E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Σήμερα έμαθα: Πως κάθε γενιά παίρνει το όνομά της;

Όλα είναι θέμα μάρκετινγκ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 12/3/2024 | 01:38

Σήμερα έμαθα: Πως κάθε γενιά παίρνει το όνομά της;
Photo by Federico Giampieri on Unsplash

Όλοι ξέρουμε τι είναι Millennials. Υπάρχουν στερεότυπα σχετικά με το τι κάνουν και τι δεν αρέσει στους Millennials, πόσο τεμπέληδες μπορεί να είναι ή όχι και πόσο συχνά ελέγχουν τις αναρτήσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και όλα αυτά επειδή αισθανόμαστε άνετα να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο για να αναφερθούμε σε μια ολόκληρη ηλικιακή δημογραφική ομάδα ανθρώπων. Ο όρος Millennial είναι μια ισχυρή λέξη, και όχι λόγω του ηλικιακού εύρους στο οποίο αναφέρεται, αλλά λόγω του πόσο χρήσιμος είναι αυτός που ανήκει εκεί, όπως ακριβώς με το Gen X ή το Baby Boomer.

Δεν υπάρχει κανένας μοναδικός ή έστω τυπικός τρόπος με τον οποίο οι γενιές παίρνουν ιστορικά τα ονόματά τους, επειδή το να συγκεντρώνονται όλοι όσοι έχουν περίπου την ίδια ηλικία μαζί είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο.

Όνομα ΓενιάςΧρονολογία Γέννησης
The Lost Generation1883–1900
The Greatest Generation1901–1927
The Silent Generation1928–1945
Baby Boomers1946–1964
Gen X1965–1980
Millennials1981–1996
Gen Z1997–2012
Gen AlphaΑρχές 2010s–2025

Το 1951 το TIME δημοσίευσε ένα άρθρο λέγοντας ότι «η σημερινή νεότερη γενιά ... δεν κάνει μανιφέστα, δεν κάνει ομιλίες ή κουβαλά αφίσες. Ονομάστηκε «Silent Generation». Ενώ ο όρος Silent Generation ήταν δημοφιλής στη δεκαετία του 1950 για να περιγράψει το πλήθος των εφήβων/νεαρών που γεννήθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του '20 έως τις αρχές της δεκαετίας του '30, τώρα πλέον αναφέρεται συγκεκριμένα στα έτη 1928–1945.

Ακολούθησαν οι Baby Boomers. Όλα ξεκίνησαν για αυτούς όταν το Γραφείο Απογραφής άρχισε να αναφέρεται στα χρόνια μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο (τώρα 1946–1964) ως «Post War Baby Boom», καθώς οι γεννήσεις εκτοξεύτηκαν από περίπου 3 εκατομμύρια ετησίως σε πάνω από 4 εκατομμύρια το χρόνο. Καθώς τα παιδιά που γεννήθηκαν σε αυτή την περίοδο έφτασαν στην ενηλικίωση (και ως εκ τούτου, έγιναν καταναλωτές), οι διαφημιστικές εταιρείες έστρεψαν το μάρκετινγκ των προϊόντων τους στους λεγόμενους Baby Boomers. Αυτή ήταν η πρώτη (και μέχρι στιγμής η τελευταία) φορά που το «επίσημο» όνομα μιας γενιάς θα προερχόταν από κυβερνητικό οργανισμό.

Όταν οι Baby Boomers μεγάλωσαν αρκετά, οι διαφημιστικές εταιρείες ήθελαν έναν άλλο όρο για τα νέα μέλη της ηλικιακής ομάδας - στόχου τους και άρχισαν να περιτριγυρίζουν διαφορετικούς όρους. Κι εκεί προήλθε ο όρος Millenials.

τα μίντια άρχισαν να τον χρησιμοποιούν, όχι μόνο γιατί ήταν το καταναλωτικό κοινό, αλλά έδιναν και σε αυτά πολλά θέματα για ανάλυση και γράψιμο. Όσον αφορά τον καθορισμό των ημερομηνιών για τους Millennials, όλα εξαρτήθηκαν από τα δημογραφικά στοιχεία και την παλιά παροιμία της σύγκρισης μήλων με μήλα.

Το 2010, όταν έκαναν την απογραφή, οι Baby Boomers ήταν όλοι ηλικίας 45 έως 64 ετών. Για να συγκρίνουν τους Millennials με τους Baby Boomers, επειδή ήταν η επόμενη έκρηξη πληθυσμού, πρέπει να είχαν ανάμεσα είκοσι χρόνια. Και έτσι το 2010, οι Millennials έγιναν οι άνθρωποι μεταξύ 15 και 34.

Φαίνεται όμως ότι παρέκαμψαν μια γενιά. Και ως επί το πλείστον, το έκαναν και οι διαφημιστικές εταιρείες. Το 1991, ο Douglas Coupland έγραψε το βιβλίο του Generation X: Tales for an Accelerated Culture σχετικά με την ανωνυμία που ένιωθαν ο ίδιος και οι σύγχρονοί του μεγαλώνοντας στη σκιά των Baby Boomers. Ήταν προϊόντα μιας περιόδου 10 έως 12 ετών που υπήρχε μείωση στους ρυθμούς γεννήσεων, μεταξύ των Boomers και των Millennials, και αποτελούσαν μια γενιά με λάθος μέγεθος ώστε να έχει μεγάλη σημασία για τους διαφημιστές.

Έτσι γεννήθηκε η Gen X. Από αυτή τη γενιά κι έπειτα και σε αντίθεση με το παρελθόν, οι γενιές αλλάζουν κάθε 15 χρόνια. Η Gen Z, η επόμενη στη σειρά μετά τους Millennials, έχει πλέον αποκτήσει καταναλωτική αξία και θα γίνει πιο ισχυρή τα επόμενα χρόνια. Καθώς συμβαίνει αυτό, οι διαφημιστικές εταιρείες θα έχουν μια τέλεια επεξεργασμένη ετικέτα έτοιμη να κολλήσουν σε δαπάνες και σε άρθρα για το ενδυματολογικό στιλ κάθε χρόνου. Και μόλις η Gen Z ξεφύγει από το γλυκό σημείο του μάρκετινγκ, η Gen Alpha θα σηκωθεί για να αρχίσει να παίρνει τη θέση της.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Φωτίζοντας την πόλη με παιδικά σχέδια: Η χριστουγεννιάτικη παράδοση του Newburgh

Xmas 21.11.2024
Η μαγεία των Χριστουγέννων από τα χέρια των παιδιών

Πόσο πλούσιος είναι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ στη πραγματικότητα;

Νέα Εποχή 21.11.2024
Προσπέρασε τον Μπέζος στη λίστα με τους πλουσιότερους στον κόσμο

Ο τυφλός μαθητής λυκείου που παίζει American Football

Stories 21.11.2024
Και ελπίζει να συνεχίσει να παίζει...

Βόρεια Κορέα: Ο μυστηριώδης στρατηγός του Κιμ Γιονγκ Ουν που ελέγχει το μέτωπο στην Ουκρανία

Νέα Εποχή 21.11.2024
Η πορεία του Κιμ, από την αφάνεια στην ηγεσία, δεν είναι τυχαία.

Η σκοτεινή ιστορία της Βίλας Καζούλη: Από τα μυστικά των SS στα γυρίσματα πασίγνωστης ταινίας

Stories Χτες
Η ιστορία της Βίλας Καζούλη είναι μία από αυτές που συνδυάζει την πολυτέλεια, την τραγωδία και τον μύθο, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό ιστορίας, πολιτισμού και αστικού θρύλου

Η άγνωστη συνοικία των Αθηνών που ... εξαφανίστηκε

Ιστορικά Χτες
Η εξαφάνιση της συνοικίας Βρυσάκι και η ανακάλυψη της Αρχαίας Αγοράς

Γιατί η Ιταλία ξεπουλάει σπίτια και ολόκληρα χωριά

Stories Χτες
Το πρόβλημα της αστικοποίησης και της μείωσης του πληθυσμού

Η σοκαριστική πρόταση πολιτικού για τις γυναίκες που δεν έχουν τεκνοποιήσει

Νέα Εποχή Χτες
Η κατακραυγή που τον ανάγκασε να ζητήσει συγγνώμη

Τι ήταν η θρυλική «φλορέτα» που έκανε πάταγο στην Ελλάδα το `60

Retro Προχτές
Η γερμανική Kreidler Florett που σημάδεψε την εποχή της και την καρδιά των μοτοσυκλετιστών

Ο πρώτος σκόρερ της φετινής Euroleague που κανείς δεν περίμενε

Αθλητισμός Προχτές
Μετά τις πρώτες 10 αγωνιστικές

Τι είναι ο ιος που θανατώνει τα ψάρια στη Νότια Ελλάδα

Περιβάλλον Προχτές
Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και στις ακτές της Ιταλίας και της Ισπανίας