Σήμερα έμαθα: Γιατί υπάρχουν αυτές οι γραμμές στο πίσω τζάμι του αυτοκινήτου;
Σε τι χρησιμεύουν;
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 9/7/2024 | 00:28
Αν και δεν καταλαμβάνουν πολλά τετραγωνικά, τα αυτοκίνητα κρύβουν έναν εκπληκτικό αριθμό από μικρά μυστήρια. Οι άνθρωποι έχουν αναρωτηθεί για τα πάντα, από το τι σημαίνουν τα σύμβολα στα ταμπλό μέχρι το νόημα πίσω από το κουμπί «A» και γιατί οι χειρολαβές είναι πάνω από τις πόρτες.
Ένα άλλο ανεξήγητο χαρακτηριστικό: Οριζόντιες γραμμές που διασχίζουν τα πίσω παρμπρίζ. Γιατί υπάρχουν στα αυτοκίνητα; Τις έχουν όλα τα αυτοκίνητα; Και έχουν όνομα;
Σύμφωνα με το Motor Biscuit, οι γραμμές που βλέπετε στο πίσω παρμπρίζ ενός οχήματος ονομάζονται στην πραγματικότητα δευτερεύοντες αποψύκτες. Τα καλώδια από μέταλλο και ρητίνη που τοποθετούνται στο γυαλί μεταφέρουν ρεύμα και εκπέμπουν θερμότητα όταν ενεργοποιείται το πίσω σύστημα απόψυξης, έτσι ώστε το παρμπρίζ να καθαρίζεται γρήγορα από τον παγετό ή τη συμπύκνωση.
Οι δευτερεύοντες αποψύκτες δεν αποτελούν μέρος του κύριου συστήματος θέρμανσης και εξαερισμού του οχήματός σας, το οποίο βασίζεται στον ξηρό, ζεστό αέρα από τους αεραγωγούς για να μη θαμπώσει το μπροστινό τζάμι. Το πίσω παρμπρίζ δεν χρειάζεται τους αεραγωγούς. Οι μηχανισμοί θέρμανσης βρίσκονται απευθείας στην επιφάνεια του γυαλιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η απόψυξη να γίνεται πολύ πιο γρήγορα.
Τα δευτερεύοντα αποψυκτικά δεν βρίσκονται στα μπροστινά παρμπρίζ ή στα πλαϊνά για δύο βάσιμους λόγους: ορατότητα και πρακτικότητα.
Ενώ οι γραμμές στο πίσω παρμπρίζ μπορεί να κρύβουν την ορατότητα σας σε κάποιο βαθμό, η οδήγηση είναι περισσότερο στραμμένη προς τα εμπρός. Οι γραμμές σε μια επιφάνεια που χρησιμοποιείτε για τη μεγάλη πλειονότητα του χρόνου σας μέσα σε ένα όχημα μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή.
Είναι επίσης θέμα σχεδίασης στο μπροστινό παρμπρίζ: Το μπροστινό γυαλί είναι συνήθως πολυεπίπεδο για τη μείωση των θραυσμάτων γυαλιού σε περίπτωση σύγκρουσης. Ενώ η τοποθέτηση δευτερευόντων αποψυκτών δεν είναι αδύνατη, αλλά είναι πιο απαιτητική από το σχετικά λεπτότερο πίσω γυαλί.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές έχουν προσπαθήσει. Το Ford Taurus του 1986 είχε ένα θερμαινόμενο μπροστινό παρμπρίζ, το οποίο η Ford ονόμασε Insta-Clear. Πολλά πολυτελή αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των Porsche, Jaguar και Rolls-Royce, διαθέτουν θερμαινόμενα μπροστινά παράθυρα, τα οποία χρησιμοποιούν είτε πολύ λεπτό, αγώγιμο σύρμα είτε ένα αγώγιμο φιλμ ενσωματωμένο στο γυαλί, μειώνοντας ή εξαλείφοντας την προβλήματα ορατότητας με το είδος του καλωδίου που χρησιμοποιείται για το πίσω τζάμι.
Αλλά επειδή η ανάγκη (ή η επιθυμία) για θερμαινόμενο γυαλί υπάρχει κυρίως σε ψυχρότερα κλίματα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανότατα δυσκολεύονται με το κόστος και το κατά πόσο αυτό παρέχει κάποιο συνολικό όφελος. Για τον τελικό χρήστη, υπάρχει επίσης το θέμα του τι πρέπει να κάνει εάν τα θερμαντικά στοιχεία αποτύχουν. Στις περισσότερες περιπτώσεις, θα πρέπει να αγοράσετε ένα ολοκαίνουργιο παρμπρίζ.
Τα θερμαινόμενα μπροστινά παρμπρίζ φαίνεται να είναι πιο δημοφιλή και διαδεδομένα στην Ευρώπη. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, παραμένουν σε μεγάλο βαθμό χαρακτηριστικό σε οχήματα υψηλής ποιότητας. Αν δεν παρουσιαστεί μια πιο οικονομική λύση, πιθανότατα θα ξύνετε πάγο από το αυτοκίνητό σας στο άμεσο μέλλον.