E-Daily Τα Νέα της ημέρας και ότι σου κάνει κλικ!
LOL Feed OMG Feed Retro Feed A-List Feed LGBTQI+ Feed
E-Daily

Η θρυλική performance που απέδειξε πόσο βίαιοι μπορούν να γίνουν οι άνθρωποι

Μια πραγματικά σοκαριστική περφόρμανς που έλαβε χώρα το 1976

Δημοσίευση 11/7/2024 | 00:29

Η θρυλική performance που απέδειξε πόσο βίαιοι μπορούν να γίνουν οι άνθρωποι
Nextweb Studio

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς είναι μία από τις πιο επιδραστικές και αμφιλεγόμενες καλλιτέχνιδες της εποχής μας, γνωστή για τις τολμηρές και πρωτοποριακές της performances.

Με περισσότερα από πέντε δεκαετίες καλλιτεχνικής δράσης, η Αμπράμοβιτς έχει εξερευνήσει και διαρκώς επεκτείνει τα όρια της σωματικής και ψυχικής αντοχής, δημιουργώντας έργα που αμφισβητούν τα όρια μεταξύ καλλιτέχνη και θεατή.

Γεννημένη το 1946 στο Βελιγράδι της τότε Γιουγκοσλαβίας, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς ξεκίνησε την καλλιτεχνική της καριέρα τη δεκαετία του 1970. Η πρώιμη δουλειά της περιλάμβανε τη χρήση του σώματός της ως κύριο μέσο έκφρασης, προκαλώντας συχνά τον πόνο και την ταλαιπωρία της για να δημιουργήσει ισχυρές οπτικές και συναισθηματικές αντιδράσεις από το κοινό.

"Rhythm 0" (1974)

Η performance "Rhythm 0" που πραγματοποιήθηκε το 1974 στη Νάπολη της Ιταλίας είναι από τις πιο γνωστές και σοκαριστικές της. Σε αυτή την performance, η Αμπράμοβιτς στάθηκε ακίνητη για έξι ώρες, επιτρέποντας στους θεατές να κάνουν ό,τι ήθελαν στο σώμα της, χρησιμοποιώντας 72 αντικείμενα που είχαν τοποθετηθεί σε ένα τραπέζι μπροστά της. Τα αντικείμενα αυτά περιλάμβαναν διάφορα αντικείμενα, από ένα φτερό και ένα τριαντάφυλλο μέχρι ένα μαχαίρι και ένα όπλο με μία σφαίρα.

Η "Rhythm 0" ήταν μια εξερεύνηση των ορίων της παθητικότητας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς υπό συνθήκες ακραίας ελευθερίας. Η Αμπράμοβιτς δεν αντιδρούσε σε ό,τι της έκαναν οι θεατές, παραμένοντας εντελώς παθητική. Αυτή η απόφαση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και αποκάλυψε σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης.

Καθώς οι ώρες περνούσαν, οι θεατές έγιναν όλο και πιο τολμηροί και επιθετικοί. Άρχισαν να σκίζουν τα ρούχα της, να την κόβουν με μαχαίρια και να την πειράζουν με διάφορα αντικείμενα. Σε ένα σημείο, ένας θεατής φόρτωσε το όπλο με τη σφαίρα και το έβαλε στο χέρι της, απειλώντας τη ζωή της. Άλλοι θεατές παρενέβησαν για να σταματήσουν τον άνθρωπο αυτό, αποδεικνύοντας την πολυπλοκότητα των αντιδράσεων του κοινού.

Η "Rhythm 0" παραμένει ένα από τα πιο ισχυρά έργα της Αμπράμοβιτς, προκαλώντας συνεχώς συζητήσεις για τα όρια της τέχνης, την ηθική του θεατή και τη φύση της ανθρώπινης επιθετικότητας. Η Αμπράμοβιτς, μέσα από αυτή την performance, επιβεβαίωσε τη θέση της ως μία από τις κορυφαίες καλλιτέχνιδες της εποχής μας, εξερευνώντας βαθιά και συχνά δυσάρεστα θέματα με πρωτοφανή ειλικρίνεια και θάρρος.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Γιατί στο Μεσαίωνα οι καλλιτέχνες ζωγράφιζαν... κουνέλια δολοφόνους

Stories 24.11.2024
Τα δολοφονικά κουνελάκια που υπάρχουν σε έργα του Μεσαίωνα και κανείς δεν τα προσέχει

Tι ήταν οι Δρόμοι των Νεκρών στην Ιρλανδία

Stories 24.11.2024
Πού πάνε τα πνεύματα στη μετά θάνατον ζωή; Oι Ιρλανδοί ξέρουν

Γιατί οι Ιάπωνες θα έχουν το ίδιο επώνυμο το 2531

Stories 24.11.2024
Τι προέβλεψε μελέτη για το 2531.

Όταν η Agatha Christe χάθηκε από προσώπου γης και μετά δε θυμόταν τίποτα

Πρόσωπα 24.11.2024
Το καλύτερο βιβλίο της το έγραψε η ίδια η ζωή

Οι άνθρωποι μπορούν να έχουν όριο ζωής 150 ετών, αλλά πώς θα τα φτάσουν;

Νέα Εποχή 24.11.2024
Οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν για πάντα, αλλά δεν έχουμε φτάσει καν στο όριο για το πόσο θα αντέξει το σώμα μας

Ποιός σκότωσε τη Betty; 15 χρόνια αγωνίας ‑ Ολόγραμμα μιας κοπέλας αναζητά την αλήθεια

Stories Χτες
Πώς ενα ολόγραμμα μπορεί να βοηθήσει στην εξιχνίαση της υπόθεσης Szabó