To YouTube διαπραγματεύεται για να αγοράσει τα δικαιώματα των αγώνων του NBA
Δεν αποκλείεται σύντομα να βλέπουμε ζωντανά τους αγώνες από τον υπολογιστή μας
Δημοσίευση 6/3/2011 | 00:00
Μέχρι σήμερα τα αθλητικά γεγονότα και οι αγώνες των μεγαλύτερων πρωταθλημάτων ήταν το μήλο της έριδος για τα τηλεοπτικά δίκτυα που έδιναν «γη και ύδωρ» για να αποκτήσουν αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης. Πλέον όμως οι τηλεοπτικοί κολοσσοί έχουν έναν ανταγωνιστή που δεν μπορούν να αγνοήσουν: το YouTube. Το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί οι φήμες ότι το YouTube βρίσκεται σε συζητήσεις με το NBA εξετάζοντας το ενδεχόμενο προβολής των αγώνων μπάσκετ ζωντανά μέσα από το Internet…
Οι ίδιες φήμες ήθελαν το YouTube σε συζητήσεις και με την Αμερικάνική Λίγκα του Χόκεϋ επί πάγου (NHL), όμως από τα πιο επίσημα χείλη η πληροφορία αυτή διαψεύστηκε στο CNN και το Mashable.com.
Η αλήθεια είναι ότι το YouTube «γλυκάθηκε» όταν άρχισε να προβάλλει αγώνες από το ινδικό πρωτάθλημα cricket, κερδίζοντας έτσι ένα διόλου ευκαταφρόνητο επιπλέον αριθμό επισκέψεων. Αν και ο αρχικός στόχος ήταν για 10 εκατομμύρια επισκέψεις, αυτές τελικά έφτασαν τα 55 εκατομμύρια, με θεατές από 250 διαφορετικές χώρες. Μετά από αυτήν την επιτυχία, η Google (στην οποία ανήκει το YouTube) διαπίστωσε πως μπορεί να αυξήσει κατά πολύ τα έσοδα από τις διαφημίσεις αγοράζοντας τα δικαιώματα για ένα μεγάλο πρωτάθλημα όπως το NBA.
Η Disney και η TNT έχουν ακόμα 4 χρόνια στο 8ετές συμβόλαιο που είχαν συνάψει με το NBA, διατηρώντας τα δικαιώματα προβολής του μέχρι τη season 2015-2016. Αν κάποιος μπορεί να “χτυπήσει” εύκολα τα ποσά που προσφέρουν τα τηλεοπτικά δίκτυα, αυτός είναι η Google και αυτό σκοπεύει να κάνει μόλις αρχίσει η περίοδος προσφορών.
Ο Anand Gautam, υπεύθυνος της Google στην περιοχή της Ασίας και Ειρηνικού, είπε πρόσφατα πως η εταιρεία σχεδιάζει να δείχνει περισσότερους αγώνες ζωντανά (χωρίς όμως να αναφέρει συγκεκριμένα το NBA). Από την πλευρά του ο Brian Suh, επικεφαλής των εταιρικών σχέσεων του YouTube στην Κορέα για τη Google, δήλωσε πως η Google βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πολλά πρωταθλήματα, ενώ επίσης υπάρχουν και συζητήσεις με αρκετά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου στην Ευρώπη.
Ο χρόνος θα δείξει εάν τελικά το YouTube θα κερδίσει αυτή τη μεγάλη μάχη απέναντι στα παραδοσιακά media.