To κρασί που κέρδισε σε πασίγνωστο διαγωνισμό οίνου ... ήταν από σούπερ μάρκετ
Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς ο μέσος άνθρωπος επιλέγει το κρασί του;
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 26/5/2023 | 11:53
Οι κριτές του διεθνούς διαγωνισμού κρασιού Gilbert et Gaillard εξαπατήθηκαν και απένειμαν το φετινό χρυσό μετάλλιο σε ένα κρασί σούπερ μάρκετ των 2,50 ευρώ (2,70 $) που έκριναν «εξαιρετικό».
Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς ο μέσος άνθρωπος επιλέγει το κρασί του; Λοιπόν, αποδεικνύεται ότι το να προστεθούν ένα ή περισσότερα βραβεία και μετάλλια στη φιάλη μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 15 τοις εκατό, επομένως δεν είναι περίεργο που τα οινοποιεία παίρνουν πολύ σοβαρά τους διαγωνισμούς γευσιγνωσίας κρασιού.
Αλλά η κατάκτηση τέτοιων μεταλλίων αντικατοπτρίζει πράγματι την ποιότητα του κρασιού ή αυτοί οι διαγωνισμοί είναι απλές εκδηλώσεις που κερδίζουν χρήματα που χρεώνουν στους οινοποιούς μεγάλα ποσά για τη συμμετοχή και την ευκαιρία να αυξήσουν τις πωλήσεις;
Ο Eric Boschman, κάποτε ο καλύτερος σομελιέ του Βελγίου, και η ομάδα του On n'est pas des pigeons, ενός βελγικού περιοδικού και τηλεοπτικού προγράμματος καταναλωτών, αποφάσισαν να το ανακαλύψουν παίρνοντας το χειρότερο κρασί από σούπερ μάρκετ που μπορούσαν να βρουν και το διέθεσαν ως συμμετοχή σε έναν πασίγνωστο διαγωνισμό κρασιού...
Οι διοργανωτές αυτής της ενδιαφέρουσας φάρσας ξεκίνησαν ζητώντας τη βοήθεια του Eric Boschman, που αναδείχθηκε ο καλύτερος σομελιέ του Βελγίου το 1988, και πραγματοποιώντας μια γευσιγνωσία κρασιού σούπερ μάρκετ.
Υπήρχαν πολλά κρασιά κάτω των 3 ευρώ για να διαλέξουν, αλλά αποφάσισαν να πάνε με το φθηνότερο και με τη χειρότερη γεύση που μπορούσαν να βρουν. Επιλέχθηκε ένα μπουκάλι 2,50 ευρώ και στη συνέχεια μεταμφιέστηκε ως προϊόν premium ονομάζοντάς το «Chateau Colombier» και δημιουργώντας μια πιο εντυπωσιακή ετικέτα.
Δημιούργησαν μάλιστα μια ιστορία για το κρασί, ισχυριζόμενοι ότι παρασκευάστηκε από ποικιλίες σταφυλιού που βρίσκονται στο Côtes de Sambre και στο Meuse.
Επέλεξαν τον Gilbert et Gaillard, έναν διαγωνισμό που φέρεται να απονέμει μετάλλια κάθε τρεις μήνες!
Οι συμμετέχοντες πρέπει να πληρώσουν εισιτήριο εισόδου 50 € (55 $), να στείλουν δείγματα για γευσιγνωσία και να παράσχουν εργαστηριακά δεδομένα, όπως τα επίπεδα αλκοόλ και ζάχαρης. Ευτυχώς, αυτή η τελευταία απαίτηση μπόρεσε να παρακαμφθεί εύκολα, καθώς οι διοργανωτές πολύ σπάνια ελέγχουν διπλά τα δεδομένα των οινοποιών, πληρώνοντας για τις δικές τους εργαστηριακές δοκιμές...
Για να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να λάβουν μια καλή θέση στον διαγωνισμό κρασιού, η ομάδα του On n'est pas des pigeons έστειλε στο εργαστήριο δεδομένα ενός άλλου, πραγματικά υψηλής ποιότητας κρασιού και, όπως υποψιάζονταν, κανείς δεν μπήκε στον κόπο να ελέγξει αν ήταν γνήσιο!
Ο Boschman άρχισε επίσης να επαινεί το κρασί των 2,50 ευρώ ως εξαιρετικό σε συναδέλφους σομελιέ και λάτρεις του κρασιού, ποντάροντας στο γεγονός ότι πολλοί από αυτούς τείνουν να επηρεάζονται από τους συνομηλίκους τους...
Τελικά η φάρσα λειτούργησε σαν γούρι. Το κρασί των 2,50 ευρώ κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στον πιο πρόσφατο διεθνή διαγωνισμό κρασιού Gilbert et Gaillard, με τους κριτές να το περιγράφουν ως «απαλό, και πλούσιο στον ουρανίσκο με καθαρά νεανικά αρώματα που υπόσχονται μια ωραία πολυπλοκότητα και άκρως ενδιαφέρον».