Ο διάσημος που πιλόταρε το πρώτο αεροπλάνο που πέταξε πάνω από την Αυστραλία
Ήταν γενικά ριψοκίνδυνος
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 28/5/2024 | 01:08
Ήταν από τους πρώτους παγκόσμιους celebrities. Έκανε περιοδείες σε ολόκληρο τον κόσμο και άφηνε άφωνο το κοινό. Ο Χάρι Χουντίνι, ο μάγος και ταχυδακτυλουργός, έκανε ριψοκίνδυνα πράγματα που κάποιες φορές τον έφτασαν κοντά στον θάνατο. Αλλά φαίνεται ότι δεν ήταν ριψοκίνδυνος μόνο πάνω στη σκηνή.
Ο Χουντίνι αρχικά γοητεύτηκε από την αεροπορία το 1909, αγοράζοντας ένα γαλλικό δίπλανο Voisin για 5.000 δολάρια και στη συνέχεια προσέλαβε έναν μηχανικό πλήρους απασχόλησης για να το συντηρήσει. Στην πρώτη του απόπειρα πτήσης, το αεροπλάνο συνετρίβη, αλλά με τη βοήθεια του μηχανικού του, το επισκεύασε και πραγματοποίησε μια επιτυχημένη πτήση στις 26 Νοεμβρίου στο Αμβούργο της Γερμανίας.
Ένα χρόνο αργότερα, το 1910, ο Χουντίνι συμφώνησε να ταξιδέψει στην Αυστραλία, κάτι που προηγουμένως είχε ορκιστεί να μην το κάνει ποτέ, λόγω της μεγάλου ταξιδιού με το πλοίο (ήταν επιρρεπής στη ναυτία) και της απόστασης από την οικογένειά του. Για το ταξίδι, έφερε μαζί το δίπλανο του και έκανε την πρώτη ελεγχόμενη πτήση με κινητήρα στην Αυστραλία στις 18 Μαρτίου 1910, βόρεια της Μελβούρνης στο Diggers Rest της Βικτώριας.
Η πτήση διήρκεσε μόνο ένα λεπτό, λόγω του ότι ο καιρός δεν ήταν ασφαλής εκείνη τη στιγμή. Αργότερα μέσα στην ημέρα, έκανε άλλες δύο πτήσεις, με τη πρώτη παραλίγο να συντριβεί, λόγω πλευρικού ανέμου και τη δεύτερη να καταφέρνει να πετάξει για τρία λεπτά. Λίγες μέρες αργότερα, έκανε μια πτήση που διήρκεσε επτά λεπτά και 37 δευτερόλεπτα, η οποία ήταν αρκετά εντυπωσιακή για την εποχή.
Λίγο πριν ο Χουντίνι καταγράψει αυτό το ρεκόρ, ένας άλλος πιλότος, ο Ραλφ Σι Μπανκς, εμφανίστηκε και προσπάθησε να είναι ο πρώτος που έκανε μια ηλεκτροκίνητη πτήση πάνω από την Αυστραλία, αλλά κατέληξε να συντρίψει το αεροπλάνο του λόγω κακών καιρικών συνθηκών, γι' αυτό και ο Χουντίνι δεν είχε προσπαθήσει μέχρι τότε να πετάξει. Ο Χουντίνι άφηνε μόνο του το αεροπλάνο του μόνο για να κάνει τις παραστάσεις του στη Μελβούρνη και κοιμόταν κάτω από αυτό, περιμένοντας ένα παραθυράκι, για να πετάξει το αεροπλάνο όταν ο καιρός ήταν σωστός.