Πιο «έξυπνες» γίνονται αυτές τις μέρες οι αναζητήσεις της Google
Στο στόχαστρο οι λεγόμενες «φάρμες περιεχομένου» που αντιγράφουν μαζικά άλλα site
Δημοσίευση 26/2/2011 | 21:05
Σε αλλαγές στο σύστημα των online αναζητήσεων προχωρά η Google, τροποποιώντας τους αλγόριθμους που παράγουν τα αποτελέσματα στη μηχανή αναζήτησής της. Βασικός στόχος αυτών των νέων αλλαγών θα είναι τα site χαμηλής ποιότητας, γνωστά με τον όρο «φάρμες περιεχομένου». Αναλυτές εκτιμούν ότι πίσω από αυτή την κίνηση της Google βρίσκεται και μια προσπάθειά της να βελτιώσει τις σχέσεις της με τις εφημερίδες και τα περιοδικά. Τι είναι όμως αυτές οι «φάρμες» και γιατί μπήκαν στο στόχαστρο της Google;
Τα «content farms» είναι sites που βγάζουν εύκολο κέρδος, βουτώντας περιεχόμενο από sites με αυθεντικό υλικό και παίρνουν πολλαπλασιαστικά κέρδη από τις διαφημίσεις. Επειδή ακριβώς αντιγράφουν περιεχόμενο από έγκυρα site, καταφέρνουν και πλασάρονται υψηλά στα αποτελέσματα της Google.
Η τροποποίηση των αλγόριθμων έρχεται έπειτα από εκκλήσεις πολλών χρηστών και εταιρειών, που διαμαρτύρονται ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης οδηγούν συχνά σε δικτυακούς τόπους σχεδιασμένους να παράγουν χιλιάδες άχρηστα κείμενα κάθε μέρα βάσει των δημοφιλέστερων όρων αναζήτησης. Έτσι πλέον τα «content farms» δεν θα εμφανίζονται ψηλά στη λίστα κι έτσι οι χρήστες θα εξοικονομούν χρόνο, καθώς δεν θα καθυστερούν βλέποντας αδιάφορα γιΆ αυτούς αποτελέσματα.
«Η αναβάθμιση είναι σχεδιασμένη να υποβαθμίσει την κατάταξη δικτυακών τόπων χαμηλής ποιότητας -δικτυακοί τόποι που έχουν χαμηλή αξία για τους χρήστες- που αντιγράφουν περιεχόμενο από άλλους δικτυακούς τόπους, ή απλά δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι», ανακοίνωσε η Google στο επίσημο ιστολόγιό της.
Η Google εκτιμά ότι οι αλλαγές θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα στο 12% των αναζητήσεων, πρώτα στις ΗΠΑ και σταδιακά και στις υπόλοιπες αγορές. Η ανακοίνωση διευκρινίζει ότι οι νέοι αλγόριθμοι μπορούν να αλλάξουν άμεσα την κατάταξη με την οποία εμφανίζονται κι άλλοι δικτυακοί τόποι.
«Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε σημαντικές αλλαγές χωρίς να αλλάξουμε την κατάταξη για πολλούς δικτυακούς τόπους. Αναγκαστικά, ορισμένοι δικτυακοί τόποι ανεβαίνουν και άλλοι κατεβαίνουν [...] Είναι σημαντικό να ανταμείβονται οι δικτυακοί τόποι ποιότητας».