In‑Edit Countdown
Το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη για 10η χρονιά στο Cine Βακούρα, Κινηματογράφος Μακεδονικόν!
Δημοσίευση 15/4/2024 | 11:47
Ωρα προσέλευσης: 21:30
Εισιτήριο 6€
ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
Το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο γιορτάζει στη Θεσσαλονίκη και επιστρέφει με ένα ξεχωριστό «προ φεστιβαλικό countdown» – 10 ταινίες σε 10 ημέρες στα Cine Βακούρα και Μακεδονικόν (17-27 Απριλίου).
Το φεστιβάλ IN-EDIT συμπληρώνει φέτος τα 10 χρόνια συνεχούς παρουσίας του στη χώρα μας και η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχτεί τον Μάιο και πάλι ιστορίες και μουσικές απ’ όλον τον κόσμο.
Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 10 χρόνια του IN-EDIT GREECE στη Θεσσαλονίκη, και σε συνεργασία με τους κινηματογράφους, Cine Βακούρα και Μακεδονικόν, από τις 17 έως τις 27 Απριλίου, το IN-EDIT ανοίγει την ταινιοθήκη του για μια βουτιά στο παρελθόν και το κοινό της πόλης θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει δέκα μουσικά ντοκιμαντέρ, τα οποία πλημμύρισαν τις κινηματογραφικές αίθουσες μέσα στο πέρασμα των χρόνων.
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά με τον Nick Cave που μας μιλά για τις 20.000 μέρες του πάνω στη γη. Ακολουθεί ο Kurt Cobain με το Montage of Heck που αποτελεί την πιο συναισθηματική και ολοκληρωμένη εξερεύνηση της ψυχής του. Την τρίτη ημέρα η Brit Pop σκηνή εκπροσωπείται από τους Pulp («PULP: A Film about Life, De ath and Supermarkets»). Παλιοί φίλοι, παιδιά, ενθουσιώδεις θαυμαστές και ψαράδες από το Sheffield, μιλούν για το συγκρότημα των common people σε ένα απολαυστικό φιλμ. Την πρώτη Κυριακή του αφιερώματος, το Sacred Triangle αφηγείται την τριετή, μεγαλειώδη συνύπαρξη της “Αγίας Τριάδας”: David Bowie, Iggy Pop και Lou Reed.
Τη Δευτέρα 22 Απριλίου μεταφερόμαστε στο Μακεδονικόν για να παρακολουθήσουμε το παζλ της ζωής του επιδραστικότερου ίσως πιανίστα της τζαζ σκηνής, Bill Evans (Bill Evans: Time Remembered).
Την Τρίτη, 23 Απριλίου στο Radiohead Meeting People is Easy του Γκραντ Τζι, παρακολουθούμε την περίοδο της προώθησης του δίσκου «OK Computer» -που παρουσίασαν οι Radiohead το 1997- μέσα από ένα κολάζ βίντεο κλιπ, ήχων και παρασκηνιακών διαλόγων καθώς το συγκρότημα βρίσκεται σε παγκόσμια περιοδεία.
Μια μεγάλη στιγμή στην ιστορία του In-Edit δίνει έμφαση στην ίδια τη φύση του φεστιβάλ το Searching for Sugar Man που αμέσως μετά την παρουσία του στο φεστιβάλ κέρδισε το όσκαρ ντοκιμαντέρ. Την Τετάρτη 24 Απριλίου παρακολουθούμε ένα ντοκιμαντέρ που είναι περισσότερο μία ταινία γεμάτη ενέργεια, αλλά και μία σκοτεινή ταινία μυστηρίου για τον Sixto Rodriguez.
Μια μέρα μετά ανεβαίνει στη σκηνή η βασίλισσα της τζαζ. Για την αυτοκρατορική θέση και κεφαλαιώδη σημασία της Billie Holiday στην ιστορία της μουσικής έχουν γραφτεί πολλά. Για την ταραχώδη και τραγική ζωή της, όμως, τα ερωτηματικά παραμένουν άφθονα μέχρι σήμερα. Τις απαντήσεις επιχειρεί να δώσει αυτό το πολύτιμο ντοκιμαντέρ την Πέμπτη 25 Απριλίου.
Στο προτελευταίο φιλμ ο μικρός αδερφός του Matt Berninger (The National) συνοδεύει το συγκρότημα σε μία περιοδεία τους και καταγράφει τη θλιβερή του πορεία μέχρι να τον διώξουν. Δεν πρόκειται για μία σκηνοθετημένη παρωδία αλλά για μία γλυκόπικρη ματιά στο ταλέντο και τη (φθαρμένη) σχέση ανάμεσα στα αδέρφια, ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία.
