Ανδρας με κινητικές δυσκολίες καταγγέλλει γνωστή αεροπορική εταιρεία
Αναγκάστηκε να συρθεί μέχρι τη θέση του
Δημοσίευση 24/12/2023 | 13:06
Φτάνοντας στην πύλη μόλις δέκα λεπτά πριν από την αναχώρηση, μετά από καθυστερήσεις στη γραμμή ασφαλείας, ο Τσανγκ ενημερώθηκε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν είχε λάβει το αίτημά του για ειδική βοήθεια.
Ο Sean Chang, ένας παραπληγικός επιβάτης της αεροπορικής εταιρείας Delta, έφερε στο φως ένα οδυνηρό περιστατικό όπου φέρεται να έμεινε χωρίς την κατάλληλη βοήθεια κατά την επιβίβαση, αναγκάζοντάς τον να συρθεί στη θέση του. Το περιστατικό αυτό, το οποίο συνέβη σε πτήση της 3ης Νοεμβρίου στο Διεθνές Αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson της Ατλάντα, εγείρει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την προσβασιμότητα των αεροπορικών εταιρειών και τη μεταχείριση των επιβατών με αναπηρία.
Όπως αναφέρει η USA Today, ο Τσανγκ, ο οποίος χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο, διηγήθηκε τον αγώνα του με τη Delta σχετικά με το αίτημά του για θέση στο διάδρομο και ειδική βοήθεια κατά την επιβίβαση. «Μου είπαν: "Έι, δεν υπάρχει καμία καρέκλα στο διάδρομο έτοιμη για εσάς"», δήλωσε ο Τσανγκ, υπογραμμίζοντας τη διακοπή της επικοινωνίας και της ετοιμότητας.
Φτάνοντας στην πύλη μόλις δέκα λεπτά πριν από την αναχώρηση, μετά από καθυστερήσεις στη γραμμή ασφαλείας, ο Τσανγκ ενημερώθηκε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν είχε λάβει το αίτημά του για ειδική βοήθεια. Αντιμέτωπος με το δίλημμα να χάσει την πτήση του ή να επιβιβαστεί χωρίς βοήθεια, βρέθηκε σε μια άκρως συμβιβαστική και αναξιοπρεπή θέση. «Θα πρέπει πραγματικά να συρθώ για να φτάσω στη θέση μου; Είναι εξαιρετικά εξευτελιστικό, ειδικά όταν βρίσκεσαι στο πάτωμα και όλοι είναι από πάνω σου και σε κοιτάζουν από κάτω», εξέφρασε.
Η Delta, ως απάντηση στο περιστατικό, το αναγνώρισε και δήλωσε ότι η πολιτική της επιτρέπει στους επιβάτες να αποφασίσουν πώς θα επιβιβαστούν αν δεν υπάρχει διαθέσιμη βοήθεια. «Παρόλο που οι υπάλληλοι της Delta προσφέρθηκαν να μεταφέρουν τον πελάτη σε απευθείας πτήση λιγότερο από 1,5 ώρα αργότερα, ώστε να υπάρχει η κατάλληλη βοήθεια για την επιβίβαση, ο πελάτης επέλεξε να επιβιβαστεί μόνος του», σχολίασε η αεροπορική εταιρεία.
Η αεροπορική εταιρεία ενημέρωσε περαιτέρω ότι οι πελάτες που χρειάζονται κινητική βοήθεια θα πρέπει να γνωστοποιούν τις ανάγκες τους πριν από το ταξίδι τους, μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο και την εφαρμογή της. Η Delta ανέφερε επίσης ότι διαθέτει προσωπικό σε κάθε αεροδρόμιο για να βοηθάει τους επιβάτες με αναπηρία και να επιλύει τα παράπονα, επιμένοντας ότι δε συνέβη καμία παραβίαση, αφού ο Τσανγκ επέλεξε τον τρόπο επιβίβασής του.
Το περιστατικό αυτό τράβηξε την προσοχή του υπουργού Μεταφορών Pete Buttigieg, ο οποίος ανέφερε ότι η υπηρεσία εξετάζει νέους κανόνες που αφορούν άτομα με αναπηρία. Η εμπειρία του Τσανγκ αποτελεί μια έντονη υπενθύμιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες με αναπηρία και της επιτακτικής ανάγκης των αεροπορικών εταιρειών να εξασφαλίζουν αξιοπρεπή και επαρκή βοήθεια για όλους τους ταξιδιώτες.