες ιδέες, αλλά μια ξεχώρισε. Και ήταν το «Let’s do it». Και ο λόγος που το έκανε ήταν, όπως παραδέχθηκε, ότι θυμήθηκε τα λόγια του Γκίλμορ. «Για κάποιο λόγο σκέφτηκα: Πώς ζητάς την απόλυτη πρόκληση, την οποία πιθανότατα θα χάσεις, αλλά παρολ’ αυτά τη ζητάς έτσι και αλλιώς; Έτσι σκέφτηκα πως δεν μου άρεσε το ‘Let’s do it’ και το άλλαξα σε ‘Just do it’».

Όπως συμβαίνει αρκετές φορές, αρχικά δεν άρεσε στα στελέχη της Nike, ωστόσο Γουίντεν κατάφερε να τους πείσει ώστε να χρησιμοποιηθεί σε ένα διαφημιστικό με τον 80χρονο δρομέα Γουόλτ Στακ. Από τότε θεωρείται ένα από επιτυχημένα σλόγκαν όλων των εποχών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ποιός σκότωσε τη Betty; 15 χρόνια αγωνίας ‑ Ολόγραμμα μιας κοπέλας αναζητά την αλήθεια

Stories 23.11.2024
Πώς ενα ολόγραμμα μπορεί να βοηθήσει στην εξιχνίαση της υπόθεσης Szabó

Πώς ο Τραμπ έπαιξε το παιχνίδι της διασημότητας φτιάχνοντας ένα δικό του reality show

Stories 23.11.2024
Πώς το show αυτό ενίσχυσε την επιρροή του στα media

Τι είναι η «μίνι Ρωσία» που μετρά ήδη 30.000 μέλη

Stories 23.11.2024
Πώς δημιουργήθηκε η κοινότητα

Η συγγραφέας παιδί ‑ θαύμα που όταν μεγάλωσε εξαφανίστηκε

Ιστορικά 23.11.2024
Το άλυτο μυστήριο της εξαφάνισής της

Τι είναι το Σύνδρομο Πικα και πόσο επικίνδυνο είναι

Stories 23.11.2024
Οι επιστήμονες εφιστούν την προσοχή των γονέων

10 σοφά αποφθέγματα του Επίκουρου για μια πιο ήρεμη ζωή

Πρόσωπα 23.11.2024
Η ευτυχία και μια πιο ήρεμη ζωή ήταν το επίκεντρο των σκέψεων του

Τι είναι το doxing και πως να προστατευτείτε

Stories 23.11.2024
1 στους 5 έχει πέσει θύμα doxing

Πόσο βαθύς είναι ο ωκεανός στην πραγματικότητα

FYI 23.11.2024
Αν νομίζετε ότι γνωρίζουμε τα πάντα για τη θάλασσα, τότε θα εκπλαγείτε