Ο πασίγνωστος ζωγράφος που στα νιάτα του, δεν τον ήθελε καμία γκαλερί
Η λύση ήταν η αυτοοργάνωση
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 16/2/2024 | 10:08
Στα τέλη του 19ου αιώνα, οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι, συμπεριλαμβανομένων των Claude Monet και Edgar Degas, αντιμετώπισαν την απόρριψη από το παραδοσιακό καλλιτεχνικό κατεστημένο
Η λύση ήταν η αυτοοργάνωση. Οργάνωναν τις δικές τους ανεξάρτητες εκθέσεις για να παρουσιάσουν τα καινοτόμα έργα τους.
Στα τέλη του 19ου αιώνα συνέβη μια επανάσταση στον κόσμο της τέχνης, που χαρακτηρίστηκε από την άνοδο του ιμπρεσιονισμού. Ζωγράφοι, όπως ο Κλοντ Μονέ και ο Έντγκαρ Ντεγκά, πρωτοστάτησαν σε νέες τεχνικές και θέματα που δεν συνάδουν με τις παραδοσιακές ακαδημίες και ιδρύματα τέχνης.
Κατά συνέπεια, τα έργα τους αντιμετώπισαν συχνή απόρριψη από αυτές τις εγκαταστάσεις, στερώντας τους τη δέουσα αναγνώριση για τη δεξιοτεχνία τους.
Για να κερδίσουν την αποδοχή του κοινού, ο Μονέ και ο Ντεγκά οργάνωσαν ανεξάρτητες εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένου του περίφημου Salon des Refusés το 1863.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Αυτές οι εκθέσεις τους παρείχαν μια πλατφόρμα για να παρουσιάσουν τα έργα τους σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Μια τέτοια κίνηση δεν είχε προηγούμενο εκείνη την εποχή, καθώς επέτρεψε σε αυτούς τους καλλιτέχνες να ξεφύγουν από τις συμβάσεις της παραδοσιακής τέχνης, εισάγοντας το μοναδικό καλλιτεχνικό τους όραμα.
Η επιτυχία αυτών των εκθέσεων είχε διαρκή αντίκτυπο, επηρεάζοντας τις επόμενες γενιές καλλιτεχνών και εμπνέοντάς τους να δημιουργήσουν ελεύθερα χωρίς να φοβούνται την απόρριψη ή την κριτική από καθιερωμένους καλλιτεχνικούς κύκλους.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.