E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;

Γιατί ψωνίζουμε τόσο πολύ από κινέζικες εταιρείες

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 19/12/2023 | 00:05

Eίμαστε εθισμένοι στα φτηνά πράγματα;
Φωτογραφία από cottonbro studio

Τα φτηνά e-shop από την άλλη μεριά του πλανήτη έχουν φανατικό κοινό. Κοινό που δεν μικραίνει αλλά αυξάνεται!

Το Temu κέρδισε σημαντική προσοχή αφού έκανε το διαφημιστικό του ντεμπούτο κατά τη διάρκεια του Super Bowl με ένα σλόγκαν που τραβούσε την προσοχή «Ψωνίστε σαν δισεκατομμυριούχος». Η κορυφαία κατάταξή του στο κατάστημα εφαρμογών iOS των ΗΠΑ, μαζί με τη δημοτικότητά του σε άλλες περιοχές, επιβεβαίωσε επίσης τη ευρεία απήχησή του στους καταναλωτές.

Η μετεωρική άνοδος και η ευρεία δημοτικότητα του Temu έχουν κάνει συγκρίσεις με το Shein, έναν άλλο δημοφιλή ιστότοπο αγορών που πολλοί καταναλωτές γνωρίζουν.

Το να ψωνίζεις από τέτοια e-shop έχει κάνει την εμπειρία των αγορών σε ένα είδος κυνηγιού θησαυρού. Ξεθάβεις κάτι καλό σε καλή τιμή. Τα ψώνια είναι το παιχνίδι.

Αυτό είναι που προσέλκυσε τους Αμερικανούς καταναλωτές – και όλο τον πλανήτη, αυτή η πείνα μας να συνεχίσουμε να αγοράζουμε φθηνά πράγματα που πιθανώς δεν χρειαζόμαστε.

Είναι αυτό που οδηγεί τόσο μεγάλο μέρος της σύγχρονης οικονομίας μας, και σίγουρα τόσο μεγάλο μέρος των διαδικτυακών αγορών. Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Shein ή το Temu προσφέρουν μια κατά προσέγγιση αφθονία, ενώ συγκαλύπτουν το κόστος δημιουργίας κάτι τόσο φθηνού - τους εκμεταλλευόμενους εργάτες, την περιβαλλοντική ρύπανση - σαν τα αντικείμενα να φαίνονται από τον αέρα.

Το αν η δημοτικότητα τους θα διαρκέσει για χρόνια ακόμα, είναι άγνωστο. Το Wish, ο διαδικτυακός πωλητής λιανικής απευθείας από την Κίνα, παρόμοιος με το Temu, είχε πολλούς φανατικούς, αλλά σύντομα υπήρξαν καταγγελίες για ελαττωματικά προϊόντα, παραπλανητικές φωτογραφίες, πλαστά αντικείμενα και πολλά άλλα. Αυτήν τη στιγμή προσπαθεί να επιδιορθώσει αυτή τη φήμη, αλλά η τρέχουσα μονοψήφια τιμή της μετοχής της είναι ένα κομμάτι από αυτό που ήταν κατά τη διάρκεια της ακμής της στις αρχές του 2021, όταν ξεπέρασε τα 900 δολάρια.

Η επιτυχία ή η αποτυχία των e-shops βασίζεται αρχικά στην ικανότητά τους να εστιάζουν στην συνέπεια - να μη περιμένεις ένα μήνα για ένα κασκόλ "που κάπου χάθηκε"...

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το ελληνικό χωριό που «εξαφανίστηκε» μετά από κατολίσθηση

Ιστορικά 02.04.2025
Η ανείπωτη τραγωδία που συγκλόνισε την Ελλάδα το 1963

P. Diddy: Πού βρίσκεται η υπόθεση και τι έρχεται στη συνέχεια;

Πρόσωπα 02.04.2025
P. Diddy στο εδώλιο: Οι τελευταίες εξελίξεις πριν τη δίκη του Μαΐου

Ζώντας σε μια τουαλέτα: Η ιστορία της 19χρονης που έγινε viral

Stories 02.04.2025
Όλοι προσπαθούμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από το ενοίκιο, αλλά πόσοι θα δεχόμασταν να ζούμε κυριολεκτικά σε μια τουαλέτα για να το πετύχουμε;

Το πάμφθηνο αυτοκίνητο των 80s που έκανε θραύση στην Ελλάδα ‑ Δε χαλούσε με τίποτα

Retro Χτες
Το αυτοκίνητο-θρύλος που δεν έλεγε να χαλάσει

Τι ακολουθεί για την Τουρκία: Αλλαγή ή περισσότερος απολυταρχισμός;

Stories Χτες
«Ο Ιμάμογλου έχει γίνει πολιτικό σύμβολο. Η κοινωνική αντίσταση είναι ισχυρή γιατί οι νέοι δεν έχουν τίποτα να χάσουν»

Οι μεγαλύτερες απατεωνιές και ψέματα που άφησαν ιστορία στις ειδήσεις

Stories Χτες
Περίεργες ιστορίες που δεν έληξαν καλά

Το ελληνικό νησί που δεν έχει καθόλου φίδια

Περιβάλλον Προχτές
Ένα μοναδικό μυστικό που κάνει ξεχωριστό αυτό το νησί!

Απολύθηκε από τη δουλειά της. 5 χρόνια μετά, πήρε Grammy

Stories Προχτές
Έχασε τη δουλειά της, κέρδισε τη μουσική. H ιστορία της Doechii!

Σαν να ήξερε ‑ Οι απίστευτες προβλέψεις του Στιβ Τζομπς που βγήκαν αληθινές

Stories Προχτές
Κάποιες από τις προβλέψεις του ήταν τόσο μπροστά από την εποχή τους που μοιάζουν σχεδόν μεταφυσικές