Στο κλείσιμο της αντίστροφης μέτρησης στις 27 Απριλίου, θα παρακολουθήσουμε τον Joe Strummer της εποχής πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά τους Clash, στο συγκλονιστικό και ιστορικό φιλμ του Julien Temple: «Joe Strummer: The Future Is Unwritten».
**Μετά από κάθε ταινία, ακολουθεί μουσικό αφιέρωμα σε γνωστά venues της πόλης.
Το πρόγραμμα των προβολών:
17/4 20000 days on Earth
18/4 Cobain: Montage of Heck
20/4 Pulp: A Film About Life, De ath and Supermarkets
21/4 The Sacred Triangle; Bowie, Iggy & Lou 1971-73
22/4 Bill Evans/Time Remembered
23/4 Radiohead meeting people is easy
24/4 Searching The Sugar Man
25/4 Billie Holiday
26/4 The National - Mistaken for Strangers
27/4 Joe Strummer: The Future is Unwritten
Λίγα λόγια για τα ντοκιμαντέρ:
20000 days on Earth
(Iain Forsyth, Jane Pollard | UK | 2014 | 97min.)
Μυθοπλασία και πραγματικότητα συνδυάζονται σ’ αυτό το φανταστικό 24ωρο της ζωής του Nick Cave. Πολύ περισσότερο από ένα προσωπικό και ειλικρινές πορτραίτο μιας καλλιτεχνικής προσωπικότητας, το ντοκιμαντέρ αυτό διερευνά ποιά είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστό και αποτυπώνει τη συναρπαστική εξέλιξη ενός δημιουργικού πνεύματος.
Cobain: Montage Of A Heck
(Brett Morgen | 2015 | United States | 145 min.)
Το Montage of Heck είναι η πιο συναισθηματική και ολοκληρωμένη εξερεύνηση της ψυχής του Cobain. Η οικογένεια, οι φίλοι, οι πρώην σχέσεις του, τα μέλη των Nirvana, έρχονται όλοι με τα χέρια τους γεμάτα: ανέκδοτες φωτογραφίες, βίντεο από τα παιδικά του χρόνια, σημειωματάρια, ηχογραφήσεις, τις πρώτες συνεντεύξεις. Όλα αυτά, σε ένα mixtape, σχεδιασμένο από τον ίδιο τον Kurt.
Pulp: A Film About Life, De ath and Supermarkets
(Mark Whitely | 2014 | United Kingdom | 90 min.)
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τη σχέση της σπουδαίας βρετανικής μπάντας με το Σέφιλντ, την πόλη από όπου ξεκίνησαν και το αντίστροφο, τη σχέση του Σέφιλντ με τη μουσική και την ταυτότητα των Pulp. Είναι οι απλοί άνθρωποι του Σέφιλντ, που αντανακλούν την κυριαρχία των Pulp, τους μήνες μέχρι την τελευταία τους συναυλία σε αγγλικό έδαφος, στις 8 Δεκεμβρίου 2012: παλιοί φίλοι, παιδιά, ενθουσιώδεις θαυμαστές και ψαράδες μιλούν για το συγκρότημα των common people.
The Sacred Triangle; Bowie, Iggy & Lou 1971-73
(Alec Lindsell |UK | 2010 | 107 min.)
Ο Λέμι Κίλμινστερ και ο Ντέιβιντ Μπόουι, θα είναι κι αυτοί παρόντες στο πρόγραμμα του φεστιβάλ. Ο Lemmy, πρωταγωνιστεί σε ενα ντοκιμαντέρ («Lemmy») που επιχειρεί να αποτυπώσει με κάθε λεπτομέρεια την ταραχώδη (αλλά συναρπαστική) ζωή του πατέρα της heavy metal μουσικής ενώ το «Sacred Triangle» αφηγείται την τριετή, μεγαλειώδη συνύπαρξη της αγίας μουσικής τριάδας των Ντέιβιντ Μπόουι, Ιγκι Ποπ και Λου Ριντ.
Bill Evans: Time Remembered
(Bruce Spiegel | 2015 | United States | 87 min.)
Ανάμεσα στους κορυφαίους πιανίστες της τζαζ μουσικής, λίγοι παραμένουν μέχρι σήμερα τόσο επιδραστικοί όσο ο Μπιλ Έβανς.Η εμφάνισή του, στα τέλη της δεκαετίας του ’50, εισήγαγε μία νέα διάσταση στην τζαζ μουσική, που θα καθήλωνε εξίσου τους μουσικούς και τους ακροατές. Μέσα από συνεντεύξεις φίλων και συνεργατών του, το ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζει μία μουσική πορεία και μία ζωή γεμάτες λάμψη, τραγωδία, πρωτοπορία που άφησαν ανεξίτηλο ίχνος στη μουσική. Μέσα από συνεντεύξεις φίλων και συνεργατών του, το ντοκιμαντέρ αυτό παρουσιάζει μία μουσική πορεία και μία ζωή γεμάτες λάμψη, τραγωδία, πρωτοπορία που άφησαν ανεξίτηλο ίχνος στη μουσική.
