Ψηφίστηκε η τροπολογία για την ακρίβεια: Τα τρία μέτρα για την μείωση των τιμών
Τι είναι η «Μόνιμη Μείωση Τιμής»
Δημοσίευση 27/9/2023 | 20:42
Ψηφίστηκε σήμερα από την ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπισης της ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων σε βασικά καταναλωτικά αγαθά.
Αναλυτικότερα, η νέα τροπολογία για την αντιμετώπιση της ακρίβειας προβλέπει τα εξής τρία μέτρα που θα έχουν ισχύ έως τον Μάιο του 2024:
- την υποχρέωση των σούπερ-μάρκετ να ανακοινώνουν οποιαδήποτε αύξηση τιμής αγοράς από προμηθευτή προϊόντων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση των καταναλωτών ή παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση,
- την επισήμανση προϊόντων επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και
- την ανακοίνωση ενδεικτικών τιμών λιανικής πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων.
Υπέρ της τροπολογίας τάχθηκαν οι βουλευτές της συμπολίτευσης, «παρών» δήλωσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, της Ελληνικής Λύσης και της ΚΟ Σπαρτιάτες, ενώ καταψήφισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, της Νίκης και της Πλεύσης Ελευθερίας.
Ακρίβεια: Τι είναι η «Μόνιμη Μείωση Τιμής»
Με βάση την τροπολογία, θεσμοθετείται η σήμανση προϊόντων με δέσμευση μείωσης τιμής. Σε αυτή την περίπτωση οι επιχειρήσεις, οι βιομηχανίες και οι χονδρέμποροι καταναλωτικών προϊόντων θα μπορούν να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» εφόσον μέχρι την 30ή Νοεμβρίου 2023, στείλουν έγγραφη δέσμευση προς το υπουργείο Ανάπτυξης για μείωση τιμών, τουλάχιστον 5% - εξαιρουμένων των προωθητικών ενεργειών - για τους επόμενους έξι μήνες.
Η δέσμευση των επιχειρήσεων για την «Μόνιμη Μείωση Τιμής» περιλαμβάνει: τον μοναδικό κωδικό («barcode»), την επωνυμία, το είδος και το περιεχόμενο του προϊόντος, ανά μονάδα μέτρησης, την αντισυμβαλλόμενη επιχείρηση και τη δέσμευση για τη μείωση της τιμής πώλησης.
Τα προϊόντα που θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, θα φέρουν ετικέτα με ευκρινές ειδικό σήμα στο ράφι ενώ οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένες να μεταφέρουν πλήρως τις μειωμένες τιμές πώλησης των προμηθευτών τους στον τελικό καταναλωτή. Σε περίπτωση μη τήρησης της έγγραφης δέσμευσης το πρόστιμο θα ανέρχεται στις 50.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.
Παράλληλα τονίζεται ότι η χρήση του ειδικού σήματος, από σούπερ μάρκετ σε προϊόντα που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «θα τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος».