Ο νέος τομέας στο ηλεκτρονικό εμπόριο που φέρνει πωλήσεις ακόμα και στα μικρότερα μαγαζάκια
Πώς το κοινωνικό εμπόριο ξεκίνησε από την Ασία και έχει μπει στη ζωή μας
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Δημοσίευση 28/5/2024 | 20:38
Το κοινωνικό εμπόριο είναι η διαδικασία πώλησης προϊόντων απευθείας στα Social Media. Με το κοινωνικό εμπόριο, ολόκληρη η εμπειρία αγορών — από την ανακάλυψη προϊόντων και την έρευνα έως τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς — λαμβάνει χώρα απευθείας σε μια πλατφόρμα Social Media.
Αυτό που ξεκίνησε από την Ασία, πέρασε γρήγορα και στις άλλες χώρες και τώρα, το βλέπετε μπροστά σας και στο TikTok! Οι ζωντανές αγορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αυξηθεί ως άμεσο αποτέλεσμα της πανδημίας. Μόνο από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Ιούλιο του 2021, οι αγορές ζωντανού εμπορίου σε όλο τον κόσμο αυξήθηκαν κατά 76% και ο κλάδος του ζωντανού εμπορίου δεν δείχνει σημάδια πως θα κάνει πίσω. Σε σύγκριση με άλλες μορφές ηλεκτρονικού εμπορίου, τα ποσοστά μετατροπών μέσω ζωντανών ροών είναι δέκα φορές υψηλότερα.
Το κοινωνικό εμπόριο συνδυάζει τα στοιχεία των κοινωνικών δικτύων με τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο νέος τομέας στο ηλεκτρονικό εμπόριο φέρνει πωλήσεις ακόμα και στα μικρότερα μαγαζάκια αφού εκατοντάδες μαγαζιά βγαίνουν live στο TikTok και πουλούν τα πάντα.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μορφές ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου οι καταναλωτές πρέπει να επισκέπτονται ιστοσελίδες για να κάνουν τις αγορές τους, το κοινωνικό εμπόριο επιτρέπει την ολοκλήρωση των αγορών απευθείας μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Instagram, το TikTok, και το Pinterest.
Για παράδειγμα: Το Instagram Shopping ή τα Facebook Shops κάνουν πολύ εύκολο στις επιχειρήσεις να δημιουργούν καταστήματα εντός της πλατφόρμας, προσφέροντας προϊόντα μέσω φωτογραφιών και βίντεο που οι χρήστες μπορούν να δουν και να αγοράσουν χωρίς να φύγουν από την εφαρμογή. Ενώ το TikTok Παρέχει τη δυνατότητα στους δημιουργούς και στις επιχειρήσεις να πωλούν προϊόντα απευθείας μέσα από βίντεο και ζωντανές μεταδόσεις!
Το γράφημα παρακάτω αναφέρει πως μέσα σε κάτι παραπάνω από 1 χρόνο το live shopping στο ΤikTok αυξήθηκε κατά 76%, και το 2022 το live shopping έφερε δισεκατομμύρια στην Κινεζική αγορά και μάλιστα το 67% των χρηστών είπε πως ενώ δεν σκόπευε να ψωνίσει, τελικά ψώνισε...
Στην Ελλάδα πάντως, μπορεί να βγαίνουν live στα social media αλλά συνήθως οι παραγγελίες είναι τηλεφωνικές.