Meeting People Is Easy
(Grant Gee | 1998 | United Kingdom | 100 min.)
Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την περίοδο της προώθησης του δίσκου “OK Computer” -που παρουσίασαν οι Radioheadτο 1997- μέσα από ένα κολάζ βίντεο κλιπ, ήχων και παρασκηνιακών διαλόγων καθώς το συγκρότημα βρίσκεται σε παγκόσμια περιοδεία δείχνοντας εν τέλει την εξάντληση (burnout) της μπάντας καθώς η περιοδεία συνεχίζεται. Η πρώτη συναυλία γίνεται στις 22 Μαΐου του 1997 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας για να καταλήξουν μετά από 104 συναυλίες στο RadioCityMusicHallτης Νέας Υόρκης για να ολοκληρώσουν την περιοδεία.
Searching The Sugar Man
(Malik Bendjelloul | 2012 | Sweden, UK | 85 min.)
Μεταφερόμαστε στο Ντιτρόιτ του 1968, απ’ όπου ξεκίνησαν όλα, η ταινία αρχίζει να τρέχει πάνω σε τρεις άξονες. Την πόλη και την εποχή που γέννησαν τη μουσική του Rodriguez (ο εργατικός αμερικανικός Βορράς του τέλους της δεκαετίας του ’60), τη Νότια Αφρική της αρχής του τέλους του απαρτχάιντ (όταν τα συγκεκριμένα τραγούδια έγιναν ο ύμνος μιας εκκολαπτόμενης επανάστασης) και τα παρασκήνια της μουσικής βιομηχανίας που ορίζουν (ή μήπως όχι;) πώς, ποιος και γιατί γίνεται διάσημος, επιτυχημένος και πλούσιος.Στην πορεία θα προστεθεί κι ένας Νοτιοαφρικανός δημοσιογράφος, ο οποίος διηγείται πως η έκδοση του δεύτερου άλμπουμ του Rodriguez 'Coming from reality' σε CD στη χώρα του τον οδήγησε και αυτόν στο να αναζητήσει την αλήθεια πίσω από το θρύλο, ώσπου όλα να συναντηθούν σε μια απρόσμενη αποκάλυψη και την αρχή μιας καινούργιας, συγκινητικής απόδοσης… μουσικής δικαιοσύνης.
Mistaken For Strangers
(Tom Berninger | 2013 | USA | 75 min.)
Ο μικρός αδερφός του Matt Berninger (The National) συνοδεύει το συγκρότημα σε μία περιοδεία τους και καταγράφει τη θλιβερή του πορεία μέχρι να τον διώξουν. Δεν πρόκειται για μία σκηνοθετημένη παρωδία αλλά για μία γλυκόπικρη ματιά στο ταλέντο και τη (φθαρμένη) σχέση ανάμεσα στα αδέρφια, ανάμεσα στην επιτυχία και την αποτυχία.
Billie
(James Erskine | 2019 | USA | 96 min.)
Για την αυτοκρατορική θέση και κεφαλαιώδη σημασία της Μπίλι Χόλιντεϊ στην ιστορία της μουσικής έχουν γραφτεί, ασφαλώς, πολλά. Για την ταραχώδη και τραγική ζωή της, όμως, από τα βάναυσα παιδικά της χρόνια μέχρι τον πρόωρο θάvατό της σε ηλικία 44 ετών, τα ερωτηματικά παραμένουν άφθονα μέχρι σήμερα. Τις απαντήσεις επιχειρεί να δώσει τώρα ένα πολύτιμο ντοκιμαντέρ, αντλώντας από αμέτρητες ώρες ηχογραφημένων συνεντεύξεων με στενούς φίλους, συγγενείς και σπουδαίους συνεργάτες της (όπως ο Tσαρλς Μίνγκους, Κάουντ Μπέισι και ο Τόνι Μπένετ), οι οποίες χρονολογούνται από τη δεκαετία του ‘70 κι όμως έρχονται για πρώτη φορά στο φως, από σπάνιες εξομολογήσεις της ίδιας της Lady Day και από αρχειακό υλικό που προκαλεί ανατριχίλες, συλλαμβάνοντας κάτι από το συγκλονιστικό ερμηνευτικό της μεγαλείο.
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
(Julien Temple, 124’, 2007)
Από το 1977 οπότε και γίνεται ο τραγουδιστής των Clash, ο JoeStrummer αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων για πάντα. Χρόνια μετά το θάvατο του, η επιρροή του φτάνει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου με αμείωτη ένταση.