ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Όταν το ενοικιαζόμενο δεν μοιάζει με τις φωτογραφίες: Ένα σύνηθες φαινόμενο
Επεξεργασμένες εικόνες, παραπλανητικές περιγραφές και άλλη διακόσμηση
Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ Δημοσίευση 17/7/2024 | 12:11
Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τις διακοπές στην Ελλάδα του 2024, το 14,2% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι τα καταλύματα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφημίσεις. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Η ασυμφωνία μεταξύ των διαφημίσεων των καταλυμάτων στο Airbnb και της πραγματικής τους κατάστασης είναι ένα φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί και έχει προκαλέσει παράπονα από πολλούς χρήστες.
Πολλά καταλύματα χρησιμοποιούν επαγγελματίες φωτογράφους για να τραβήξουν τις εικόνες που θα αναρτηθούν στις διαφημίσεις τους. Αυτοί οι φωτογράφοι γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν φωτισμό, γωνίες και άλλες τεχνικές για να κάνουν τους χώρους να φαίνονται πιο ελκυστικοί από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.
Επιπλέον, η χρήση φίλτρων και προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας μπορεί να βελτιώσει τις φωτογραφίες, κάνοντας τα δωμάτια να φαίνονται μεγαλύτερα και πιο φωτεινά. "Όταν μπήκαμε στη μονοκατοικία που νοικιάσαμε είδαμε ένα άλλο σπίτι. Αρχικά φαινόταν φωτεινό και μεγάλο, κάτι που μας άρεσε, αλλά έπειτα καταλάβαμε πως ο φωτογράφος είχε χρησιμοποιήσει φακό που έδινε την αίσθηση του μεγάλου χώρου, κάτι που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα" λέει η Στέλλα Π.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι φωτογραφίες μπορεί να είναι παλιές και να μην αντικατοπτρίζουν την τρέχουσα κατάσταση του καταλύματος. Εάν ο χώρος έχει υποστεί φθορές ή δεν έχει διατηρηθεί καλά μετά την ανακατασκευή ή τη φωτογράφηση τότε να είστε σίγουροι πως δεν θα το μάθετε παρά μόνο όταν είναι αργά.
Οι ιδιοκτήτες συχνά επιλέγουν να δείχνουν τις καλύτερες όψεις του καταλύματος, αποκρύπτοντας τυχόν προβλήματα ή ελλείψεις. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλέξουν να μην φωτογραφίσουν μέρη που έχουν φθορές ή που είναι μικρά και στενά. Αυτό δημιουργεί μια ανισορροπία στην πραγματική εικόνα του καταλύματος. "Όταν πήγαμε σε ένα Airbnb στη Βιέννη, το σπίτι που βρήκαμε ήταν εντελώς διαφορετικό - δεν είχε κανένα κάδρο και κανένα διακοσμητικό από όσα βλέπαμε στις φωτογραφίες, και ο κήπος ήταν εντελώς παρατημένος, καμία σχέση με τα λουλούδια και τους θάμνους που βλέπαμε στις εικόνες" λέει ο Γιώργος Κ.
Μερικές φορές, οι περιγραφές που συνοδεύουν τις φωτογραφίες είναι υπερβολικές ή παραπλανητικές. Λέξεις όπως "πολυτελές", "άνετο" και "ευρύχωρο" μπορεί να χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν καταλύματα που δεν ανταποκρίνονται σε αυτές τις προσδοκίες. "Προφανώς και είχαμε διαφορετικές προσδοκίες από ό,τι βρήκαμε όταν φτάσαμε στο χώρο. Στην εικόνα φαινόταν ένα μεγάλο δωμάτιο, ενώ στην πραγματικότητα, με το ζόρι χωρούσαμε δύο άτομα" λέει η Γιώτα Τ.
Μερικοί ιδιοκτήτες ενδέχεται να αναρτούν εικόνες που δεν είναι από το συγκεκριμένο ακίνητο, αλλά από ένα παρόμοιο ή από μια μονάδα στο ίδιο κτίριο που βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση. Αυτό δημιουργεί ψευδείς προσδοκίες στους επισκέπτες - ένα φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί κυρίως στο εξωτερικό.
"Αυτό μας έχει συμβεί στην Χαλκιδική όπου ήταν μια σειρά από βίλες παρόμοιες μεταξύ τους - αυτή όμως που είχαμε εμείς δεν έβλεπε θάλασσα ήταν από την πίσω μεριά. Όμως εμείς όταν την κλείσαμε θέλαμε ακριβώς αυτό... εν τέλει μας είπαν πως εκείνη η βίλα ήταν κλεισμένη για όλο το καλοκαίρι και πήραμε τελικά μια παρόμοια ακριβώς δίπλα της... Ο ιδιοκτήτης είχε βάλει τις ίδιες φωτογραφίες" λέει η Γιώτα.
Για να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις, είναι καλό να διαβάζετε τις κριτικές προηγούμενων επισκεπτών και να επικοινωνείτε απευθείας με τους ιδιοκτήτες για τυχόν απορίες που έχετε.