E-Daily

Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές στα παγωτά και πόσο επηρεάστηκε η κατανάλωση;

Πόσο ακριβά πληρώνουμε τελικά, ένα παγωτό;

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 29/6/2023 | 14:53

Envato Elements

Είναι τελικά το παγωτό... προϊόν πολυτελείας; Όχι αλλά σίγουρα δεν είναι πρώτης ανάγκης. Από τι εξαρτώνται οι τιμές των παγωτών και ποιοι παράγοντες αλλάζουν την τιμή του;

Σύμφωνα με τον Λευτέρη Κιοσέ, Υπεύθυνο Ερευνών στο Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, το κόστος του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Αρχικά οι τιμές των πρώτων υλών του έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα. Το γάλα - που είναι το βασικό συστατικό του παγωτού σίγουρα έχει σοβαρές ανατιμήσεις, όπως και τα υπόλοιπα προϊόντα που επηρεάζουν την παραγωγή του (αυγά, βούτυρο κ.κ).

Παράλληλα το παγωτό είναι προϊόν βαθιάς κατάψυξης το οποίο σημαίνει ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος από το κόστος του, είναι κόστος ενέργειας. Και αν και σήμερα η τιμή του ρεύματος έπεσε, τα προϊόντα αυτά μπορεί να παράχθηκαν νωρίτερα μέσα στη χρονιά, που οι τιμές στο ρεύμα ήταν ψηλότερες.

Άλλος σημαντικός παράγοντας στην αύξηση του κόστους είναι και η αύξηση στην τιμή μεταφοράς και αποθήκευσης, το μισθολογικό κόστος και το αν η παραγωγη γίνεται στην Ελλάδα ή όχι, αλλά και τη σύνθεση του προϊόντος και το βάρος του.

Ίδιες συνθήκες συναντάμε και στα γαλακτοπωλεία αλλά και τα καταστήματα παγωτών που παρά τις προσπάθειες να απορροφήσουν τις αυξήσεις στις τιμές, αναγκάζονται να ανεβάσουν κι εκείνοι το κόστος του κιλού τους στις πωλήσεις.

Μας μίλησε ο Γιάννης Γκαβαλίνης, από το παραδοσιακό Γαλακτοπωλείο "Δορκάδα" επιβεβαιώνοντας πως το ενεργειακό κόστος είναι αυτό που εκτοξεύει τις τιμές ενώ παράλληλα αναφέρει πως μπορεί η συχνότητα να μην ελαττώθηκε στην κατανάλωση του παγωτού, ελαττώθηκε όμως η ποσότητα.

Ίσως να έχετε παρατηρήσει πως η τιμή μπορεί να έμεινε ίδια, αλλά να μίκρυνε η συσκευασία του. Αυτό λοιπόν είναι μια συνήθης τακτική των εταιρειών που θυσίασαν μέγεθος για την τιμή, έτσι ώστε ο καταναλωτής να αγοράσει στην παλαιότερη τιμή αλλά να μην καταναλώσει ίδια ποσότητα.

Μια τάση που αφορά στις συσκευασίες των προϊόντων, χωρίς να είναι καινούρια εμφανίζεται εντούτοις όλο περισσότερο και τo τελευταίο διάστημα σε διεθνές επίπεδο εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων.

Είναι το λεγόμενο "shrinkflation", η εμπορική στρατηγική κατά την οποία επέρχεται μείωση των πωλούμενων προϊόντων σε μέγεθος ή ποσότητα, ή ακόμη και μερικές φορές η ανασύνθεση ή η πτώση της ποιότητας, ενώ οι τιμές τους παραμένουν οι ίδιες ή αυξάνονται.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η εικόνα της κατανάλωσης δεν είναι ξεκάθαρη μιας και όλα τα εποχικά προϊόντα έχουν φέτος θέμα στις πωλήσεις λόγω του καιρού. Παγωτό, μπύρες, αναψυκτικά, είχαν λιγότερες πωλήσεις λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών ως την προηγούμενη εβδομάδα

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βάσω Λασκαράκη, είσαι έτοιμη για μια επιστροφή στο Σόι Σου;

Διλήμματα 12.01.2025
H αγαπημένη ηθοποιός απαντά σε E-Daily Διλήμματα

Τι έχουν να θυμούνται οι Έλληνες από το 2024;

Μπες στο Πλάνο 04.01.2025
Τι λένε για ακρίβεια, μισθούς, πολέμους;

Κωνσταντίνος, ο φωτογράφος των βουνών: Αφησε τη ζωή στην πόλη και ζει σε ένα χωριό 17 κατοίκων


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Rec Mode 29.12.2024
Πώς περνά τις μέρες του και πώς βγάζει τα προς το ζην

Panettone: Τρεις ειδικοί μας εξηγούν γιατί κοστίζει τόσο και πώς φτιάχνεται


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 25.12.2024
Ο Νίκος Χανδόλιας, ο Αλέξανδρος Ρίζος και ο Θωμάς Βουρνάζος μας λύνουν όλες τις απορίες στο νέο επεισόδιο της σειράς Focus On

Γιατί κάνουν όλοι ψυχοθεραπεία και ειδικά οι νέοι της Gen‑Z;

Focus On 21.12.2024
Gen-Z και Ψυχοθεραπεία: Η νέα εποχή της αυτοβελτίωσης και της αυτοφροντίδας

Νίκο Μουρατίδη, μετανιώνεις για όσα λες στις συνεντεύξεις;

Διλήμματα 20.12.2024
Απαντά στα E-Daily Διλήμματα

Η Gen Z δεν θέλει να δουλέψει: Μύθος ή πραγματικότητα;

Μπες στο Πλάνο 14.12.2024
Τι λένε οι νέοι για την αγορά εργασίας και τι ζητάνε από τους εργοδότες

Γιώργος Θεοφάνους: Για ποιο λόγο σταμάτησε τη συνεργασία με γνωστό τραγουδιστή

Διλήμματα 05.12.2024
Ο αγαπημένος συνθέτης και στιχουργός απαντά σε E-Daily Διλήμματα

Κάναμε την πρώτη επίσημη βόλτα με το μετρό Θεσσαλονίκης

Μπες στο Πλάνο 02.12.2024
Μπες στο πλάνο... ή στο μετρό;

Τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας που αλλάζουν το παιχνίδι: Τι πρέπει να προσέχετε


ΡΕΠΟΡΤΑΖ Focus On 28.11.2024
Η επιστήμη ανοίγει νέους δρόμους, αλλά απαιτείται υπεύθυνη ενημέρωση και διάθεση, ώστε να αποφεύγονται υπερβολές και καταχρήσεις.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Θα έχουμε εγκαίνια ή αναβολή;

Μπες στο Πλάνο 25.11.2024
Πόσο καιρός χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης; Εσύ θα σχεδίαζες καλύτερο λογότυπο;

Πόσο βαθύς είναι ο ωκεανός στην πραγματικότητα

FYI 23.11.2024
Αν νομίζετε ότι γνωρίζουμε τα πάντα για τη θάλασσα, τότε θα εκπλαγείτε