Πωλητής για μια ώρα 2024
Η ετήσια δράση του περιοδικού δρόμου «σχεδία» με το γιλέκο της αγάπης
Δημοσίευση 7/2/2024 | 16:23
Αγαπημένοι συμπολίτες μας φορούν το κόκκινο γιλέκο του περιοδικού δρόμου «σχεδία», στέκονται απέναντι στις κοινωνικές ανισότητες και στέλνουν το δικό τους μήνυμα αλληλεγγύης και αξιοπρέπειας.
Καθ’ υπερβολήν, ένας άνθρωπος των Γραμμάτων και των Τεχνών είχε σχολιάσει ότι το χαρακτηριστικό κόκκινο γιλέκο των ανθρώπων που διανέμουν το περιοδικό δρόμου «σχεδία» αποτελεί πλέον ένα τοπόσημο της πόλης. Συμπληρώνονται έντεκα χρόνια τώρα που το ελληνικό περιοδικό δρόμου δίνει την ευκαιρία σε κάποιους έστω από τους πιο φτωχούς από τους φτωχούς του τόπου μας να εξασφαλίσουν με αξιοπρέπεια ένα μικρό έστω εισόδημα, ώστε να είναι σε θέση οι ίδιοι, εργαζόμενοι στην ουσία και όχι επαιτώντας, να καλύψουν κάποιες έστω από τις πιο βασικές τους ανάγκες. Μα, κυρίως, την ευκαιρία να ξανανιώσουν «ορατοί», παρόντες και παρούσες, χρήσιμοι, να ξανασυνδεθούν με τον εαυτό τους και με την κοινωνία ολόκληρη. Να ξαναπιστέψουν, πρώτα από όλα, στον ίδιο τους τον εαυτό.
«Όταν πρωτοφόρεσα το κόκκινο γιλέκο, πετούσα από τη χαρά μου. Ήμουν κοντά έξι χρόνια χωρίς εργασία και ένιωθα ξανά χρήσιμος», είχε μοιραστεί με τους αναγνώστες του περιοδικού ο 71χρονος κ. Σωτήρης Στ. στη (δημοφιλέστατη) «ιστορία της τελευταίας σελίδας» του τεύχους Ιανουαρίου 2024 (#118).
Αυτή την ιστορία και όλες τις ιστορίες της «τελευταίας σελίδας», αυτούς τους ανθρώπους, αυτή τη «χρησιμότητα» είναι που τα περιοδικά δρόμου όλου του πλανήτη γιορτάζουν, παραδοσιακά, τις πρώτες μέρες του Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της «Διεθνoύς Εβδομάδας Πωλητών Περιοδικών Δρόμου» (International Vendor Week).
Μια πρωτοβουλία που, στην Ελλάδα, κορυφώνεται με τη δράση «πωλητής για μία ώρα», που φέτος, λαμβάνει χώρα για 10η φορά. Είναι η δράση που δίνει την ευκαιρία στους φίλους και υποστηρικτές της «σχεδίας» να μπουν οι ίδιοι, έστω και για μία ώρα, στο κόκκινο γιλέκο. Αναλαμβάνοντας για μια ώρα ένα από τα πόστα του περιοδικού, γνωρίζονται με τον τακτικό πωλητή του, μαθαίνουν για τον καθημερινό του αγώνα για μια καλύτερη ζωή και αναλαμβάνουν κι εκείνοι δράση ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό.
Για φέτος, η δράση ξεκίνησε ήδη από χθες Δευτέρα, όταν το τόσο διακριτό κόκκινο γιλέκο της «σχεδίας» άρχισαν να φορούν εκπρόσωποι οργανώσεων, εταιρειών, φορέων, αλλά και συμπολίτες μας που προέρχονται από όλο το φάσμα της κοινωνικής, πολιτικής, πολιτιστικής και αθλητικής ζωής τους τόπου. Από τους εθελοντές και συνεργάτες του γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα μέχρι τους ανθρώπους του Ιδρύματος Γκαίτε, η κοινωνία μας υψώνει το ανάστημά της (και) μέσα από το ελληνικό περιοδικό δρόμου ενάντια στη φτώχεια και στον κοινωνικό αποκλεισμό.
Η δράση κορυφώνεται το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024, όταν, μεταξύ άλλων, αγαπημένοι άνθρωποι από το χώρο των Γραμμάτων, των Τεχνών, του Αθλητισμού, εκπρόσωποι του δημοσιογραφικού χώρου θα φορέσουν το κόκκινο γιλέκο για μια ώρα, και με μία «σχεδία» στο χέρι θα σταθούν σε γωνιές της πόλης και, διαλαλώντας «σχεδίααα!», θα δώσουν φωνή και ορατότητα σε συνανθρώπους μας που μοιάζει να την έχουν στερηθεί.
Οι ηθοποιοί Βαρβάρα Δουμανίδου, Ταμίλα Κουλίεβα, Μαρία Κωνσταντάκη, Τζωρτζίνα Λιώση, Νάνσυ Μπουκλή, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Στάνκογλου, Έλλη Τρίγγου, η stand-up comedian Κατερίνα Βρανά, ο μουσικός Βύρων Τσουράπης, ο Διευθυντής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ολυμπιακού Νίκος Γαβαλάς, η Food & Sustainability Content Creator Μαριλού Παντάκη (Madame Ginger), o Βουλευτής Επικρατείας Γιώργος Σταμάτης, οι δημοσιογράφοι Πέτρος Κατσάκος, Γιάννης Καφάτος, Νίκη Λυμπεράκη, Πέρσα Μπόλια, η youtuber Zoe Pre, ο επικοινωνιολόγος Ευθύμιος Σαββάκης, ο Προέδρος του Ροταριανού Ομίλου Αθηνών, Αναστάσιος Μπάλλας, η συγγραφέας Χαρά Χρυσάφη, η Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Δικτύου για την Καταπολέμηση της Φτώχειας Μαντώ Μπαμπούλα, ο Πρεσβευτής Ανθρωπισμού του ΟΗΕ Αλέξανδρος Τανασκίδης, και ο εκπρόσωπος του SolidarityNow Γιώργος Τσιτιρίδης.
Στην ιστοσελίδα της «σχεδίας» θα βρείτε το πλήρες πρόγραμμα της δράσης και θα ανακαλύψετε σε ποια σημεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μπορέσετε να αγοράσετε το περιοδικό από έναν «έκτακτο» -από όλες τις απόψεις- διανομέα της «σχεδίας».
Η δράση υποστηρίζεται εθελοντικά από τους δεκάδες φίλους της «σχεδίας», μεταξύ αυτών και από τους εργαζόμενους της Humble Digital Agency.