Ένα «ψηφιακό τσουνάμι» στα social media μετά το σεισμό της Ιαπωνίας
Δεκάδες χιλιάδες μηνύματα στο Facebook και στο Twitter και ειδική σελίδα από τη Google
Δημοσίευση 14/3/2011 | 00:00
Ο πρόσφατος καταστροφικός σεισμός στην Ιαπωνία ανέδειξε για μια ακόμα φορά τη δύναμη του Internet και των Social Media. Το Twitter αποτελεί αυτή τη στιγμή ένα από τα κύρια μέσα επικοινωνίας στην χώρα του Ανατέλοντος Ηλίου (την ώρα που τα δίκτυα τηλεφωνίας δεν έχουν επανέλθει πλήρως), ενώ στο Facebook πληθαίνουν οι δράσεις συμπαράστασης. Σε μια αστραπιαία κίνηση η Google δημιούργησε μια ειδική υπηρεσία για τον εντοπισμό αγνοουμένων που ήδη έχει συγκεντρώσει χιλιάδες αναφορές…
Ελάχιστα λεπτά μετά τον καταστροφικό σεισμό, οι χρήστες του Facebook, του Twitter και του YouTube άρχισαν να αναρτούν μηνύματα συμπαράστασης προς τα θύματα, προσευχές, εκκλήσεις για βοήθεια, αλλά και να ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο. Πριν περάσει μια ώρα από το σεισμό ο ρυθμός των νέων tweet είχε ξεπεράσει τον εντυπωσιακό ρυθμό των 1200 ανά λεπτό! Μάλιστα στο Online εργαλείο Tweet-o-Meter που μετράει τα tweets από διάφορες πόλεις του κόσμου, το «κοντέρ» για το Τόκιο έχει κολλήσει στο 1200 που είναι και το μέγιστο της μέτρησης.
Στο Twitter τα tags #PrayforJapan, #Tsunami, #earthquake και #japan συγκέντρωσαν αστραπιαία χιλιάδες σχόλια. Οι χρήστες εκφράζουν την θλίψη και τα συλλυπητήριά τους προς τις οικογένειες των θυμάτων, ενώ τα πρώτα λεπτά μετά το σεισμό εκδήλωναν την αγωνία τους μήπως το τσουνάμι πλήξει και άλλες περιοχές.
Παράλληλα, η Google δημιούργησε μια ειδική έκδοση της πλατφόρμας Person Finder, μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν αγαπημένα τους πρόσωπα που (πιστεύουν ότι) αγνοούνται ή, αντίστοιχα, να αναρτήσουν ένα μήνυμα με το οποίο θα ειδοποιούν τους οικείους τους ότι είναι ασφαλείς. Η υπηρεσία μπορεί εύκολα να «ενσωματωθεί» σε στο Facebook και σε άλλες σελίδες, προκειμένου να ενημερωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι χρήστες για τα μηνύματα που αναρτώνται. Αυτή τη στιγμή – τρείς μέρες μετά το σεισμό - η ιαπωνική έκδοση του Person Finder είχε συγκεντρώσει περισσότερες από 140.300 εγγραφές.
Τέλος στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Facebook δημιουργήθηκαν μέσα σε ελάχιστα λεπτά πολυάριθμες σελίδες και ομάδες για το γεγονός όπως η ομάδα «Pray for Japan» («Προσευχηθείτε για την Ιαπωνία»), η σελίδα «Japan 2011 Earthquake Tsunami Victims - R.I.P» (Ιαπωνία 2011 - Θύματα του σεισμού και του τσουνάμι - Αναπαυθείτε εν ειρήνη) και δεκάδες ακόμα. ¶λλοι χρήστες συμμετέχουν ενεργά σε διάφορες online εκστρατείες που σχετίζονται με το σεισμό στην Ιαπωνία, όπως αυτή που καλεί τους πολίτες να «Μοιραστούν την σημαία της Ιαπωνίας» στον «τοίχο» του προφίλ τους στο Facebook.