Εδώ και χρόνια, στο Λονδίνο γίνεται μια πολύ συνειδητοποιημένη προσπάθεια ώστε να μειωθεί η κίνηση των αυτοκινήτων τις ώρες αιχμής και να αυξηθεί η κίνηση των ποδηλάτων. Και όπως φαίνεται σύμφωνα με τα στοιχεία μιας νέας έκθεσης, το Λονδίνο τα κατάφερε.
Τα τελευταία στοιχεία της κίνησης στο City του Λονδίνου δείχνουν πως στις ώρες αιχμής τα ποδήλατα εκπροσωπούν το 40% της κίνησης στους δρόμους, ενώ τα αυτοκίνητα μόλις το 27%.
Φυσικά, το περπάτημα παραμένει ο κύριος τρόπος των ανθρώπων για να επισκέπτονται τα συγκεκριμένα μέρη, ωστόσο ο αριθμός των πεζών είναι πλέον κάτω από τα νούμερα πριν την πανδημία. Το ίδιο ισχύει όμως και για τα μηχανοκίνητα οχήματα, που φτάνουν μόλις το 80% από όσα κυκλοφορούσαν το 2019.
Η αληθινή πρόοδος που έχει γίνει, είναι στους ποδηλάτες, που φτάνουν στο 102% σε σχέση με εκείνους πριν την πανδημία. Το ποσοστό όσο κινούνται με μηχανοκίνητα οχήματα έπεσε κατά 64% από το 1999, ενώ εκείνο των ποδηλατών, αυξήθηκε κατά 386%.
Έτσι η κίνηση στους δρόμους έχει γίνει ευκολότερη σε μια από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές της πρωτεύουσας της Αγγλίας, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε το κέρδος για το περιβάλλον. Μια συντονισμένη προσπάθεια λοιπόν μπορεί να δώσει καρπούς, χωρίς ημίμετρα και πρόχειρες ιδέες. Το παράδειγμα θα πρέπει να ακολουθήσουν και άλλες πόλεις, ώστε τα κέρδη να είναι πολλαπλά.